Van de week ben ik eens kritisch al mijn inkomsten en uitgaven gaan nakijken om te zien of er onnodige verzekeringen en abonnementen lopen. En ik moet zeggen; ik heb al flink wat geld bespaard door tijdschriften op te zeggen die nooit werden gelezen, door dubbele verzekeringen stop te laten zetten en door loterijen terug te brengen (altijd listig
Maar nu zit ik met de verzekering van Indy in mijn maag. Maandelijks kost het me € 32,50 en dat is natuurlijk best een hoop geld. In de afgelopen 2 jaar ben ik nog nooit bij de dierenarts geweest behalve voor de inentingen (en die vallen dan ook nog eens buiten de verzekering).
Nu staan mijn man en ik in dubio: nemen we het risico en beeindigen we de verzekering (met de kans dat we dan in toekomst voor kosten komen te staan) of houden we de verzekering aan en nemen we een bedrag van 400 euro per jaar voor lief. Dat is best een hoop geld.....
Het is niet dat we het geld niet hebben, maar het blijft een hoge kostenpost.
We willen Indy in de (nabije) toekomst misschien laten castreren of op z'n minst chemisch castreren. Ik moet eerlijk gezegd nog opzoeken of dit onder de verzekering valt.
Aan de andere kant zou het ook nooit in me opkomen om onze eigen ziektekostenverzekering op te zeggen of te minimaliseren, maar daar staat tegenover dat we nu en dan medische kosten hebben. Dus geld verdient zichzelf terug. Nou ja... bij wijze van spreken dan
Hoe staan jullie er tegenover?