wanneer spreken we van mishandeling, wanneer niet

Respecteer elkaars mening.
Tammie
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus
Berichten: 527
Lid geworden op: 28/05/13 09:43
Locatie: zwolle
Contacteer:

Ongelezen berichtdoor Tammie » 05/11/13 16:08

Hij was heel grappig :wink:
Liefs tammie
:blondkopje: Liberty Spirit's Red Pepper, Pepper, 11-01-2011
:blondkopje: Liberty Spirit's Mary Poppins, Indra, 10-06-2013
Afbeelding

Gebruikersavatar
michelle1301
Kleine hondenneus
Kleine hondenneus
Berichten: 191
Lid geworden op: 13/06/13 11:24
Locatie: Vlakbij Hoogeveen

Ongelezen berichtdoor michelle1301 » 05/11/13 19:03

Overgewicht of onder gewicht vind ik mishandeling.

Maar ook dat honden de hele dagen op hun kussen moeten blijven liggen en 4 x daags kwartiertje worden uitgelaten. Terwijl er de hele dag iemand in huis is.

En ik vind het ook zielig om te zien als honden zich niet begrepen voelen. Of de verkeerde aanpak krijgen. Zie ik genoeg bij mij op cursus.

katy
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus
Berichten: 311
Lid geworden op: 16/08/11 12:18

Ongelezen berichtdoor katy » 25/11/13 14:39

Wil enCo schreef:
Wat IK nou echt mishandeling vind is : Verveling! Hele dagen in je bench zitten ,met een goedkope knuffel van de Action en een bakje water en een kauwbot.Wachten tot baasje weer thuis komt.

Of ,je baasje is wel gewoon de hele dag thuis, maar je word gewoon genegeerd,alsof je er niet bent
En dan word er 2of 3 x per dag geroepen : Wie laat HEM (of haar dan ) uit?En dan sloft er een tiener met je naar de honden wc en weer terug.
Smiddags word er dan een handvol brokken in je bak gegooid,niet teveel he ,want anders "word je te dik" want ja je bent nogal lui, want je loopt haast niet he!



Wat ik me afvraag is wat is dan het tijds limiet dat een hond alleen mag zijn. Ik lees hier soms 2/3 uur maar mensen met een werktijd van 8 uur maar dat de kinderen na 5/6 uur thuis komen en dan een heel groot rondje lopen van een uur is dat dan ook mishandeling ik bedoel wat is dan een goede tijd dat ze alleen mogen zijn ???

Gebruikersavatar
Tarzan
Kleine hondenneus
Kleine hondenneus
Berichten: 195
Lid geworden op: 06/05/13 16:22
Locatie: Zeewolde

Ongelezen berichtdoor Tarzan » 25/11/13 14:59

Dat verschilt per hond.
De ene hond kan best een tijdje alleen zijn. De ander helemaal niet.
Hoe lang een hond alleen mag zijn, dat weet ik niet. Het is subjectief. De hond heeft het liefst dag en nacht zijn mensen om zich heen. In de praktijk is dat niet haalbaar.

Tarzan is soms een paar uur alleen. Mijn man en ik werken allebei onregelmatig. Onze 2 oudste zoons ook. Daardoor is hij niet vaak alleen. Wat dat betreft zit hij in een luxe situatie.
Het is ook wel een keer gebeurd dat hij 8 uren alleen was. Daar voelde ik me schuldig over. Dat was in de tijd dat hij nog in de bench zat als hij alleen was, nu mag hij gewoon los in de kamer. Toen ik thuis kwam was er met hem niets aan de hand, hij was gewoon vrolijk. En hij genoot van de extra lange wandeling die ik daarna met hem heb gemaakt.
Honden lachen met hun staart.

:zwartpootje: Tarzan (29-02-2012)

Gebruikersavatar
perelaar
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus
Berichten: 513
Lid geworden op: 26/10/08 16:14
Locatie: Tienen

Ongelezen berichtdoor perelaar » 25/11/13 16:39

Onze honden zijn de hele dag alleen - dwz samen in huis. Leuk als men de hele dag thuis kan zijn, voor ons gaat dat helaas niet, of we moeten stoppen met werken.

Elke morgen voor het werk en avond na het werk worden ze uitgelaten, een grote ronde. 's Avonds gaan ze praktisch overal mee heen, in het weekend ook. Op de meeste dagen ontlasten ze zich maar 1 keer, 's morgens!

Het is overigens niet omdat er iemand thuis is dat die ook met zijn huisdieren bezig is - genoeg bejaarden (om maar een groep te noemen) met compleet onopgevoede honden...
>> you are entitled to your opinion, however offending you express it <<

:bruinkopje: Harpo (Eyes of the River) °02/10/2008
:bruinkopje: Flora (Eyes of the River) °01/07/2006

Tammie
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus
Berichten: 527
Lid geworden op: 28/05/13 09:43
Locatie: zwolle
Contacteer:

Ongelezen berichtdoor Tammie » 25/11/13 17:15

Verschilt per hond vind ik persoonlijk. Geen enkele hond is vergelijkbaar en wat voor de ene hond echt 6 uur de max is, kan voor de andere hond 4 uur wel de max zijn.

Bo was echt een zelfstandig heertje :wink:
Pepper is veel meer een kroel en ligt heel graag het liefst af en toe in mij als het zou kunnen :)
Ook Indra is een kroeltje ondanks haar leeftijd en geniet van aandacht. Kan ook echt helemaal happy worden daarvan en dan zie ik haar af en toe bijna stralen van geluk :wink:

Bo als het moest kon ik dus ook met een geruster hart langer alleen laten dan Pepper en Indra.

Zoals bij alles geld denk ik ook hiervoor, kijk naar je hond en kijk hoe zijn/haar karakter is en afhankelijk daarvan denk ik dat je ook een tijdslimiet hebt hoe lang je ze alleen kunt laten.
Liefs tammie
:blondkopje: Liberty Spirit's Red Pepper, Pepper, 11-01-2011
:blondkopje: Liberty Spirit's Mary Poppins, Indra, 10-06-2013
Afbeelding


Terug naar “Discussiehoek”