ziek geweest en voeding
-
Lady-J
- Snuffelneus

ziek geweest en voeding
Onze dame is donderdag behoorlijk ziek geworden.
Savonds nog om 17u normaal gegeten
Om 21u rondje uit geweest en daarna begon ze hevig te braken.
Daarna getemperd en gevolg was water diaree.. Om 23u naar dierenarts spuitje met pijnstillers, ab en anti braak.
Al snel ging weer goed maar nu heel ei in der nek?
En qua voeding kreeg ze dag rijst en kip en kippenwater
Nu drinkt ze amper normaal water en krijgt kvv maar lijkt zoveel honger te hebben! Geef 50 gr per kg.. Maar heb idee dat ze veel meer wil kan dat ook? Morgen doe ik 500 hopelijk dan minder honger..
Ging eindelijk goed en nu lag alles in één keer plat bah
Ze is overigens 12weken nu
Savonds nog om 17u normaal gegeten
Om 21u rondje uit geweest en daarna begon ze hevig te braken.
Daarna getemperd en gevolg was water diaree.. Om 23u naar dierenarts spuitje met pijnstillers, ab en anti braak.
Al snel ging weer goed maar nu heel ei in der nek?
En qua voeding kreeg ze dag rijst en kip en kippenwater
Nu drinkt ze amper normaal water en krijgt kvv maar lijkt zoveel honger te hebben! Geef 50 gr per kg.. Maar heb idee dat ze veel meer wil kan dat ook? Morgen doe ik 500 hopelijk dan minder honger..
Ging eindelijk goed en nu lag alles in één keer plat bah
Ze is overigens 12weken nu
-
flamingo
- Kleine hondenneus

Re: ziek geweest en voeding
Ik zou inderdaad wat meer geven. 50 gram voor en pup is denk ik vrij weinig. Dus gewoon even kijken wat ze doet op wat meer. Heel veel succes verder met haar!
-
Jules
- Snuffelneus

De voeradviezen voor grammen per kg zijn normgetallen. Voer op "het oog" vooral met een herstellende pup.
Ei in de nek kan verschillende oorzaken hebben natuurlijk maar het is niet uit te sluiten dat het agv het spuitje komt. Ik heb t vaker gezien; dikke bult op precies de plek waar de injectie gegeven is.
Ei in de nek kan verschillende oorzaken hebben natuurlijk maar het is niet uit te sluiten dat het agv het spuitje komt. Ik heb t vaker gezien; dikke bult op precies de plek waar de injectie gegeven is.
-
Jules
- Snuffelneus

Als ze wel eet maar niet drink zou ik me er niet teveel zorgen over maken. Dan komt het drinken ook wel weer.
Is ze pas geënt op 12 weken?
Is ze pas geënt op 12 weken?
-
Lady-J
- Snuffelneus

Het prikje bevatte ab, pijnstiller en anti braak.
Vandaag even afspraak maken voor 12w prik en ontworming
En haar 2e enting is met 9w geweest da's toch normaal qua richtlijn om dan met 12 w de laatste te halen?
Ik volg wat de Fokker allemaal heeft opgeschreven. Mag aannemen dat zij het weet.
Vandaag even afspraak maken voor 12w prik en ontworming
En haar 2e enting is met 9w geweest da's toch normaal qua richtlijn om dan met 12 w de laatste te halen?
Ik volg wat de Fokker allemaal heeft opgeschreven. Mag aannemen dat zij het weet.
- Romke
- Grote hondenneus

Met 12 weken is idd de richtlijn, maar een zieke pup moet je niet enten. Dus even wachten tot ze weer is opgeknapt.
Zal de DA ook zeggen
Het ei kan van de injectie komen, zou het wel even goed in de gaten houden.
Zou niet te snel opbouwen, eerst zorgen dat ze een paar dagen niet meer braakt en geen diarree heeft, alles in dat lijfje even goed tot rust laten komen.
Zal de DA ook zeggen
Het ei kan van de injectie komen, zou het wel even goed in de gaten houden.
Zou niet te snel opbouwen, eerst zorgen dat ze een paar dagen niet meer braakt en geen diarree heeft, alles in dat lijfje even goed tot rust laten komen.
-
Laboriginals
- Speurneus

- Contacteer:
Ik zou een herstellend pupje dat wel wil eten, gewoon lekker verwennen met veel kleine porties, verdeeld over een dag. Door de diarree is ze misschien afgevallen en misschien ook veel vocht kwijtgeraakt. Wat extra voer mag best. Op deze leeftijd hebben ze hun voer hartstikke hard nodig, daar moet je niet op beknibbelen, zeker niet na een ziekte. Ik zou de KVV mengen met wat lauw water. Dan krijgt ze ook extra vocht binnen. Een pup kan snel uitdrogen bij diarree, zeker bij bij deze warmte en als ze niet goed drinkt. Ze moet echt voldoende vocht binnenkrijgen!
Inderdaad wat Romke ook zegt: wacht maar even met die enting tot ze helemaal beter is. Ze heeft net ook al een enting gehad en ze is ziek geweest. Laat dat lijfje eerst maar helemaal beter worden, dan kan daarna die laatste vaccinatie wel. Ze is tot nu toe goed gevaccineerd, dat kan best.
Hanneke
Inderdaad wat Romke ook zegt: wacht maar even met die enting tot ze helemaal beter is. Ze heeft net ook al een enting gehad en ze is ziek geweest. Laat dat lijfje eerst maar helemaal beter worden, dan kan daarna die laatste vaccinatie wel. Ze is tot nu toe goed gevaccineerd, dat kan best.
Hanneke
-
Lien
- Speurneus

- Contacteer:
En die wormkuur zou ik helemaal uitstellen tot ze volledig genezen is want dat kan ook een aanslag op de darmen zijn.
Beterschap!
Beterschap!
groetjes, Lien
Being happy does not mean everything is perfect, it only means you've decided to see beyond the imperfections
Being happy does not mean everything is perfect, it only means you've decided to see beyond the imperfections
-
Lady-J
- Snuffelneus

Ze heeft sinds vrijdag ochtend niet meer gebraakt. En diaree tak ze was helemaal leeg dus kwam ook niet meer.
Vrijdag hele dag kip en rijst.
Zaterdag kvv en rijst en toen kwam dr ontlasting weer. Eerst wat dun maar daarna direct normaal met rijst korrels haha.
Tot nu toe doet ze he t weer goed!
Ei zit er nog komt door de ab in de prik zegt me Dierenarts..
Ze heeft gister haar prikje gehad en weer na gekeken.
Ontwormen gebeurd pas als ze 10kg is en ze is nu 8,6
Vorige week woensdag was ze 7,8 dus flink aangekomen ondanks der ziek zijn.
Vind er nog wek aan de scrale kant want ze is flink de lucht in gegaan.
Vandaag nog volledig kvv morgen 400 kvv 100 brok en dan weer terug naar me brok met me 1/2X pw kvv
Ontwormen volgens me da moet dat elke maand??? Terwijl mijn Fokker zegt 9-12w 6mnd 1jr
Vrijdag hele dag kip en rijst.
Zaterdag kvv en rijst en toen kwam dr ontlasting weer. Eerst wat dun maar daarna direct normaal met rijst korrels haha.
Tot nu toe doet ze he t weer goed!
Ei zit er nog komt door de ab in de prik zegt me Dierenarts..
Ze heeft gister haar prikje gehad en weer na gekeken.
Ontwormen gebeurd pas als ze 10kg is en ze is nu 8,6
Vorige week woensdag was ze 7,8 dus flink aangekomen ondanks der ziek zijn.
Vind er nog wek aan de scrale kant want ze is flink de lucht in gegaan.
Vandaag nog volledig kvv morgen 400 kvv 100 brok en dan weer terug naar me brok met me 1/2X pw kvv
Ontwormen volgens me da moet dat elke maand??? Terwijl mijn Fokker zegt 9-12w 6mnd 1jr
-
Vbraam
- Kleine hondenneus

ik kreeg toen het advies elke maand tot 6 maanden en dan 4x per jaar. ik heb tot 6 maanden ontwormt en nu laat ik de ontlasting controleren op wormen en ga dan pas ontwormen indien nodig.