Opzoeken stambomen

Plaats hier alles wat te maken heeft met Labrador stambomen en lijnen.
aht
Kleine hondenneus
Kleine hondenneus
Berichten: 104
Lid geworden op: 18/07/13 09:59
Locatie: Drongen (Gent)

Opzoeken stambomen

Ongelezen berichtdoor aht » 17/10/13 10:53

Misschien kennen jullie deze site reeds, misschien ook niet maar ik vind dit wel heel interessant om verder in de afstamming te kunnen zoeken.

http://www.k9data.com/default.asp

Heb meteen een aanvulling gedaan door zowel Dina als Genie te noteren.

Miske
Speurneus
Speurneus
Berichten: 15115
Lid geworden op: 28/08/04 00:17
Locatie: Beerse
Contacteer:

Ongelezen berichtdoor Miske » 18/10/13 17:34

Interessant, maar zowel van Xpencer als van Olly vind ik geen data terug, zelfs niet van de ouders ...
:zwartpootje: Kim en geleidehond op pensioen Olly, een zwarte labrador retriever van het Belgisch Centrum voor Geleidehonden te Tongeren.

aht
Kleine hondenneus
Kleine hondenneus
Berichten: 104
Lid geworden op: 18/07/13 09:59
Locatie: Drongen (Gent)

Ongelezen berichtdoor aht » 18/10/13 18:24

Miske schreef:Interessant, maar zowel van Xpencer als van Olly vind ik geen data terug, zelfs niet van de ouders ...
.

Ik heb mijn meiden zelf ingebracht en toen verscheen de stamboom, misschien zo eens proberen, je weet maar nooit (computerprogramma's kunnen rare sprongen maken)

Miske
Speurneus
Speurneus
Berichten: 15115
Lid geworden op: 28/08/04 00:17
Locatie: Beerse
Contacteer:

Ongelezen berichtdoor Miske » 18/10/13 18:34

aht schreef:
Miske schreef:Interessant, maar zowel van Xpencer als van Olly vind ik geen data terug, zelfs niet van de ouders ...
.

Ik heb mijn meiden zelf ingebracht en toen verscheen de stamboom, misschien zo eens proberen, je weet maar nooit (computerprogramma's kunnen rare sprongen maken)


Nee, ze staan er niet tussen, wel heel veel familie van Olly's vader maar van Xpencer zelfs helemaal niks. Hij komt wel uit Engeland. Ik ga wel zijn fokkers eens mailen één van de volgende dagen of weken!!! Die gaat verschieten om ineens nieuws uit België te krijgen :)!
:zwartpootje: Kim en geleidehond op pensioen Olly, een zwarte labrador retriever van het Belgisch Centrum voor Geleidehonden te Tongeren.

aht
Kleine hondenneus
Kleine hondenneus
Berichten: 104
Lid geworden op: 18/07/13 09:59
Locatie: Drongen (Gent)

Ongelezen berichtdoor aht » 18/10/13 18:38

Miske schreef:
aht schreef:
Miske schreef:Interessant, maar zowel van Xpencer als van Olly vind ik geen data terug, zelfs niet van de ouders ...
.

Ik heb mijn meiden zelf ingebracht en toen verscheen de stamboom, misschien zo eens proberen, je weet maar nooit (computerprogramma's kunnen rare sprongen maken)


Nee, ze staan er niet tussen, wel heel veel familie van Olly's vader maar van Xpencer zelfs helemaal niks. Hij komt wel uit Engeland. Ik ga wel zijn fokkers eens mailen één van de volgende dagen of weken!!! Die gaat verschieten om ineens nieuws uit België te krijgen :)!


Jammer dat er niets te vinden is van hen, denk niet dat het is omdat hij Engeland komt want onze Genie is ook uit Engeland. Het begint bij wie plaatst als eerste iets in de database enzoverder om het up-to-date te houden.
De fokkers zullen zeker verschieten als het al lang geleden is dat er nog nieuws uit Belgie hun richting gekomen is.

Miske
Speurneus
Speurneus
Berichten: 15115
Lid geworden op: 28/08/04 00:17
Locatie: Beerse
Contacteer:

Ongelezen berichtdoor Miske » 18/10/13 18:41

aht schreef:
Miske schreef:
aht schreef:
Miske schreef:Interessant, maar zowel van Xpencer als van Olly vind ik geen data terug, zelfs niet van de ouders ...
.

Ik heb mijn meiden zelf ingebracht en toen verscheen de stamboom, misschien zo eens proberen, je weet maar nooit (computerprogramma's kunnen rare sprongen maken)


Nee, ze staan er niet tussen, wel heel veel familie van Olly's vader maar van Xpencer zelfs helemaal niks. Hij komt wel uit Engeland. Ik ga wel zijn fokkers eens mailen één van de volgende dagen of weken!!! Die gaat verschieten om ineens nieuws uit België te krijgen :)!


Jammer dat er niets te vinden is van hen, denk niet dat het is omdat hij Engeland komt want onze Genie is ook uit Engeland. Het begint bij wie plaatst als eerste iets in de database enzoverder om het up-to-date te houden.
De fokkers zullen zeker verschieten als het al lang geleden is dat er nog nieuws uit Belgie hun richting gekomen is.


Ik ken eigenlijk bijna geen geleidehondgebruikers die de fokker van hun hond contacteren, maar ik vind dat normaal. Zij vormen de basis van onze tophonden!!! En ik ben zoooooooo blij met mijn werklijnafstammelingske ... Dat was altijd een droom van mij en nu heb ik mijn droomkerel :verliefd1: .

En inderdaad, die stamboom moet je dan volgens mij zelf ingeven. Ik ga dat later eens bestuderen.
:zwartpootje: Kim en geleidehond op pensioen Olly, een zwarte labrador retriever van het Belgisch Centrum voor Geleidehonden te Tongeren.

aht
Kleine hondenneus
Kleine hondenneus
Berichten: 104
Lid geworden op: 18/07/13 09:59
Locatie: Drongen (Gent)

Ongelezen berichtdoor aht » 18/10/13 18:55

Kan me goed voorstellen dat het een droomkerel is. Is dat ook zo'n knuffelkont zoals onze Genie ? Zij is ook een werklijnlabje. Onze Dina is ook superlief maar heeft niet het knuffelgehalte van Genie. Ligt het aan de "lijn" waaruit ze komen of gewoon in het karakter dat is iets waar ik het raden naar heb.
:zwartkopje: Zwarte hond Deepfleet Genie °12/06/2001 - † 05/04/2016
:zwartkopje: Zwarte hond Scapa °15/04/2003 - † 19/10/2004
:bruinkopje: Bruine hond Dina van 't Maneschijnhof °25/08/2004 - † 4/03/2016
:zwartkopje: zwarte hond Pearl des Quatre Cyprès °29/02/2016

Miske
Speurneus
Speurneus
Berichten: 15115
Lid geworden op: 28/08/04 00:17
Locatie: Beerse
Contacteer:

Ongelezen berichtdoor Miske » 18/10/13 19:05

aht schreef:Kan me goed voorstellen dat het een droomkerel is. Is dat ook zo'n knuffelkont zoals onze Genie ? Zij is ook een werklijnlabje. Onze Dina is ook superlief maar heeft niet het knuffelgehalte van Genie. Ligt het aan de "lijn" waaruit ze komen of gewoon in het karakter dat is iets waar ik het raden naar heb.


Xpencer is een plakker, een patex-stick eerste klasse. Knuffelen vindt ie super maar hij is meer het type dat gewoon altijd graag contact wil hebben (in welke vorm dan ook). Hij is wel veel kusseriger en heel "extreem" in het geven van zijn liefde naar mij als je 'm laat doen. Je moet er echt heel rustig mee omgaan want anders gaat hij gewoon snel overdreven beginnen knuffelen/kussen/duwen, en dat wil ik niet ;).
:zwartpootje: Kim en geleidehond op pensioen Olly, een zwarte labrador retriever van het Belgisch Centrum voor Geleidehonden te Tongeren.


Terug naar “Stambomen en lijnen”