Basiscursus klaar en dan?

Plaats hier alles over flyball, behendigheid, doggydance en speuren.
Gebruikersavatar
michelle1301
Kleine hondenneus
Kleine hondenneus
Berichten: 191
Lid geworden op: 13/06/13 11:24
Locatie: Vlakbij Hoogeveen

Basiscursus klaar en dan?

Ongelezen berichtdoor michelle1301 » 25/02/14 16:42

Hallo,

nog 1 of 2 lessen en dan heb ik de basiscursus afgerond. Maar wat kan ik dan doen met Blaz? De meeste sporten bij mij op de hondenschool is pas vanaf 18 maand ( zie: http://www.kchoogeveen.nl/nl/ ). Dus dan heb ik 9 maand niks te doen behalve wandelen.

In de G&G wil ik niet verder. Dit vinden ik en Blaz beide niks aan. Aangezien we ons nu al meestal vervelen op het veld. Blaz is een hond die graag actief is. Dus stil staan op een veld en commando's uitvoeren vind hij al gauw saai worden.

Samenspel twijfel ik nog over. Denk dat Blaz het al heel snel doorheeft en het alsnog saai gaat vinden. Maar misschien wel handig zodat hij ook leert dat rust belangrijk is.

Speuren lijkt mij ook leuk. Maar dat is hier niet in de buurt volgens mij. Er is wel een hondenschool die 3 a 4 x per jaar een workshop hier in heeft. Maar niet wekelijks. En dan is het nog niet in handig. Want ze oefenen dan op het terrein van mijn moeders vriend. En daar woont Blaz zijn speelmaatje waar hij helemaal gek op is. Dus hij zal eerder op zoek gaan naar haar.

Dus ik hoop dat jullie mij kunnen helpen.

Groetjes, Michelle.

roelien

Re: Basiscursus klaar en dan?

Ongelezen berichtdoor roelien » 26/02/14 08:23

Als je een goede trainer hebt, zal deze de les aanpassen en op het niveau geven dat Blaz heeft.
Je kan hier eens naar informeren.

Bij speuren zit de hond aan een (lange) lijn.
Ik denk niet dat je hond zijn maatje gaat zoeken. Heb zelf ervaren hoe gefocust mijn hond is als ze gaat speuren, ze laat zelfs rommel onderweg liggen, wat ze anders wel leuk vind om te pakken. Alleen een appel was wat teveel gevraagd. Hebben nu pas 2 lessen gehad, maar erg leuk. En anders heeft hij gewoon een extra uitdaging ;)

Basis cursus is wel heel anders dan g&g, daar worden veel meer eisen gesteld, veel strakker getraind. Heb je al een keer gekeken? Is ook niet mijn hobby hoor.... maar helemaal niks doen is ook niet wat op deze leeftijd.

Zijn er misschien andere locaties in de buurt waar ze iets bieden wat meer passend is of miss jachttraining?

Gebruikersavatar
michelle1301
Kleine hondenneus
Kleine hondenneus
Berichten: 191
Lid geworden op: 13/06/13 11:24
Locatie: Vlakbij Hoogeveen

Re: Basiscursus klaar en dan?

Ongelezen berichtdoor michelle1301 » 26/02/14 11:36

Ik heb nog 1 of 2 lessen, dus heeft weinig zin denk ik. We hebben altijd een uur lang les. Dus veel stil staan met uitleg of wachten tot dat andere hun oefening klaar hebben. Blaz is gewoon het type hond die graag wil werken. Ik ben trouwens niet het enige met dit probleem. Er zit ook nog iemand met een rottweiler en nog iemand met een Mechelaar bij mij in de groep. En hun honden vertonen hetzelfde gedrag als Blaz.
Maar zelf moeilijker oefeningen oefenen mag ik niet. Want dat zou Blaz nog niet aan kunnen. Ik zou dan te veel vragen van hem. Dus dat oefenen we gewoon thuis.

En ik ben bang dat met de G&G dat het weer hetzelfde gebeurd, veel wachten op uitleg of op andere. 1 op 1 training zou voor ons makkelijker zijn dan.

En ik twijfel er over. Blaz word al helemaal gek als hij ook maar iets van haar ruikt. Maar die hondenschool doet het maar paar keer per jaar.

http://www.campingdehavixhorst.nl/?page=honden

Hier geven ze speuren. Maar dan moet ik overleggen als mijn vader mij hier ook wil heen brengen. Is maar voor tijdelijk want hoop snel mijn eigen rijbewijs te hebben. Maar ik kan vragen als ze ook aangepaste behendigheid geven. Zodat ik daar ook mee kan starten.

roelien

Re: Basiscursus klaar en dan?

Ongelezen berichtdoor roelien » 26/02/14 13:40

Klinkt als een tekort van de trainer...
Ik doe altijd dingen met mijn hond tussendoor als er oefeningen zijn waarbij je moet wachten op anderen(mits het niet storend is)
Anders vervelen we ons beide.

Jammer dat er gedacht word dat het teveel is, bij veel trainingen word juist weinig van honden gevraagd, en als ze jong zijn leren ze zo makkelijk.
Maar ik zou het toch aangeven, ook al heb je nog weinig lessen, wie weet doen ze er wel wat mee. Want als ze het niet horen veranderd er zeker niks. 1 op 1 kan, maar bij een goede trainer hoeft het echt niet saai te zijn....

Je mag een gratis proefles doen lees ik, zou het gewoon een keer doen. Je twijfels even goed bespreken dan kan de instructeur hier rekening mee houden.

Gebruikersavatar
michelle1301
Kleine hondenneus
Kleine hondenneus
Berichten: 191
Lid geworden op: 13/06/13 11:24
Locatie: Vlakbij Hoogeveen

Re: Basiscursus klaar en dan?

Ongelezen berichtdoor michelle1301 » 26/02/14 15:26

Ik doe ook geen oefeningen die storend zijn. Maar het mag gewoon niet, want de oefeningen die ze moeten uitvoeren zijn al zo moeilijk. Ik denk er toch echt anders over. En Blaz ook. En ik zal het zaterdag met haar over hebben. Nu heb ik trouwens sinds vorige week sowieso vraagtekens bij haar. Want ze is van mening dat labradors niet waaks kunnen zijn. Want dan zal het onzekerheid zijn. En Blaz is alles behalve onzeker of angstig.

En ik zal er deze week even achter aan bellen voor een proefles. Kan ik gelijk zien als het bevalt voor ons beide.

Vbraam
Kleine hondenneus
Kleine hondenneus
Berichten: 231
Lid geworden op: 29/05/13 21:59
Locatie: Zoetermeer

Re: Basiscursus klaar en dan?

Ongelezen berichtdoor Vbraam » 26/02/14 15:55

Als ik het zo hoor ligt het eerder aan de trainer/school dan hond. Ik ben nu met Gio bezig met de EG en dat niveau is te laag voor ons, dus ik krijg nu oefeningen van de VEG en alvast tips voor de G&G zoals Gio aanleren in een hele rechte af. Ik ben dus bijna het gehele uur bezig met aangepaste oefeningen. Dit zou zo te horen ook beter bij jullie passen
:bruinpootje: Gio (Fugo v. Le JeanJardin) 16-5-2013

floor
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus
Berichten: 287
Lid geworden op: 10/08/10 06:44
Locatie: Beilen

Re: Basiscursus klaar en dan?

Ongelezen berichtdoor floor » 26/02/14 16:31

michelle1301 schreef:Ik doe ook geen oefeningen die storend zijn. Maar het mag gewoon niet, want de oefeningen die ze moeten uitvoeren zijn al zo moeilijk. Ik denk er toch echt anders over. En Blaz ook. En ik zal het zaterdag met haar over hebben. Nu heb ik trouwens sinds vorige week sowieso vraagtekens bij haar. Want ze is van mening dat labradors niet waaks kunnen zijn. Want dan zal het onzekerheid zijn. En Blaz is alles behalve onzeker of angstig.

En ik zal er deze week even achter aan bellen voor een proefles. Kan ik gelijk zien als het bevalt voor ons beide.

:applaus: :applaus:
Niet waaks?????? Word er heel moe van. Kan niemand bij de deur komen of er staat eentje te blaffen.
Hoogeveen is geen club voor labbies.
Afbeelding
:bruinpootje: Floor 05 09 2003......10 11 2014
:zwartpootje: Tosca 31 01 2013

Gebruikersavatar
michelle1301
Kleine hondenneus
Kleine hondenneus
Berichten: 191
Lid geworden op: 13/06/13 11:24
Locatie: Vlakbij Hoogeveen

Re: Basiscursus klaar en dan?

Ongelezen berichtdoor michelle1301 » 26/02/14 17:26

Vbraam schreef:Als ik het zo hoor ligt het eerder aan de trainer/school dan hond. Ik ben nu met Gio bezig met de EG en dat niveau is te laag voor ons, dus ik krijg nu oefeningen van de VEG en alvast tips voor de G&G zoals Gio aanleren in een hele rechte af. Ik ben dus bijna het gehele uur bezig met aangepaste oefeningen. Dit zou zo te horen ook beter bij jullie passen

Ja dit zou voor ons ook handiger zijn. Maar ik ga van de week achter die speurschool aan. En dan als het bevalt dan gaan we gewoon lekker speuren.

Jachttraining twijfel ik nog over.

Fleures
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus
Berichten: 256
Lid geworden op: 24/01/14 23:30
Locatie: Eindhoven

Re: Basiscursus klaar en dan?

Ongelezen berichtdoor Fleures » 26/02/14 20:34

[/quote]
:applaus: :applaus:
Niet waaks?????? Word er heel moe van. Kan niemand bij de deur komen of er staat eentje te blaffen.
Hoogeveen is geen club voor labbies.[/quote]

Vind ik ook altijd zo raar! Als ik 's avonds met Maika buiten loop en er staat iemand met een capuchon op, of ergens in een donker hoekje vreemd en verdacht te zijn, nou dan laat ze echt wel even weten dat ze het vreemd vindt hoor! Niet overdreven maar even zo'n grom en een blaf erachteraan. Alsof iemand haar serieus neemt :lol: (oops het quoten gaat nog niet helemaal goed maar jullie begrijpen wat ik bedoel)
:bruinpootje: Maika 01-03-2013

Gebruikersavatar
michelle1301
Kleine hondenneus
Kleine hondenneus
Berichten: 191
Lid geworden op: 13/06/13 11:24
Locatie: Vlakbij Hoogeveen

Re: Basiscursus klaar en dan?

Ongelezen berichtdoor michelle1301 » 26/02/14 21:57

Tjah ik vond het ook al raar toen ik het hoorde. Want hij is echt alles behalve onzeker.

Cath-67
Kleine hondenneus
Kleine hondenneus
Berichten: 85
Lid geworden op: 29/07/13 21:04

Re: Basiscursus klaar en dan?

Ongelezen berichtdoor Cath-67 » 27/02/14 09:25

Ik heb jarenlang zelf training gegeven. Na mijn verhuizing en jaren later kwam puppy Maya. Naar de plaatselijke kynologeclub gegaan om te starten met puppycursus etc.Omdat ik weet hoe het hoort, viel mij al snel op, dat deze club een standaard programma afwerkt maar geen individuele aandacht heeft voor de honden. Net als jij, stonden wij erg lang stil en deden niets. Tijdens een uur, misschien 3 oefeningen :-(

Basis, gevorderde, G&G etc kan heel leuk zijn, mits je bij de goede hondenschool/club zit ;-)

Gebruikersavatar
michelle1301
Kleine hondenneus
Kleine hondenneus
Berichten: 191
Lid geworden op: 13/06/13 11:24
Locatie: Vlakbij Hoogeveen

Re: Basiscursus klaar en dan?

Ongelezen berichtdoor michelle1301 » 27/02/14 17:07

Cath-67 schreef:Ik heb jarenlang zelf training gegeven. Na mijn verhuizing en jaren later kwam puppy Maya. Naar de plaatselijke kynologeclub gegaan om te starten met puppycursus etc.Omdat ik weet hoe het hoort, viel mij al snel op, dat deze club een standaard programma afwerkt maar geen individuele aandacht heeft voor de honden. Net als jij, stonden wij erg lang stil en deden niets. Tijdens een uur, misschien 3 oefeningen :-(

Basis, gevorderde, G&G etc kan heel leuk zijn, mits je bij de goede hondenschool/club zit ;-)

We doen wel meer oefeningen. Maar ik ga niet 10 minuten een oefening blijven herhalen, die hij al maanden kent. En dan moet ik dat ook nog telkens belonen. Hoe krijg je een dikke lab :confused: Ik beloon alleen de commando's die hij nog niet helemaal goed beheerst. Maar commando's zoals zit en af, niet meer. Deze kent hij al maanden. En voert ze zelfs uit alleen op hand commando.

Paar jaar geleden was het nog wel een hele goede hondenschool. Toen trainde we er ook met de berner. Maar wat er gebeurd is, geen flauw idee. Maar kwaliteit is achteruit gegaan.

roelien

Re: Basiscursus klaar en dan?

Ongelezen berichtdoor roelien » 28/02/14 07:52

Vreselijk die standaard programma's.
Ik had dat ook, waren paar zieken, drie man in de groep.
Moesten we een oefening maar 4x doen, omdat we anders tijd over hadden.

Whahaaa... dan ben je echt niet geschikt als trainer, dat is improviseren op wat je ziet, wat er gebeurd. En dat je een beetje een lijn er in wil hebben, prima. Maar je moet daar niet zo vasthoudend in zijn

Gebruikersavatar
michelle1301
Kleine hondenneus
Kleine hondenneus
Berichten: 191
Lid geworden op: 13/06/13 11:24
Locatie: Vlakbij Hoogeveen

Re: Basiscursus klaar en dan?

Ongelezen berichtdoor michelle1301 » 28/02/14 10:36

Ben wel blij om te lezen dat ik niet de enigste ben die er last van heeft.

floor
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus
Berichten: 287
Lid geworden op: 10/08/10 06:44
Locatie: Beilen

Re: Basiscursus klaar en dan?

Ongelezen berichtdoor floor » 28/02/14 17:18

michelle1301 schreef:Ben wel blij om te lezen dat ik niet de enigste ben die er last van heeft.

Ook ik heb dat daar ondervonden. :(
Afbeelding
:bruinpootje: Floor 05 09 2003......10 11 2014
:zwartpootje: Tosca 31 01 2013


Terug naar “Hondensporten”