Bij onoverzichtelijke stukken heb ik dus wel ogen voor en achter nog bij Indra. Het is mij dus ook nog niet gebeurd dat zij naar een aangelijnde hond toeloopt. Ik weet al niet waarom een andere hond al dan niet vast aan de riem zit. Daarnaaast vind ik persoonlijk dit bij een stukje opvoeding behoren. Ook vind ik het bij mijn verantwoordelijkheid horen...Stel dat een andere hond niet voor niets aan de riem zit (zoals in dit geval aan de hand was) je eigen hond, zeker als ze klein zijn, kunnen naast de lichamelijke gevolgen hier ook sociale gevolgen door krijgen. Dit is dus mijn verantwoordelijkheid
Ook vind ik het een fatsoensregel, dan hoef ik dus alleen maar naar Renates voorbeeld te kijken met wat zij aanhaalt en ik zie het vaak genoeg gebeuren in aanlijngebieden (heb ik het nog geeneens over losloopgebieden).
Dat je het niet met mij eens bent dat kan ook gebeuren maar ik heb hier wel een hele duidelijke mening over, dat mag ik ook hebben dacht ik
Ook schreef ik er bij dat ik mij wel degelijk kan voorstellen dat ze geschrokken is. Ik heb er ook bij geschreven dat het mij bij Bo ook wel eens is gebeurd, ook als Bo aan de riem zat, dit soort situaties wil je liever niet dan wel.
Dus ik heb begrip getoond maar ook degelijk een kritische noot er in gezet, dat mag bij mijn weten, als jij dat dan belerend vind overkomen terwijl ik het echt ergernis nr 1 vind dat loslopende honden naar aangelijnde honden toelopen zonder dat de eigenaar (sowieso al ingrijpt) dan ligt dat stukje niet bij mij
Het hoort wat mij betreft onder opvoeding, fatsoen en rekening houden met elkaar en onder een stukje verantwoordelijkheid voor je eigen hond nemen.
Als ze nog klein zijn zoals Indra en je bent dan té laat oké dan heb ik er heel veel begrip voor (niet iedereen heeft een wereldwonder op 4 pootjes van 4,5 maand oud, wij gelukkig ook niet), maar ik mag toch hopen dat wij met zijn allen onze honden kunnen lezen