Welke bench voor in de auto?

Vragen over de verzorging van je Labrador? Plaats ze hier.
Gebruikersavatar
Josje123
Kleine hondenneus
Kleine hondenneus
Berichten: 95
Lid geworden op: 08/02/14 13:05

Welke bench voor in de auto?

Ongelezen berichtdoor Josje123 » 15/03/14 20:05

Tot nu toe is Nova op de achterbank gegaan, met zo'n speciale hondenkleed die bevestigd kan worden aan de hoofdsteunen.
Echter heb ik een kleine driedeursauto, en nu madame alweer 16 kilo is gaat het in-en eruit tillen van Nova niet super makkelijk.

Heeft iemand ervaring met het aanschaffen van een bench voor in een kleine auto? (Twingo, nieuw model)
Ik ben benieuwd welk model jullie hebben gekocht, wil hem niet te klein, zodat ze er ook in kan als ze volgroeid is. :orange3:
:zwartpootje: Nova {Olivia v.d. Bosmoat, 17 oktober 2013}

Afbeelding

Nancy
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus
Berichten: 317
Lid geworden op: 18/09/12 08:28

Re: Welke bench voor in de auto?

Ongelezen berichtdoor Nancy » 16/03/14 08:17

Wij hebben geen bench in de auto, de honden zitten in de achterbak. 2 heren van 35 kilo, dus ze moeten zelf een handje helpen (erin springen is te hoog, ze zouden het misschien wel kunnen, maar ik wil het niet.) We hebben ze geleerd hun voorpoten op de rand te leggen en geven ze een kontje. Zo is het voor ons niet zwaar en voor hen ook niet.

Wat zou het verschil voor jou met een bench eigenlijk zijn? Of wil je haar niet los in de achterbak?

Gebruikersavatar
flamingo
Kleine hondenneus
Kleine hondenneus
Berichten: 237
Lid geworden op: 24/11/13 21:25
Locatie: Zuid West Friesland

Re: Welke bench voor in de auto?

Ongelezen berichtdoor flamingo » 16/03/14 09:00

Hier ook los in de achterbak. En inderdaad ook voorpoten op de rand en een kontje geven. Bij de auto van mijn vriend mag hij er wel zelf in springen aangezien dat een hele lagen instap is (VW Caddy).
:zwartpootje: Billy 22-06-2013

Gebruikersavatar
Josje123
Kleine hondenneus
Kleine hondenneus
Berichten: 95
Lid geworden op: 08/02/14 13:05

Re: Welke bench voor in de auto?

Ongelezen berichtdoor Josje123 » 16/03/14 14:20

Nancy schreef:Wij hebben geen bench in de auto, de honden zitten in de achterbak. 2 heren van 35 kilo, dus ze moeten zelf een handje helpen (erin springen is te hoog, ze zouden het misschien wel kunnen, maar ik wil het niet.) We hebben ze geleerd hun voorpoten op de rand te leggen en geven ze een kontje. Zo is het voor ons niet zwaar en voor hen ook niet.

Wat zou het verschil voor jou met een bench eigenlijk zijn? Of wil je haar niet los in de achterbak?



Op zich vind ik het geen probleem om haar los in de achterbak te doen tijdens het rijden :)
Maar dan denk ik meer aan de veiligheid, en dat ze dan niet zo "los" zit en alle kanten op schudt (niet dat ik door de straten race hoor :orange3: )
Mocht er toch eens iemand niet oppassen in het verkeer en ik betrokken ben bij een aanrijding, dan denk ik dat een bench toch het meest veilige is?
:zwartpootje: Nova {Olivia v.d. Bosmoat, 17 oktober 2013}

Afbeelding

floor
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus
Berichten: 287
Lid geworden op: 10/08/10 06:44
Locatie: Beilen

Re: Welke bench voor in de auto?

Ongelezen berichtdoor floor » 16/03/14 15:57

Wij hebben nooit een bench in de auto gehad.
Bij ons hebben ze een tuigje aan en deze is weer bevestigd aan een hondenautogordel.
Op deze manier zitten ze vast maar kunnen zich wel bewegen in de auto.
Bij een eventuele aanrijding zitten ze niet klem en worden ze ook niet door de kleine ruimte geschut.
Afbeelding
:bruinpootje: Floor 05 09 2003......10 11 2014
:zwartpootje: Tosca 31 01 2013

LSNNE
Snuffelneus
Snuffelneus
Berichten: 72
Lid geworden op: 02/02/14 20:15
Locatie: Limburg

Re: Welke bench voor in de auto?

Ongelezen berichtdoor LSNNE » 16/03/14 19:59

Ik heb ook een Twingo. Heb geen bench in de auto (volgens mij past dat ook helemaal niet :wink: )
Heb Max altijd op de achterbank op een groot oud hoeslaken. Hij heeft dan een tuig om wat in de gordel bevestigd wordt. Heel veilig vind ik zelf. Heb hem een tijdje in de achterbak geprobeerd. Hij zit dan heel los en dat vind ik geen prettig idee. Sprong er na een paar keer ook niet meer zelf uit (denk dat het te hoog was) en moest ik hem eruit tillen (30 kilo :? ).
Nu heb ik hem gewoon weer op de achterbank en ik merk aan Max dat hij dit zelf prettiger vindt.
Max 23-02-2013 :blondpootje:

Nancy
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus
Berichten: 317
Lid geworden op: 18/09/12 08:28

Re: Welke bench voor in de auto?

Ongelezen berichtdoor Nancy » 17/03/14 08:57

Ik weet niet of een bench het veiligst is in geval van aanrijding. Hij is er niet voor gemaakt en zal aardig in elkaar schuiven. Je hond kan geen kant op dan.
Nu ik er zo over nadenk geloof ik dat ik precies om die reden geen bench in de auto zou willen, tenzij mijn auto een flinke kont heeft.

Over het heen en weer slingeren, dat valt echt wel mee. Daar leren ze (bij ons althans) prima mee omgaan en op een gegeven moment gaan ze gewoon liggen.

Zou je haar anders niet kunnen leren dat je haar niet op de achterbank tilt, maar een kontje geeft? Dus zij zet haar voorpoten in de auto en jij tilt de rest er achteraan? Het is een stuk minder zwaar en goed te doen op die manier.

Gebruikersavatar
fieke
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus
Berichten: 1029
Lid geworden op: 24/02/12 19:24
Locatie: Elsloo
Contacteer:

Re: Welke bench voor in de auto?

Ongelezen berichtdoor fieke » 17/03/14 09:04

Bruce zit ook op de achterbank met een tuigje aan. Deze hebben we bevestigd aan de hondengordel.
Als we de bocht omgaan zie je hem echt leunen, zodat hij niet omvalt :D
Als hij in de gaten krijgt dat we een langer stuk rijden, dan gaat hij liggen en slapen. Als we de snelweg afgaan, wordt hij wakker en gaat hij weer zitten. Kan hij mooi uit het raam kijken :D
:bruinpootje: Bruce (Messi van Budiliumhof) 23-01-2012

Gebruikersavatar
Wimbo
Snuffelneus
Snuffelneus
Berichten: 54
Lid geworden op: 28/01/14 12:07

Re: Welke bench voor in de auto?

Ongelezen berichtdoor Wimbo » 17/03/14 16:50

Ik heb een vrij grote terreinwagen met een ruime achterbak. Ik heb een tweetal honden-rekken gekocht en van deze één gemaakt zodat er nog geen kat (Bij wijze van spreke) door kan naar de achterbank ook al is deze neergeklapt (bijv. met vakantie) Hond kan dus nergens heen. Deken in de kofferbak, klaar. Alleen de "sprong naar de kofferbak" is hoger dan normaal. Ik zat te denken aan een loop-plank en deze achterin de wagen menemen. Kan de hond over de loopplank, zo de bak in. Tegen de tijd dat we de hond hebben, maar eens aanleren... :applaus:
La, la, la, Labrador!!

Gebruikersavatar
Binno
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus
Berichten: 264
Lid geworden op: 10/05/13 12:44
Locatie: Antwerpen
Contacteer:

Re: Welke bench voor in de auto?

Ongelezen berichtdoor Binno » 17/03/14 20:45

ik heb de Pet Box Condor M, maar dan in een VW Golf break, dus dat gaat in een Twingo niet passen vrees ik
http://www.hondenbench.be/nl/products/70/Zwitserse-alu-boxen.htm
Afbeelding

Afbeelding Wood Fen Moos °23-03-2013

Gebruikersavatar
saskia burghout
Grote hondenneus
Grote hondenneus
Berichten: 758
Lid geworden op: 19/11/08 11:17
Locatie: brabant
Contacteer:

Re: Welke bench voor in de auto?

Ongelezen berichtdoor saskia burghout » 17/03/14 23:11

Nancy schreef:Wij hebben geen bench in de auto, de honden zitten in de achterbak. 2 heren van 35 kilo, dus ze moeten zelf een handje helpen (erin springen is te hoog, ze zouden het misschien wel kunnen, maar ik wil het niet.) We hebben ze geleerd hun voorpoten op de rand te leggen en geven ze een kontje. Zo is het voor ons niet zwaar en voor hen ook niet.

Wat zou het verschil voor jou met een bench eigenlijk zijn? Of wil je haar niet los in de achterbak?


je mag in het buitenland (duitsland,belgie) al niet meer je hond los in de achterbak doen maar in autokennels. die regel willen ze ook in nederland gaan invoeren (wanneer geen idee) en een hond in een bench is het een stuk veiliger

vanhaut
Grote hondenneus
Grote hondenneus
Berichten: 824
Lid geworden op: 12/04/05 16:55
Locatie: Rutten
Contacteer:

Re: Welke bench voor in de auto?

Ongelezen berichtdoor vanhaut » 18/03/14 07:37

Je hebt speciale auto benches .. Een gewone bench is niet veilig . Ze zijn vrij prijzig en passen niet in iedere auto . Veilig alternatief is dan op de achterbank , tuigje en dat bevestigen met een hulpstuk aan de auto gordel ..
:zwartpootje: Bo, Rinkling Twinkling Energetic Bo. Voor altijd in ons hart. * 14-07-2005 † 01-06-2012
:bruinpootje: Yara, Rinkling Twinkling Just Love. 24-09-2011
:bruinpootje: Lizzy , Rinkling Twinkling liason of life. 12-04-2014

Nancy
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus
Berichten: 317
Lid geworden op: 18/09/12 08:28

Re: Welke bench voor in de auto?

Ongelezen berichtdoor Nancy » 18/03/14 07:57

Dat van die autobenches wist ik niet. Maar dat gaat niet passen in onze auto vermoed ik. Een ds4 heeft nou net niet echt een riante achterbak :)
Ghehe, dan moeten de kinderen van de achterbank en de achterbak in en de honden op de achterbank :lol:

Gebruikersavatar
Wimbo
Snuffelneus
Snuffelneus
Berichten: 54
Lid geworden op: 28/01/14 12:07

Re: Welke bench voor in de auto?

Ongelezen berichtdoor Wimbo » 18/03/14 16:34

La, la, la, Labrador!!

Gebruikersavatar
Josje123
Kleine hondenneus
Kleine hondenneus
Berichten: 95
Lid geworden op: 08/02/14 13:05

Re: Welke bench voor in de auto?

Ongelezen berichtdoor Josje123 » 23/03/14 14:58

Thanks voor alle reacties.
Ik heb besloten toch maar voor een tuigje te gaan. Mocht ik in de toekomst een grotere auto krijgen kan ik altijd nog iets anders nemen! :orange3:
:zwartpootje: Nova {Olivia v.d. Bosmoat, 17 oktober 2013}

Afbeelding


Terug naar “Verzorging”