hondenbuggy

Plaats hier informatie en vragen over alle hondenactiviteiten die niet onder een andere categorie vallen.
Kelsey en Lenka
Grote hondenneus
Grote hondenneus
Berichten: 707
Lid geworden op: 04/06/13 09:43
Locatie: west vlaanderen

hondenbuggy

Ongelezen berichtdoor Kelsey en Lenka » 15/12/13 16:44

Voor we Lenka hadden, had ik al uitgekeken naar een degelijke hondenbuggy, maar België is precies wat achter in al zo'n zaken, want ik kon nergens een goede vinden. Ik heb mijn oog laten vallen op een doggy deluxe large. Dan kan Kelsey terug mee op wandel en kan Lenka haar gezelschap houden als haar wandelminuten er op zitten. (tot 80kg)
Nu heb ik een site gevonden waar ze ook leveren in België. Maar het is natuurlijk een dure aankoop zonder gezien te hebben. Iemand ervaring met die hondenbuggy?

Gebruikersavatar
labradorsisi
Snuffelneus
Snuffelneus
Berichten: 45
Lid geworden op: 01/12/13 20:35
Locatie: Den Haag
Contacteer:

Ongelezen berichtdoor labradorsisi » 15/12/13 20:34

Hoi wij hebben deze gekocht http://itek-webwinkel.be/hondenkar-buggy-tj-10
Wij zijn er echt super blij mee. Wielen enzo kan je er super makkelijk afhalen en het rijden en sturen enzo gaat ook super goed. Hij kan ook achter de fiets. Vond deze prijs wel echt redelijk. Veel op internet gezocht en bij alle andere fietskarren moet je nog zelf de wielen bijbestellen.
Wij zijn er in ieder geval erg blij mee!

Kelsey en Lenka
Grote hondenneus
Grote hondenneus
Berichten: 707
Lid geworden op: 04/06/13 09:43
Locatie: west vlaanderen

Ongelezen berichtdoor Kelsey en Lenka » 16/12/13 09:29

labradorsisi schreef:Hoi wij hebben deze gekocht http://itek-webwinkel.be/hondenkar-buggy-tj-10
Wij zijn er echt super blij mee. Wielen enzo kan je er super makkelijk afhalen en het rijden en sturen enzo gaat ook super goed. Hij kan ook achter de fiets. Vond deze prijs wel echt redelijk. Veel op internet gezocht en bij alle andere fietskarren moet je nog zelf de wielen bijbestellen.
Wij zijn er in ieder geval erg blij mee!


Wow... dat is niet duur. Die van ons komt op 241 € (inclusief verzending en gelukkig ook de wielen :wink: )
Tot hoeveel kilo mag er in deze? Want het is wel de bedoeling dat ze er met 2 in kunnen. (Volwassen en al niet te kleine puppy meer)

Gebruikersavatar
labradorsisi
Snuffelneus
Snuffelneus
Berichten: 45
Lid geworden op: 01/12/13 20:35
Locatie: Den Haag
Contacteer:

Ongelezen berichtdoor labradorsisi » 16/12/13 13:41

In ieder geval 60 kg maar misschien 80 kg, dat weet ik niet meer zeker, en we hebben ook de doos niet meer en ik zie dat het er online niet bij staat! Ja ik vind die buggys ook echt super duur. Deze is echt super goed en niet duur :)Ik weet niet hoeveel jouw honden wegen?

Kelsey en Lenka
Grote hondenneus
Grote hondenneus
Berichten: 707
Lid geworden op: 04/06/13 09:43
Locatie: west vlaanderen

Ongelezen berichtdoor Kelsey en Lenka » 16/12/13 14:45

labradorsisi schreef:In ieder geval 60 kg maar misschien 80 kg, dat weet ik niet meer zeker, en we hebben ook de doos niet meer en ik zie dat het er online niet bij staat! Ja ik vind die buggys ook echt super duur. Deze is echt super goed en niet duur :)Ik weet niet hoeveel jouw honden wegen?


Kelsey maar 26kg meer en Lenka nu 14 kg.

Gebruikersavatar
labradorsisi
Snuffelneus
Snuffelneus
Berichten: 45
Lid geworden op: 01/12/13 20:35
Locatie: Den Haag
Contacteer:

Ongelezen berichtdoor labradorsisi » 16/12/13 21:29

Volgens mij kan dat wel. Onze weegt 23kg. Maar ze hebben denk ik niet veel plek. Dat is echt knus liggen denk ik. Het kan wel hoor maar dan is t wel vol. Wat zijn de afmetingen van de andere die jullie zagen?

Kelsey en Lenka
Grote hondenneus
Grote hondenneus
Berichten: 707
Lid geworden op: 04/06/13 09:43
Locatie: west vlaanderen

Ongelezen berichtdoor Kelsey en Lenka » 16/12/13 22:14

http://www.enduring.nl/project/userfiles/doggy-3.jpg

l 88cm b 61 cm h 62 cm

Ze kunnen wel knus liggen hoor. Ze liggen ook vaak samen gewrongen in een mand :D
:blondpootje: Kelsey (10-10-99 / 16-01-14 )
:bruinpootje: Lenka (Mika of purple heathmoor) 15/08/13
:zwartpootje: Bo (cavalier King Charles) 03/08/04
:zwartpootje: Luna 12/09/13

-kim-
Speurneus
Speurneus
Berichten: 2952
Lid geworden op: 19/09/07 19:15
Locatie: Stein
Contacteer:

Ongelezen berichtdoor -kim- » 17/12/13 08:48

Ik heb een doggyride original , maar volgens mij mag daar maar 45kg in.
Het lijkt me trouwens ook heel zwaar duwen als je 60kg of meerin zo'n kar hebt zitten.

Voor Bear had ik de doggyride van Itek, ook een hele fijne, alleen is het gaas van wat mindere kwaliteit, dacht alleen dat daar ook maar 45kg in mocht. Die heb ik verkocht toen Bear er niet meer in hoefde.

Mijn doggyride heb ik van marktplaats af en had geluk, want hij is echt als nieuw, alleen dan voor een leukere prijs :wink:
groetjes Kim , pootje van Mexx, Bear en JC

:blondkopje: Charlie (v.d. Leeda) ( † 24-12-2007, voor altijd in ons hart) 31-3-1994
:bruinkopje: Mexx ( Tresor du taillis madame x Shallow bay v. Janslust )22-03-2007
:blondkopje: Bear ( FAIR-COURT Play It Again )12-03-2009
:zwartkopje: JC ( Jill's Summer Breeze of Sir Geof ) 2-9-2013

Kelsey en Lenka
Grote hondenneus
Grote hondenneus
Berichten: 707
Lid geworden op: 04/06/13 09:43
Locatie: west vlaanderen

Ongelezen berichtdoor Kelsey en Lenka » 17/12/13 10:03

-kim- schreef:Ik heb een doggyride original , maar volgens mij mag daar maar 45kg in.
Het lijkt me trouwens ook heel zwaar duwen als je 60kg of meerin zo'n kar hebt zitten.

Voor Bear had ik de doggyride van Itek, ook een hele fijne, alleen is het gaas van wat mindere kwaliteit, dacht alleen dat daar ook maar 45kg in mocht. Die heb ik verkocht toen Bear er niet meer in hoefde.

Mijn doggyride heb ik van marktplaats af en had geluk, want hij is echt als nieuw, alleen dan voor een leukere prijs :wink:



Ja, dat zal inderdaad wel :D Maar dat heb ik ervoor over om Kelsey terug mee te nemen. Dat doet telkens zo'n pijn als ik ze alleen moet achterlaten omdat ze maar 5 a 10 minuutjes meer kan stappen. Ik ben trouwens getraind als rolstoelduwster dus dat komt wel goed :wink:

Op tweedehandssites ook al gekeken, maar zoals gezegd lijken ze dat in België nauwelijks te kennen, dus je vindt ze al zeker niet tweedehands. (enkel de fietskar zonder wandeloptie)

Gebruikersavatar
labradorsisi
Snuffelneus
Snuffelneus
Berichten: 45
Lid geworden op: 01/12/13 20:35
Locatie: Den Haag
Contacteer:

Ongelezen berichtdoor labradorsisi » 17/12/13 13:28

Ja qua grootte wel even groot. Het is het makkelijkste als het zwaarste gewicht tegen de kant waar jij duwt zit, dan is het makkelijker sturen en duwen, want als ze voorin ligt bij het enkele wieltje, dan is het sturen echt super zwaar! Maar ik ben wel blij met mijn iTek, zeker ook door de prijs. Ze hebben ook die regenbescherming erop, en omdat mijn gang nogal krap is, haal ik iedere keer de wielen eraf, gaat echt binnen een paar secondes.

Kelsey en Lenka
Grote hondenneus
Grote hondenneus
Berichten: 707
Lid geworden op: 04/06/13 09:43
Locatie: west vlaanderen

Ongelezen berichtdoor Kelsey en Lenka » 18/12/13 18:55

Bedankt voor jullie uitleg!
:blondpootje: Kelsey (10-10-99 / 16-01-14 )
:bruinpootje: Lenka (Mika of purple heathmoor) 15/08/13
:zwartpootje: Bo (cavalier King Charles) 03/08/04
:zwartpootje: Luna 12/09/13


Terug naar “Algemeen”