hoe leer je de hond zoeken

Plaats hier alles wat je wilt vragen of vertellen over het volgen van hondentraining.
Gebruikersavatar
desiree1974
Kleine hondenneus
Kleine hondenneus
Berichten: 114
Lid geworden op: 03/12/13 19:25
Locatie: brunssum

hoe leer je de hond zoeken

Ongelezen berichtdoor desiree1974 » 06/03/14 09:49

ik wil graag onze pup van 4 half graag wat andere dingen doen vor afwisseling,maar mijn vraag is hoe leer je de hond zoeken,want ik probeer haar op de plek te blijven zitten,maar als ik al effe weg loop,dan loopt ze me achter aan.
hoe hebben jullie dat gedaan iedere keer de afstand proberen te vergroten en dan later zoek zeggen?
ik hoor graag jullie ervaringen.
Afbeelding

sbientje
Speurneus
Speurneus
Berichten: 12669
Lid geworden op: 26/05/06 20:13
Locatie: Breda
Contacteer:

Re: hoe leer je de hond zoeken

Ongelezen berichtdoor sbientje » 06/03/14 09:56

eventjes in de gang ofzo doen?
:bruinkopje: Pom (5-12-2012)
:zwartkopje: Karel (17-1-2015)

Fleures
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus
Berichten: 256
Lid geworden op: 24/01/14 23:30
Locatie: Eindhoven

Re: hoe leer je de hond zoeken

Ongelezen berichtdoor Fleures » 06/03/14 13:09

Ik heb Maika eerst duidelijk zit en blijf geleerd, pas toen ze dat echt door had ben ik begonnen met zoek ('pak maar' in mijn geval). Maika moet al vanaf dat we haar net hebben, zitten en wachten voor haar eten, dus als ze wat lekkers krijgt moet ze ook eerst zitten. Dan krijgt ze het commanda 'pak maar', en dan eet ze t HEUL snel op. Ik denk dat het het snelst werkt als je (zodra ze kan blijven) een koekie een meter van haar vandaan legt en dan eventjes laten wachten en commando geven. Steeds iets verder uitbreiden, dan achter een doos of kast. Bij Maika werkte 'blijf' in het begin alleen maar als ik achteruit liep, met mijn gezicht naar haar toe, en mijn hand ophield als 'blijf'-gebaar. Misschien kun je het zo eens oefenen? Succes!
:bruinpootje: Maika 01-03-2013

Gebruikersavatar
desiree1974
Kleine hondenneus
Kleine hondenneus
Berichten: 114
Lid geworden op: 03/12/13 19:25
Locatie: brunssum

Re: hoe leer je de hond zoeken

Ongelezen berichtdoor desiree1974 » 06/03/14 13:29

daar zijn wij nu ook mee bezig dat ze eerst moet zitten voor dat ze gaat eten want ze was altijd zo gulsig aan het eten.
en dat doen we nu ook met als ze een snoepje kkrijgt dat ze moet gaan zitten en dan zeggen wij wacht en op een gegeven moment ook pak maar dat kan ik inderdaad op een gegeven moment uit breiden van naar het woordje zoek als ik het kan verstoppen
Afbeelding

Gebruikersavatar
jeltje
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus
Berichten: 1432
Lid geworden op: 30/08/10 23:18
Locatie: eindhoven

Re: hoe leer je de hond zoeken

Ongelezen berichtdoor jeltje » 06/03/14 14:07

Je hebt het eigenlijk over twee verschillende dingen, 'blijf' en 'zoek'. Voor 'blijf' laat je de hond zitten, stapje naar achter, hand opsteken, 'blijf' en dit steeds verder uitbreiden tot je zelfs uit zicht kunt gaan. Het zoeken leer je aan door iets lekkers een meter voor ze neer te leggen en dan zoek te zeggen, ze zal vanzelf naar dat lekkers gaan. Ook hier steeds de afstand uitbreiden en op een gegeven moment iets uit het zicht leggen.

Gebruikersavatar
fieke
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus
Berichten: 1029
Lid geworden op: 24/02/12 19:24
Locatie: Elsloo
Contacteer:

Re: hoe leer je de hond zoeken

Ongelezen berichtdoor fieke » 06/03/14 15:02

Iets lekkers kortbij leggen en dan commando zoek. Dit steeds uitbreiden. Misschien kun je haar ergens even vastbinden of op de gang zetten.
:bruinpootje: Bruce (Messi van Budiliumhof) 23-01-2012


Terug naar “Training”