Rondreis Denemarken Zweden

Vakantiechecklist, reistips en ervaringen met vakantieplekken.
Gebruikersavatar
Mariska
Snuffelneus
Snuffelneus
Berichten: 72
Lid geworden op: 08/08/13 21:26
Locatie: Scharnegoutum

Rondreis Denemarken Zweden

Ongelezen berichtdoor Mariska » 03/02/14 14:12

Hallo iedereen,

We gaan dit jaar voor het eerst met hond en caravan op vakantie, het plan is om via de westkust van Denemarken (ringkobing) naar Skagen (noordelijkste puntje) te gaan, om vanuit daar door te reizen naar Zweden. In Zweden reizen we dan weer naar het zuiden en gaan Denemarken weer in. We blijven op een stuk of 7 of 8 verschillende campings.
Het is dus onze eerste keer met een caravan en de eerste keer met Bowie. We gaan de laatste twee weken en de eerste week van september weg, dan is Bowie ruim een jaar.

Wie heeft er tips voor ons? Kon jullie hond eventjes (bijvoorbeeld een uurtje) alleen blijven in de caravan als wij boodschappen gaan doen? Kon de hond mee uit eten? Ik ben iemand die graag dingen van te voren al ongeveer weet dus al druk op zoek. We hebben een paar campings uitgezocht met bijvoorbeeld een hondenstrand of hondenbos waar ze los mogen lopen. Ik weet van de regels met loslopende honden in Denemarken. Vooral het praktische gedeelte kan ik weinig informatie over vinden. Dus ik zou heel graag lezen over jullie ervaringen :)

Mariska
Afbeelding

Fleures
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus
Berichten: 256
Lid geworden op: 24/01/14 23:30
Locatie: Eindhoven

Re: Rondreis Denemarken Zweden

Ongelezen berichtdoor Fleures » 03/02/14 15:48

Wij zijn afgelopen zomer naar zuid Frankrijk gereden toen onze pup een maand of 5 was. Daar zaten we ook op een hondvriendelijke camping (waar gretig gebruik van werd gemaakt haha). Wij hadden het geluk dat we een stacaravan in de schaduw hadden, dus als we 's ochtends boodschappen moesten doen oid, lieten we haar in de bench in de caravan met de ramen open zodat het wel doorluchtte. Op het warmste van de dag namen we haar wel altijd mee (het weer is natuurlijk wel anders in Denemarken). Wij zochten de rustigere terrasjes op omdat ze dit nog niet gewend was. Eerst een stuk wandelen, en dan aan de riem onder de tafel leggen met een waterbak. Ging heel goed. Onze vakantie is echt vlekkeloos verlopen wat betreft de hond! Enne.. leuk zeg Denemarken en Zweden, zou ik ook wel eens willen!
:bruinpootje: Maika 01-03-2013

Gebruikersavatar
Susan78
Grote hondenneus
Grote hondenneus
Berichten: 853
Lid geworden op: 18/01/13 16:45
Locatie: Halfweg

Re: Rondreis Denemarken Zweden

Ongelezen berichtdoor Susan78 » 03/02/14 17:15

Wij zijn nog niet in Zweden geweest maar wel een aantal keren met de hond in Denemarken en Noorwegen.. Wij hebben deze landen als zeer hondvriendelijk ervaren! Veel keurig aangelegde Hundeskov's (=omheind losloopgebied speciaal voor honden) aangetroffen en in de dorpjes, terrassen enz altijd een waterbak voor de hond naast de deur of op het terras. Bijna overal mocht Lex mee naar binnen. (hij was zelfs van harte welkom in een glasblazerij, maar dat hebben we maar niet gedaan :wink: ) Op de campings hing bij de receptie een lijst met belangrijke telefoonnummers, dus ook die van de dierenarts! Al met al hebben wij enorm genoten van en in deze landen! Kleine tip: houdt wel rekening met teken, want Lex heeft nergens zoveel teken opgelopen als in de natuurparken in Denemarken: hij had er geen honderden ofzo, maar meer als anders. Veel plezier alvast!
:bruinkopje: Lex 27-02-2003 (overleden op 28-11-2014) voor altijd in ons hart..
:blondkopje: Joep (Wise Tails Lucky Boy) 21-05-2012

Ester007
Kleine hondenneus
Kleine hondenneus
Berichten: 95
Lid geworden op: 30/10/11 09:01
Locatie: Brabant

Re: Rondreis Denemarken Zweden

Ongelezen berichtdoor Ester007 » 03/02/14 17:26

Ik volg deze topic. Onze hond is tegen die tijd een maand of 9 en we willen misschien ook een keer die kant op.
Pluk de dag!

:zwartpootje: Tako van de Rooise Heikant 21-09-2005
:zwartpootje: Born to be free van de Achtse Vallei (Robi) 1-11-2013

Gebruikersavatar
Mariska
Snuffelneus
Snuffelneus
Berichten: 72
Lid geworden op: 08/08/13 21:26
Locatie: Scharnegoutum

Re: Rondreis Denemarken Zweden

Ongelezen berichtdoor Mariska » 04/02/14 18:26

Bedankt voor jullie reacties! We vinden het best spannend maar gaan er vanuit dat alles goed gaat. Eerst nog maar voor de zekerheid proefkamperen hier in de buurt. Dan weten we zeker hoe Bowie er op reageert.

:)
Afbeelding

Gebruikersavatar
Susan78
Grote hondenneus
Grote hondenneus
Berichten: 853
Lid geworden op: 18/01/13 16:45
Locatie: Halfweg

Re: Rondreis Denemarken Zweden

Ongelezen berichtdoor Susan78 » 04/02/14 19:53

De meeste Labjes vinden het heerlijk om te kamperen!! Genoeg handdoeken mee, paarden-longeerlijn (8 meter lang) met indraai-grondpin, en een parasol voor de hond mee.. Enig!!!! :applaus:
:bruinkopje: Lex 27-02-2003 (overleden op 28-11-2014) voor altijd in ons hart..
:blondkopje: Joep (Wise Tails Lucky Boy) 21-05-2012

HennyH
Speurneus
Speurneus
Berichten: 2167
Lid geworden op: 08/07/04 11:11
Locatie: platteland van Groningen

Re: Rondreis Denemarken Zweden

Ongelezen berichtdoor HennyH » 11/02/14 19:23

Poeh, je bent wel wat van plan in 3 weken! Je weet dat er in Denemarken (Jutland) maar weinig snelwegen zijn? Je rijdt dus vooral op provinciale wegen en komt door alle dorpen. Dat schiet niet echt op en dan duurt je tocht best wel lang. Je zou dan beter gelijk kunnen oversteken naar Zweden via Kopenhagen als je daar eigenlijk heen wilt en niet eerst doorrijden naar Skagen. Maar dat terzijde, je vroeg om praktische tips.

Wij hebben rondom de caravan een schapennet http://www.agradi.nl/afrastering/afrast ... gorie/1016
Dan hoeven de honden niet aan de lijn bij de caravan en kunnen ze toch niet weglopen. Het is even een investering maar we hebben er al jaren veel plezier van en altijd een hoop positieve reacties.

Zorg dat je in elk geval 1 parasol meeneemt want ook in Scandinavië kan het heel warm worden en als je dan net ergens staat zonder schaduw dan is dat niet fijn voor je hond.

Als je de pech hebt van slecht weer en de grond nat en koud is zorg voor een extra mat om in het natte gras te leggen. Vooral 's avonds kan de grond ook koud zijn voor je hond als je nog buiten zit.

Op de stranden van Denemarken mogen de honden eigenlijk niet los tussen 1 mei en 1 september maar als er geen mensen zijn doet iedereen dat wel. Langs een beek of kanaaltje doen wij dat vaak ook wel even om ze lekker te laten zwemmen.

Als wij boodschappen gaan doen gaan de honden altijd mee. Mijn vriend blijft dan bij ze in de auto en ik ga de winkel in. Behalve even voor douchen of de afwas laten we de honden nooit alleen achter in de caravan. Je weet nooit wat er onderweg kan gebeuren met autopech....

Meer schiet me zo niet te binnen. In elk geval wens ik je alvast een hele goede reis!! :)
Afbeelding
Groetjes van Henny en een ferme poot van Yarra en Spirit

Gebruikersavatar
Mariska
Snuffelneus
Snuffelneus
Berichten: 72
Lid geworden op: 08/08/13 21:26
Locatie: Scharnegoutum

Re: Rondreis Denemarken Zweden

Ongelezen berichtdoor Mariska » 11/02/14 19:44

Dankjewel voor je tips! Het definitieve plan staat nog niet vast en het is maar net ook hoe Bowie het doet tijdens ons weekend proefkamperen. Dan bepalen we definitief waar we naartoe gaan. Of we dan alleen Denemarken doen of ook Zweden moeten we nog beslissen.

Bedankt in ieder geval!
Afbeelding


Terug naar “Op vakantie met je hond”