Had maar iemand eens een kant en klaar antwoord he?! Dierenartsen weten het ook niet hoor, het is nl. moeilijk te onderzoeken (kost te veel geld ook) net als bij de vraag of een reu castreren voordat hij uitgegroeid is, of hij daardoor minder breed wordt. Is allemaal niet te bewijzen!
Blij om te horen dat je al gestart bent met de desensibilisatie! De komende tijd zul je helaas nog geen verbetering kunnen verwachten hoor, (ik wil je niet ontmoedigen) eerder verslechtering want ja, je spuit hem nu juist in waar hij allergisch voor is! Net als bij hooikoortsmedicatie of homeopatie, kunnen de klachten in het begin erger worden, een teken dat het "aanslaat" zeg maar. Hopelijk valt het mee en heeft hij weinig last van verergering en heel snel baat erbij! Ik ben vol spanning aan het wachten op de uitslag van de allergietest van Moos!
Maar ik denk dat je er goed aan doet om de vaccinaties even uit te stellen (er moet zowiezo een paar weken tussen desensibilisatiespuitje en vacci zitten). Sterkte!
Atopie Diezel
-
Laura
- Snuffelneus

Re: Atopie Diezel
-
Laura
- Snuffelneus

De uitslag van Moos is ook binnen, hij is allergisch voor de alle mijten. Ik verwachtte niet anders, maar ben er toch wel weer even verdrietig van!
De Artuvetrin is meteen besteld, voor mijn arme schat! Gelukkig bijt hij zich niet helemaal open zoals heel veel andere honden doen. Helaas laat Moos zich wat moeilijker een spuitje zetten door mij (krijgt sinds enkele weken vitamine B12 injecties), dat wordt nog wat! Gelukkig heb ik al 2 jaar kunnen oefenen bij Guus, want steeds naar de dierenarts rennen voor zo'n spuitje vind ik ook zo'n gedoe. Hoe doen jullie dat? Zelf of laten jullie het bij de dierenarts doen?
Beterschap aan alle hondjes!
Beterschap aan alle hondjes!
-
rimanime
- Speurneus

Ik zet zelf, maar Lola is dan ook super relaxed......
Hopelijk vind je een goede oplossing. Erg al die allergische labjes. Ik heb er ook twee.
Hopelijk vind je een goede oplossing. Erg al die allergische labjes. Ik heb er ook twee.

Dank je wel Monika voor deze prachtige banner......
Een dag niet gezwommen is een dag niet geleefd
( al denkt Cooper daar anders over)
-
iris1987
- Snuffelneus

Had inderdaad maar iemand een kant en klare oplossing. Dat zou het een stuk makkelijk maken ja.
Hoop dat de spuitjes snel binnen zijn voor Moos. Sterkte!
Ik heb de eerste spuit niet zelf gezet. Volgende week gaan we voor de tweede dan ga ik ook aangeven dat ik ze zelf wil zetten. Ik zie het ook niet zitten om zo vaak naar de dierenarts te gaan.
Laura, mag ik vragen bij welke dierenarts je zit? Ik woon ook in het zuiden van Limburg vandaar. Mag ook via pb als je dat liever hebt.
Hoop dat de spuitjes snel binnen zijn voor Moos. Sterkte!
Ik heb de eerste spuit niet zelf gezet. Volgende week gaan we voor de tweede dan ga ik ook aangeven dat ik ze zelf wil zetten. Ik zie het ook niet zitten om zo vaak naar de dierenarts te gaan.
Laura, mag ik vragen bij welke dierenarts je zit? Ik woon ook in het zuiden van Limburg vandaar. Mag ook via pb als je dat liever hebt.
-
Hummer
- Snuffelneus

Wellicht is het een idee, maar voor het behandelen van een allergie zou je ook eens kunnen bellen met www.dierendokter.nl
Hummer likte vaak aan zijn poten, tot dat ik over ben gegaan op ander voer, een natuurlijker product, is dat over. Het likken aan poten schijnt te maken te hebben met een slechte opname van het voer.
Hummer likte vaak aan zijn poten, tot dat ik over ben gegaan op ander voer, een natuurlijker product, is dat over. Het likken aan poten schijnt te maken te hebben met een slechte opname van het voer.
- marie
- Middelgrote hondenneus

Ik spuit ook zelf. Valt reuze mee hoor. De eerste keer alleen is het een beetje spannend maar dat gaat snel over.
Max 10-05-2007
Seda 23-12-2014
Seda 23-12-2014