Overgeven na zwemmen

Vragen over de gezondheid van je Labrador? Plaats ze hier.
LSNNE
Snuffelneus
Snuffelneus

Overgeven na zwemmen

Ongelezen bericht door LSNNE »

Max zwemt het liefst elke dag. Als ik een zwembadje in de tuin voor hem opzet of als hij in een beekje gaat waar hij niet helemaal onder water kan, is er niets aan de hand. Maar iedere keer als hij echt gaat zwemmen in een meer of de Maas moet hij 's nachts overgeven. Het is ook echt iedere keer om dezelfde tijd. Rond 4 uur... :confused:
Nu heeft hij gister weer heerlijk gezwommen in de Maas en om 5.00 uur vannacht begon hij te blaffen, vreselijk diarree als gevolg (maar dit kan ook door de zalmkop komen die hij gisteren voor het eerst heeft gekregen :roll: ).
Hij krijgt natuurlijk veel water binnen door het zwemmen maar toch vind ik het een beetje vreemd..
Hebben jullie labjes daar ook last van na het zwemmen?
Max 23-02-2013 :blondpootje:
-kim-
Speurneus
Speurneus

Re: Overgeven na zwemmen

Ongelezen bericht door -kim- »

Gooi je speeltjes in het water, misschien moet hij dan zijn bek te ver open houden, waardoor hij extreem veel water binnen krijgt ?
groetjes Kim , pootje van Mexx, Bear en JC

:blondkopje: Charlie (v.d. Leeda) ( † 24-12-2007, voor altijd in ons hart) 31-3-1994
:bruinkopje: Mexx ( Tresor du taillis madame x Shallow bay v. Janslust )22-03-2007
:blondkopje: Bear ( FAIR-COURT Play It Again )12-03-2009
:zwartkopje: JC ( Jill's Summer Breeze of Sir Geof ) 2-9-2013
esmoezie
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door esmoezie »

Nee ik herken het niet.
Wel dat hij gaat kokhalzen tijdens het zwemmen omdat hij teveel water naar binnen hapt.
groetjes Juliette

:zwartkopje: Keo 26-03-2009
:blondkopje: Harvey 30-07-2015
LSNNE
Snuffelneus
Snuffelneus

-kim- schreef: Gooi je speeltjes in het water, misschien moet hij dan zijn bek te ver open houden, waardoor hij extreem veel water binnen krijgt ?
Nee want hij komt het niet terugbrengen.... :oops:
Heel vreemd vind ik het altijd want na 1 keer overgeven heeft hij nergens meer last van. Zal vast het teveel aan water zijn...
Josje123
Kleine hondenneus
Kleine hondenneus

Ongelezen bericht door Josje123 »

Hoe laat gaat hij zwemmen?
Misschien combinatie van het binnengekregen water met het verteren van het avondeten?
Nova heeft het gelukkig nog niet gehad
:zwartpootje: Nova {Olivia v.d. Bosmoat, 17 oktober 2013}

Afbeelding
LSNNE
Snuffelneus
Snuffelneus

Ik hou er wel rekening mee dat we niet binnen een uur a anderhalf uur gaan zwemmen na het eten. Als hij overgeeft komt er eigenlijk ook geen eten mee 's nachts.. : :confused:
Lieske1977
Kleine hondenneus
Kleine hondenneus

Ongelezen bericht door Lieske1977 »

LSNNE schreef: Ik hou er wel rekening mee dat we niet binnen een uur a anderhalf uur gaan zwemmen na het eten. Als hij overgeeft komt er eigenlijk ook geen eten mee 's nachts.. : :confused:
Maar geeft hij dan water over of alleen maar gal? Joy geeft wel eens gal over op een lege maag en dat gebeurt sneller als ze een dag erg actief is geweest (bv na veel zwemmen) en kennelijk veel energie verbruikt heeft. Hier helpt het om op zulke dagen wat extra eten te geven voor het slapen gaan.

Joy hapt trouwens sloten water bij het apporteren, maar die piest gewoon enorm veel na een zwempartij. Moet er dan een paar keer extra met haar uit omdat ze op knappen staat. Overgeven doet ze echter niet door al dat water happen.
:bruinkopje: Bo, geb. 7 mei 2002, overleden 9 sept. 2013
:bruinkopje: Joy (Follow You Follow Me van het Oosterhuis), geb. 6 september 2013
LSNNE
Snuffelneus
Snuffelneus

Ik ben altijd te laat beneden 's nachts dus meestal heeft hij het al opgegeten. De keren dat ik het heb gezien zit der iets van gras of takjes tussen. Maar misschien wel eens goed om te proberen om hem voor het slapen gaan nog iets te eten te geven.
Kay
Speurneus
Speurneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door Kay »

Als het elke dag om dezelfde tijd is dan zou ik mijn wekker een keer een kwartier daarvoor zetten en bekijken wat hij nu precies spuugt
Als het gal is zou ik hem idd nog wat te eten geven voordat je zelf gaat slapen

Herken het spugen van veel water binnen krijgen ook niet
De reden waarom honden zoveel vrienden hebben, is omdat ze hun staart bewegen in plaats van hun tong!

:blondkopje: Kay 22-10-2006
:blondkopje: Daan 16-1-2010
:blondkopje: Sjors 10-2-2015
Plaats reactie