Arme Bink, voelt zich vanaf zaterdagavond beroerd. Toen al klein beetje diarree gehad en een keertje gespuugd. Zaterdagnacht blafde hij ons uit bed, doordringend blafje dus direct gaan kijken. Binky rende naar buiten, moest heel nodig, flinke diarree en waterdun. Dierenarts gebeld, die gaf als advies rijst en kip en rijstwater drinken. Zondags advies opgevolgd, diarree bleef, overgeven heel sporadisch, maar Binky was wel heel levendig en speels. Maandagochtend weer vroeg er uit voor een diarree aanval, hierna ging het redelijk. Dierenarts gebeld en afspraak gemaakt voor de middag. Maar Binky werd ineens sloom, hij liep sjokkend en liet staart en kop hangen. Wilde niet eten en niet drinken, ging overal op de grond liggen, wankel op de poten, trillerig en wilde niet spelen. Wederom dierenarts gebeld, ik mocht direct komen. Na onderzoek daar, dacht de dierenarts niet aan een obstructie, Binky gaf ook geen pijn aan in zijn buik. Wel de onderzoeksruimte ondergescheten, diarree explosie. Binky voelde zich knap beroerd. Na een spuit te hebben gekregen voor diarree, een spuit tegen de misselijkheid en met een setje pillen weer huiswaarts gekeerd. Binky knapte al wel snel op, had weer zin in eten en drinken en was meer zichzelf. De diarree is nog aanwezig, wel in veel mindere mate, het is nu iets dikker en wordt per dag beter.
Vandaag merk ik dat Binky er een kuchje bij heeft, een droog kuchje waarmee hij soms wat brokjes weer ophoest. Bij de dierenarts is er naar de longen en het hart geluisterd, hier was niks raars te merken. Heeft er iemand ervaring met bovenstaande klachten? Past dit bij iets? Binky heeft sinds gisteren weer brokjes, is dit verstandig of moet ik nog even terug naar rijst met kip? Kan het zijn dat de keel rauw is van overgeven van afgelopen dagen?
Zomaar wat vragen hoor, ik zal vanmiddag ook dierenarts weer bellen, maar dacht wellicht heeft iemand hier ervaring met deze symptomen.
Binky ziek, herkent iemand het?
-
Lunisy
- Snuffelneus

-
Lien
- Speurneus

- Contacteer:
Re: Binky ziek, herkent iemand het?
Kan kennelhoest zijn...opgelopen bij de dierenarts.
Incubatietijd is tussen de 3 en 10 dagen dus dat zou kunnen.
Incubatietijd is tussen de 3 en 10 dagen dus dat zou kunnen.
groetjes, Lien
Being happy does not mean everything is perfect, it only means you've decided to see beyond the imperfections
Being happy does not mean everything is perfect, it only means you've decided to see beyond the imperfections
-
rimanime
- Speurneus

Ik zou zijn voeding nog wat meer over de dag verdelen.....4x per dag wat brokjes bijv. Wat Lien aangeeft
; kuchje kan een kennelhoest zijn. Honing og tijmsiroop kan e.e.a. Verzachten. Beterschap voor je mannetje....
; kuchje kan een kennelhoest zijn. Honing og tijmsiroop kan e.e.a. Verzachten. Beterschap voor je mannetje....

Dank je wel Monika voor deze prachtige banner......
Een dag niet gezwommen is een dag niet geleefd
( al denkt Cooper daar anders over)
-
corretje
- Hele grote hondenneus

Ik denk irritatie van de keel van het braken. Ik zou nog de brokken wat weken en dan geven. Dan is het beter verteerbaar ook en idd nog verdelen over de dag.
Beterschap met Binky
Beterschap met Binky
- Milou
- Grote hondenneus