Als je wilt kan ik het weleens vragen aan iemand met veel verstand van kleurgenetica, maar heb je dan misschien wat grotere, duidelijkere foto's?
Mijn bruine pup krijgt grijze haren?!
-
sbientje
- Speurneus

- Contacteer:
Re: Mijn bruine pup krijgt grijze haren?!
Bij de aanzet zijn de haren van Pom ook grijs, volgens mij was dat een teken dat ze in de rui gaan maar dat weet ik niet meer zeker. In ieder geval, alle haren die er bij pom uitkomen zijn idd grijs aand e onderkant (0,5 - 1 cm).
Als je wilt kan ik het weleens vragen aan iemand met veel verstand van kleurgenetica, maar heb je dan misschien wat grotere, duidelijkere foto's?
-
Indy
- Snuffelneus

Oh ja dat zou wel fijn zijn maar weet niet of het nodig is. Ik zal straks wel even goede foto's maken in het zonlicht , maar als ze groter zijn dan 400 pixels of zo kan ik ze niet in een bericht hier plaatsen toch?sbientje schreef: Bij de aanzet zijn de haren van Pom ook grijs, volgens mij was dat een teken dat ze in de rui gaan maar dat weet ik niet meer zeker. In ieder geval, alle haren die er bij pom uitkomen zijn idd grijs aand e onderkant (0,5 - 1 cm).
Als je wilt kan ik het weleens vragen aan iemand met veel verstand van kleurgenetica, maar heb je dan misschien wat grotere, duidelijkere foto's?![]()
Be the person your dog thinks you are
-
Indy
- Snuffelneus

Dankjewel voor de site! Ik weet niet of hij de bolopads al vanaf het begin heeft, als dat wel zo was dan waren ze veel kleiner en kwamen ze niet echt onder de pootjes uit-kim- schreef: http://www.woodhavenlabs.com/mismarks2.html
Dit is een interessante site , staat iets op over de bolopads, maar ook een stukje over grijze haren in de vacht, die meestal verdwijnen als de pup 1 jaar is.
Bolopads zijn er normaal wel al vanaf de geboorte en komen niet ineens te voorschijn.
-
sbientje
- Speurneus

- Contacteer:
640 is de max breedte, maar je kan natuurlijk wel uploaden en de linkjes hier plaatsen, als ze groter zijn. Je mag ze ook gerust mailenIndy schreef:Oh ja dat zou wel fijn zijn maar weet niet of het nodig is. Ik zal straks wel even goede foto's maken in het zonlicht , maar als ze groter zijn dan 400 pixels of zo kan ik ze niet in een bericht hier plaatsen toch?sbientje schreef: Bij de aanzet zijn de haren van Pom ook grijs, volgens mij was dat een teken dat ze in de rui gaan maar dat weet ik niet meer zeker. In ieder geval, alle haren die er bij pom uitkomen zijn idd grijs aand e onderkant (0,5 - 1 cm).
Als je wilt kan ik het weleens vragen aan iemand met veel verstand van kleurgenetica, maar heb je dan misschien wat grotere, duidelijkere foto's?![]()
-
Indy
- Snuffelneus

Hier een foto met een vlekje op zijn hoofd

Grijze vlek in de staart

Deze zul je misschien even moeten inzoomen, grijze haartjes in de vacht

En even een foto voor de knapheid!

Grijze vlek in de staart

Deze zul je misschien even moeten inzoomen, grijze haartjes in de vacht

En even een foto voor de knapheid!

-
sbientje
- Speurneus

- Contacteer:
oh nou zo zie ik weinig geks. Die grijze plek in de staart zie je wel vaker heb ik me laten vertellen door de fokker van Pom, en op zijn kop zie ik helemaal niets? 
-
Indy
- Snuffelneus

sbientje schreef: oh nou zo zie ik weinig geks. Die grijze plek in de staart zie je wel vaker heb ik me laten vertellen door de fokker van Pom, en op zijn kop zie ik helemaal niets?![]()
Nee op de foto zie je het dus helemaal niet goed, maar denk dat de lichte vlekken zijn uiteindelijke kleur is. Zolang het geen gezondheidsprobleem is is er voor mij ook niks aan de hand! Bedankt voor de moeite!
-
sbientje
- Speurneus

- Contacteer:
nee op de foto ziet het er niet gek uit vind ik, maar ja 
-
sannie77
- Kleine hondenneus

- Contacteer:
Onze Bo heeft dat ook,op zijn staart.Hij is zondag 16 weken.Gaat denk vanzelf weg
Bo(Tropical Taste of Bransjesland)15-12-2013
-
roelien
Dat op de staart hoort gewoon bij een echte bruine lab. Is niet iets wat zomaar komt of ineens meer voorkomt dan vroeger.
Wat ik bedoelde met een vlekje op de staart is als ze jonger zijn. dan is er op de staart een klein streepje, en dat is de uiteindelijke kleur.
Op je foto's zie ik geen alarmerende dingen. Die vlek idd, maar dat is niet iets zorgelijks, sommige hebben er een lelijke plek, bij anderen trekt het weer mooi weg.
Laat hem eerst maar eens goed van vacht wisselen, en kijken wat dan het 'eindresultaat' is.
Bij de ene lijn kunnen de honden veel vroeger grijs zijn dan in andere lijnen. Maar niet als pup al
Wat ik bedoelde met een vlekje op de staart is als ze jonger zijn. dan is er op de staart een klein streepje, en dat is de uiteindelijke kleur.
Op je foto's zie ik geen alarmerende dingen. Die vlek idd, maar dat is niet iets zorgelijks, sommige hebben er een lelijke plek, bij anderen trekt het weer mooi weg.
Laat hem eerst maar eens goed van vacht wisselen, en kijken wat dan het 'eindresultaat' is.
Bij de ene lijn kunnen de honden veel vroeger grijs zijn dan in andere lijnen. Maar niet als pup al
-
Indy
- Snuffelneus

Ik hou jullie op de hoogte, zet zen nieuwe vachtje er binnenkort wel op!roelien schreef: Dat op de staart hoort gewoon bij een echte bruine lab. Is niet iets wat zomaar komt of ineens meer voorkomt dan vroeger.
Bij de ene lijn kunnen de honden veel vroeger grijs zijn dan in andere lijnen. Maar niet als pup al![]()
-
toscak
- Speurneus

Over vlekje op de kop gesproken, Bob is helemaal vol met vlekken

In het grote labrador boek van de NLV staat trouwens dat de lichte/blonde/grijze kleur in de staart van bruintjes een teken is van goede vachtkwaliteit. Er is hier ooit ook een topic over geweest, maar weet niet of deze nog terug te vinden is.

In het grote labrador boek van de NLV staat trouwens dat de lichte/blonde/grijze kleur in de staart van bruintjes een teken is van goede vachtkwaliteit. Er is hier ooit ook een topic over geweest, maar weet niet of deze nog terug te vinden is.
-
vanhaut
- Grote hondenneus

Zie ik nou blauwe ogen? Of is dat door licht op de foto ?
-
Muiske
- Grote hondenneus

Onze bob heeft ook grijze haren bij zijn staartaanzet en op zijn voetkussentjes. Het valt alleen op wanneer hij flink geborsteld is. Verder varieert zijn vachtkleur van licht bruin naar donker bruin. Het veranderd bijna elke week weer. Soms zit hij onder de lichte vlekken, zeker nu in de rui periode. En soms is hij mooi egaal donker bruin. Ik denk dat dit bij de kleur hoort.
-
Indy
- Snuffelneus

toscak schreef: Over vlekje op de kop gesproken, Bob is helemaal vol met vlekken![]()
Ag wat een lieve foto! Ja heb wel nog gezocht naar topics maar had dat niet kunnen vinden. Misschien de verkeerde zoekwoorden gebruikt