Vakantie met jonge hond?

Vakantiechecklist, reistips en ervaringen met vakantieplekken.
HennyH
Speurneus
Speurneus
Berichten: 2167
Lid geworden op: 08/07/04 11:11
Locatie: platteland van Groningen

Ongelezen berichtdoor HennyH » 01/10/13 17:03

Noah/Bruce schreef:Sinds wanneer is een uur of negen s'nachts, we zijn echt niet gek hoor.

Dit topic ging toch alleen om advies te geven aan cassandra, ik geef alleen maar aan dat een fietskar onderhevig kan zijn aan vernieling door een pup, het eindigt ermee dat ik me een sul voel omdat mijn honden niet in de caravan maar in een tent slapen!!!!

Ik heb al 30 jaar honden een weet echt wel waar ik mee bezig ben.


Tja, ik heb ook al 30 jaar honden dus dat maakt geen verschil. Ik geef mijn bezorgdheid weer waarom ik de dingen anders doe dan jou. Maar dan hoef je je toch geen sul te voelen omdat ik een betweter ben. Zo was het niet bedoeld hoor!! :bloem:
Afbeelding
Groetjes van Henny en een ferme poot van Yarra en Spirit

Cassandra
Snuffelneus
Snuffelneus
Berichten: 29
Lid geworden op: 26/09/13 18:29

Ongelezen berichtdoor Cassandra » 03/10/13 08:05

Wij hebben nu via het labrador reisbureau :D een appartement op t oog aan de italiaanse meren. Is voor ons echt even bijkomen na twee hectische jaren dus heel veel hoeven we toch niet te wandelen. Ik vermaak me prima met een boek op het dakterras of aan het meer. Enige nadeel is dat het op dit moment nogal rommelig is qua werkzaamheden en bezetting en ik ben druk met solliciteren dus definitief boeken zit er nog niet in..
:zwartkopje: Charlie, 21-02-2014 (Flatcoated Retriever)

vanhaut
Grote hondenneus
Grote hondenneus
Berichten: 824
Lid geworden op: 12/04/05 16:55
Locatie: Rutten
Contacteer:

Re: Vakantie met jonge hond?

Ongelezen berichtdoor vanhaut » 20/01/14 08:15

ik reageer even op dit topic ;-)

wij krijgen, als het goed is, eind juni een lief klein puppenmeisje erbij.. En nu twijfelen of we wel op vakantie gaan met haar en Yara.. Niet om de spullen etc. dan is het niet..
We zijn tentkamperdeers .. bench moet toch al mee.. we nemen buggy mee voor de kleine dame . Maar zindelijkheid.. Hoe doe je dat in hemelsnaam op de camping ? Ze is de hele dag buiten, op gras etc. hoe leer je haar dan dat ze niet overal maar mag plassen en poepen ? Ik heb geen zin dat ze na thuiskomst nog constant op het gras plas in onze tuin.. En 's nachts eruit ? We willen naar Frankrijk . Eerst zouden we gaan trekken maar ik denk dat dat teveel van het goede is met een jonge pup..

Kortom.. iemand ervaring met een pup van dan een week of 14 en kamperen ?
:zwartpootje: Bo, Rinkling Twinkling Energetic Bo. Voor altijd in ons hart. * 14-07-2005 † 01-06-2012
:bruinpootje: Yara, Rinkling Twinkling Just Love. 24-09-2011
:bruinpootje: Lizzy , Rinkling Twinkling liason of life. 12-04-2014

Gebruikersavatar
Carlijn
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus
Berichten: 327
Lid geworden op: 20/06/12 08:51
Locatie: Het Noorden

Re: Vakantie met jonge hond?

Ongelezen berichtdoor Carlijn » 20/01/14 17:28

Onze hond gaat mee op alle autovakanties..... tent en huisjes.... bij lange afstanden en warm weer hoeft ze niet in de kofferbak maar ligt ze aan mijn voeten in de airco. De bench nemen wij altijd mee.... vooral in huisjes handig.... in de tent ligt ze in het middenstuk aangelijnd.. (een lange). dan kun je haar niet lang alleen laten ivm diefstal.... we nemen altijd 3 parasols mee. Kind hond en wij.... ik zoek altijd n camping met wat water in de buurt om af te koelen.
Inmiddels weten we dat n vakantie niet compleet is zonder haar. Ze is zelfs een keer in een skilift geweest en denderde hartje zomer in de sneeuw vd berg af.... een feest waar ze echt van geniet. Samen op avontuur. En dArna is thuis komen ook heerlijk....
Ik hoop dat je zo nogeen paar leuke tips hebt voor je plan

Gebruikersavatar
Carlijn
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus
Berichten: 327
Lid geworden op: 20/06/12 08:51
Locatie: Het Noorden

Re: Vakantie met jonge hond?

Ongelezen berichtdoor Carlijn » 20/01/14 17:32

Sorry geen ervaring met pups. Bij aankomst wijzen wij aan waar ze mag plassen. Dat doet ze op commando. Koekje geven en klaar ze snapt t. Maar ja die is inmiddels 3. Dusss....iemand ??

HennyH
Speurneus
Speurneus
Berichten: 2167
Lid geworden op: 08/07/04 11:11
Locatie: platteland van Groningen

Re: Vakantie met jonge hond?

Ongelezen berichtdoor HennyH » 21/01/14 10:56

Mijn honden waren iets ouder met de kampeervakantie (caravan) maar dat ging op zich goed. Het kan wel erg warm worden in een tent en pups worden natuurlijk sneller warm dan een volwassen hond. Dat is op zich wel een aandachtspunt. Je kunt ook kiezen voor dit jaar een huisje huren en dan wat korter op vakantie gaan. Wij hebben dat 2 jaar gedaan vanwege een hoogbejaarde hond.

Verder moet je toch altijd poepzakjes bij je hebben. En je tuin is natuurlijk anders dan de camping. Bij thuiskomst er op letten dat ze niet in de tuin plast, dan weet ze dat verschil ook heel gauw.
Afbeelding

Groetjes van Henny en een ferme poot van Yarra en Spirit

vanhaut
Grote hondenneus
Grote hondenneus
Berichten: 824
Lid geworden op: 12/04/05 16:55
Locatie: Rutten
Contacteer:

Re: Vakantie met jonge hond?

Ongelezen berichtdoor vanhaut » 22/01/14 07:57

We hebben gister besloten dat we wel weg gaan, in Nederland blijven en waar mogelijk ( lees betaalbaar ) een huisje huren . We zitten vast aan hoogseizoen . We boeken niet en zien wel. Eerst maar zien of ze idd zwanger gaat worden, dan is het kwestie van bevallen en dan rekenen qua weken leeftijd .. Zoals het er nu uitziet is Puppenmeiske is net 12 weken in de periode dat wij willen dus kan nét qua enting rabies etc.. Maar ii denk dat het niet slim is

Dus.. We wachten even af voordat we def. Beslissen wel,of niet kamperen
:zwartpootje: Bo, Rinkling Twinkling Energetic Bo. Voor altijd in ons hart. * 14-07-2005 † 01-06-2012
:bruinpootje: Yara, Rinkling Twinkling Just Love. 24-09-2011
:bruinpootje: Lizzy , Rinkling Twinkling liason of life. 12-04-2014

HennyH
Speurneus
Speurneus
Berichten: 2167
Lid geworden op: 08/07/04 11:11
Locatie: platteland van Groningen

Re: Vakantie met jonge hond?

Ongelezen berichtdoor HennyH » 22/01/14 08:17

Je kunt dan ook uitkijken naar een "last minute" huisje. Die worden best vaak aangeboden op de Waddeneilanden en dat is toch ook niet verkeerd!
Afbeelding

Groetjes van Henny en een ferme poot van Yarra en Spirit

vanhaut
Grote hondenneus
Grote hondenneus
Berichten: 824
Lid geworden op: 12/04/05 16:55
Locatie: Rutten
Contacteer:

Re: Vakantie met jonge hond?

Ongelezen berichtdoor vanhaut » 23/01/14 19:10

Nee precies , wadden is altijd leuk .. Fietskar ofzo regelen en dan ben je ook lekker mobiel. Komt goed ..
:zwartpootje: Bo, Rinkling Twinkling Energetic Bo. Voor altijd in ons hart. * 14-07-2005 † 01-06-2012
:bruinpootje: Yara, Rinkling Twinkling Just Love. 24-09-2011
:bruinpootje: Lizzy , Rinkling Twinkling liason of life. 12-04-2014

Vbraam
Kleine hondenneus
Kleine hondenneus
Berichten: 231
Lid geworden op: 29/05/13 21:59
Locatie: Zoetermeer

Re: Vakantie met jonge hond?

Ongelezen berichtdoor Vbraam » 23/01/14 20:51

Gio was 12 weken toen wij gingen kamperen. Betreft het gras had hij snel door dat hij niet op de stukken waar hij bij kon aan de lijn moest plassen. Maar denk dat dit ook erg per hond verschilt.
:bruinpootje: Gio (Fugo v. Le JeanJardin) 16-5-2013


Terug naar “Op vakantie met je hond”