Een lijstje fokkers :)

Post hier ervaringen met fokkers.
sbientje
Speurneus
Speurneus
Berichten: 12669
Lid geworden op: 26/05/06 20:13
Locatie: Breda
Contacteer:

Re: Een lijstje fokkers :)

Ongelezen berichtdoor sbientje » 05/08/14 14:49

De 'fokkers' waar dit over gaat staan wel bekend dat ze hun eigen naam regelmatig even door google gooien en voglens mij hebben we als forum al eerder problemen daarover gehad.

edit - en dan bedoel ik niet de fokkers uit de openingspost, uiteraard :)
:bruinkopje: Pom (5-12-2012)
:zwartkopje: Karel (17-1-2015)

RodyCynthia
Snuffelneus
Snuffelneus
Berichten: 39
Lid geworden op: 28/07/14 10:42
Locatie: Wijk bij Duurstede

Re: Een lijstje fokkers :)

Ongelezen berichtdoor RodyCynthia » 05/08/14 15:48

Lady-J schreef:Welke bedoel je? Of mogen er geen namen van fokkers genoemd worden?

Ze bieden voornamelijk hun puppies aan via MP maar ik wil het forum niet in de problemen brengen.


sbientje schreef:De 'fokkers' waar dit over gaat staan wel bekend dat ze hun eigen naam regelmatig even door google gooien en voglens mij hebben we als forum al eerder problemen daarover gehad.

edit - en dan bedoel ik niet de fokkers uit de openingspost, uiteraard :)

Ik geloof direct dat ze dit soort dingen doen ja, erg jammer dat ze dan nog kwaad worden ook als mensen over ze schrijven.
En het is zeker niet de bedoeling om het forum in de problemen te brengen.
:blondpootje: Bumper 13-01-2003 - 01-04-2014
:blondpootje: Dobby (All summer long van 't Lepkeshof) 05-09-2014

Tammie
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus
Berichten: 527
Lid geworden op: 28/05/13 09:43
Locatie: zwolle
Contacteer:

Re: Een lijstje fokkers :)

Ongelezen berichtdoor Tammie » 07/08/14 18:32

Wellicht niet Gelderland maar niet zo gek ver vandaan van Bant verwacht dit jaar (oktober) pups is Liberty Spirit's te Heino.
Bij mijn weten wordt er dit jaar bij van Foreburgh, Bant, geen nestjes verwacht, maar dit is wat ik weet.
Sylvia van Liberty Spirit's is een vrouw naar mijn hart. Erg begaan met haar honden. Fokt op karakter, gezondheid.
En heb twee geweldige teefjes van haar hier rondlopen. Waar ik tot op de dag van vandaag zeer gelukkig mee ben. Ook heb ik inmiddels meerdere eigenaren gesproken waarbij de lab een connectie heeft met 1 van haar labradors en allen zijn vol lof over het karakter van hun eigen lab.
Daarnaast zijn we zelf wezen kijken voor de pups werden geboren bij Indra, mochten we toen de pups er waren na twee/ drie weken als we wilden dagelijks komen.
Nog steeds kan ik met al mijn vragen bij haar terecht.
Liefs tammie
:blondkopje: Liberty Spirit's Red Pepper, Pepper, 11-01-2011
:blondkopje: Liberty Spirit's Mary Poppins, Indra, 10-06-2013
Afbeelding

RodyCynthia
Snuffelneus
Snuffelneus
Berichten: 39
Lid geworden op: 28/07/14 10:42
Locatie: Wijk bij Duurstede

Re: Een lijstje fokkers :)

Ongelezen berichtdoor RodyCynthia » 08/08/14 10:14

Oh kijk, dat is inderdaad ook niet gek ver. Nog dichterbij dan bant van ons uit gezien.

Je verhaal klinkt heel goed en is dus wel een aanrader als ik het zo lees. Dan ga ik daar ook even op onderzoek uit.
Ik heb mezelf ook nog helemaal niet verdiept in de kleur Fox-red, dat was wel een nieuw iets voor ons. Hier hadden we eigenlijk nog nooit van gehoord.

Met Dutchbarks hebben we ook heel erg leuk contact gehad en daar zijn we zelfs eerste keus geweest voor de blonde reu die ze nog hebben, helaas komt dat net even een paar weekjes te vroeg voor ons.
Een beetje rond november of later is voor ons dan beter want dan kan ik gewoon 3 weken vrij nemen voor het aller begin.
En met Achter 't dijkje kunnen we volgende week een afspraak gaan maken.

Bedankt voor de tip hoor :klasse:
:blondpootje: Bumper 13-01-2003 - 01-04-2014
:blondpootje: Dobby (All summer long van 't Lepkeshof) 05-09-2014

RodyCynthia
Snuffelneus
Snuffelneus
Berichten: 39
Lid geworden op: 28/07/14 10:42
Locatie: Wijk bij Duurstede

Re: Een lijstje fokkers :)

Ongelezen berichtdoor RodyCynthia » 08/08/14 13:48

We hebben trouwens contact gehad met nog een hele leuke fokker. En dit is er 1 die de meeste hier wel kennen vermoed ik.
We staan op de wachtlijst en hopen dat er een lieve vriend voor ons langs zal komen.

Psssssssst, dit is hem. :eusashhh:
:blondpootje: Bumper 13-01-2003 - 01-04-2014
:blondpootje: Dobby (All summer long van 't Lepkeshof) 05-09-2014

roef
Speurneus
Speurneus
Berichten: 8309
Lid geworden op: 30/09/08 11:29
Locatie: emmeloord

Re: Een lijstje fokkers :)

Ongelezen berichtdoor roef » 08/08/14 13:51

Fox-red is gewoon een benaming voor een hele donkere variant van geel :) dus géén aparte kleurslag!!
ik heb ook een Foxred van van Foreburg,echt geweldige fokkers :klasse:
als eerste komt voor hun verbetering van het ras,hun foxred reu wordt ook gewoon ingezet op andere kleur labjes dus niet alleen foxred teefjes.

Joep hun reu een een plaatje om te zien en heeft een wereldkarakter.
ook fokken hun bruin en zwarte labjes,ze hebben ongeveer 1 a 2 nestjes per jaar.
:blondkopje: Roef (Matcho) 18-04-2008
:blondkopje: James(Sallyjo`s sunbeam jamie)overleden
:blondkopje: Hidde(Charly van Foreburg) 12-01-2012

Tammie
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus
Berichten: 527
Lid geworden op: 28/05/13 09:43
Locatie: zwolle
Contacteer:

Re: Een lijstje fokkers :)

Ongelezen berichtdoor Tammie » 08/08/14 17:29

Rodychyntia, bij Liberty Spirit's is het niet enkel fox red wat wordt geboren in oktober.
Ik ben zelf alleen eventjes in mijn geheugen kwijt wie door wie is gedekt.
Volgens mij is Flame's nestje kans op fox red wat geboren gaat worden als alles volgens plan verloopt.
Het nestje van Rose is de kans aanwezig dat er foxred pups tussen zullen zitten maar ook zullen er donkerblonde (zie foto's van Indra of mijn banner) bij gaan zitten.
Dit is wat ik aan informatie heb en eigen kennis gecombineerd, het fijne hiervan zal je zelf voor bij Sylvia moeten zijn :)
Voor de rest ga ik volledig met @roef mee :)
Liefs tammie
:blondkopje: Liberty Spirit's Red Pepper, Pepper, 11-01-2011
:blondkopje: Liberty Spirit's Mary Poppins, Indra, 10-06-2013
Afbeelding

RodyCynthia
Snuffelneus
Snuffelneus
Berichten: 39
Lid geworden op: 28/07/14 10:42
Locatie: Wijk bij Duurstede

Re: Een lijstje fokkers :)

Ongelezen berichtdoor RodyCynthia » 08/08/14 21:30

roef schreef:Fox-red is gewoon een benaming voor een hele donkere variant van geel :) dus géén aparte kleurslag!!
ik heb ook een Foxred van van Foreburg,echt geweldige fokkers :klasse:
als eerste komt voor hun verbetering van het ras,hun foxred reu wordt ook gewoon ingezet op andere kleur labjes dus niet alleen foxred teefjes.

Joep hun reu een een plaatje om te zien en heeft een wereldkarakter.
ook fokken hun bruin en zwarte labjes,ze hebben ongeveer 1 a 2 nestjes per jaar.

Ah, hij is duidelijk. Enkel dus een hele donkere variant van geel. Ik ben ze eerlijk gezegd nog nooit tegen gekomen. Het is me in ieder geval nog nooit opgevallen, wel een een wat donker gele maar nooit echt de Fox red kant op. Het ziet er wel mooi uit.

Ik ben wel benieuwd.

Tammie schreef:Rodychyntia, bij Liberty Spirit's is het niet enkel fox red wat wordt geboren in oktober.
Ik ben zelf alleen eventjes in mijn geheugen kwijt wie door wie is gedekt.
Volgens mij is Flame's nestje kans op fox red wat geboren gaat worden als alles volgens plan verloopt.
Het nestje van Rose is de kans aanwezig dat er foxred pups tussen zullen zitten maar ook zullen er donkerblonde (zie foto's van Indra of mijn banner) bij gaan zitten.
Dit is wat ik aan informatie heb en eigen kennis gecombineerd, het fijne hiervan zal je zelf voor bij Sylvia moeten zijn :)
Voor de rest ga ik volledig met @roef mee :)

O nee, maar daar doelde ik ook niet op. Het was meer dat ik Fox red nog niet eerder had gezien totdat ik de site van Foreburg te zien kreeg. Dat vind ik er wel apart uit zien.
Ik zal de site van Liberty Spirit's zeker nog verder uitpluizen ik ben wel benieuwd wat er verwacht wordt bij ze :)
:blondpootje: Bumper 13-01-2003 - 01-04-2014
:blondpootje: Dobby (All summer long van 't Lepkeshof) 05-09-2014

Lien
Speurneus
Speurneus
Berichten: 2521
Lid geworden op: 07/05/09 22:10
Locatie: Leidschendam
Contacteer:

Re: Een lijstje fokkers :)

Ongelezen berichtdoor Lien » 08/08/14 22:35

Even een vraagje aan de fox-red experts :)

Is het zo dat de vacht wat lichter wordt naarmate de hond ouder wordt of blijft dat hetzelfde?

Gewoon benieuwd :)
groetjes, Lien

Being happy does not mean everything is perfect, it only means you've decided to see beyond the imperfections

roef
Speurneus
Speurneus
Berichten: 8309
Lid geworden op: 30/09/08 11:29
Locatie: emmeloord

Re: Een lijstje fokkers :)

Ongelezen berichtdoor roef » 09/08/14 15:00

oww dat kan ik je niet zeggen Lien,voorlopig wordt Hidde alleen maar donkerder(is nu 2,5 jaar)
invloed van het implantaat merk ik niet op zijn kleur.
Roef is wel van heel donker naar licht gegaan na zijn castratie maar is geen officiële foxred natuurlijk.

wel is het zo dat puppen eerst donker zijn en daarna een beetje een papieren zak kleur krijgen(zoals van de groente man) en dat na een jaar of zo de kleur weer wat donkerder wordt,dit zien we ook bij Hidje.
nu heeft hij(en zijn ouders) de chinchillafactor.

hoe het zit bij de puur rode vachten weet ik niet,puur rood wordt in ieder geval niet door de goede fokkers nagestreefd omdat je dan ongewenste kenmerken er in fokt(ik weet niet precies welke,maar het zal te maken hebben met een smalle genenpoel)

een goede fokker zal ten eerste zorgen voor een goede en gezonde lab en daarna de kleur,zo ook de fokkers van Hidde`s ouders.Hidde heeft verschillende voorouders in zijn stamboom die zwart,bruin en geel zijn.

dit is wel een leuke site als je meer wilt lezen :)
https://www.google.nl/url?sa=t&rct=j&q= ... 2dH77CwDxg
:blondkopje: Roef (Matcho) 18-04-2008
:blondkopje: James(Sallyjo`s sunbeam jamie)overleden
:blondkopje: Hidde(Charly van Foreburg) 12-01-2012

Tammie
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus
Berichten: 527
Lid geworden op: 28/05/13 09:43
Locatie: zwolle
Contacteer:

Re: Een lijstje fokkers :)

Ongelezen berichtdoor Tammie » 09/08/14 19:12

@lien, dit klopt. Ik zie dit terug bij Joppe van oud-member @janneke. Ook een fox red. Nu hij grijzer gaat worden wordt hij ook net wat lichter.
Wat in ieder geval zo is bij Indra (vader fox red), dat ze donkerder wordt naarmate ze ouder wordt, dit kan tot een jaar of 2 nog wel bijkleuren al blijven ze dus beiden donkerblond. Sterker gezegd, we kunnen nu de zusjes (Indra en Mia die bij Liberty Spirit's woont) niet alleen uit elkaar houden door de grootte en de bouw maar ook door de kleur. Mia is net wat lichter, smaller en kleiner. Beide vanaf pup op vers vlees, waarvan Indra op barf, Mia op KVV. Dus voer is hier niet debet aan :) Wel is Indra al loops geweest en Mia nog niet ;) Dus dit kan nog met gemak bij gaan trekken wb grootte/bouw als Mia ook loops is geweest :) Kleur zegt in deze ook nog niets dus :)

RodyChyntia, ik heb gisteren nog eventjes navraag voor je gedaan bij Sylvia van liberty Spirit's, beide nestjes, mocht de dekking uiteraard gelukt zijn waar ik wel van uit ga, kunnen fox red bijzitten :)
Liefs tammie
:blondkopje: Liberty Spirit's Red Pepper, Pepper, 11-01-2011
:blondkopje: Liberty Spirit's Mary Poppins, Indra, 10-06-2013
Afbeelding

Lien
Speurneus
Speurneus
Berichten: 2521
Lid geworden op: 07/05/09 22:10
Locatie: Leidschendam
Contacteer:

Re: Een lijstje fokkers :)

Ongelezen berichtdoor Lien » 09/08/14 21:11

Leuk om te weten, dit is weer een hele andere tak van sport. Ik vind ze wel mooi, maar dat komt ook omdat ik Hidde zo geweldig vind :verliefd1:

Maar eigenlijk vind ik alle geeltjes leuk vooral als het pigment heel donker is. En die puppen zijn onweerstaanbaar.....
groetjes, Lien

Being happy does not mean everything is perfect, it only means you've decided to see beyond the imperfections

marietje
Snuffelneus
Snuffelneus
Berichten: 16
Lid geworden op: 30/06/14 22:19

Re: Een lijstje fokkers :)

Ongelezen berichtdoor marietje » 13/08/14 13:55

Over 6 weekjes mag ik mijn puppemeisje ophalen bij de fokker. ZOooooo'n zin in! Ze hebben nog 3 blonde reutjes.. Misschien een idee? Fokker zit in de provincie grunn. Zelf heb ik met een ander ras eens een nestje gefokt. Heb dus wel wat kijk op het 'fokkersproces' hahahaha. Heb over deze fokker een goed gevoel!

sbientje
Speurneus
Speurneus
Berichten: 12669
Lid geworden op: 26/05/06 20:13
Locatie: Breda
Contacteer:

Re: Een lijstje fokkers :)

Ongelezen berichtdoor sbientje » 13/08/14 14:57

Lien schreef:Leuk om te weten, dit is weer een hele andere tak van sport. Ik vind ze wel mooi, maar dat komt ook omdat ik Hidde zo geweldig vind :verliefd1:

Maar eigenlijk vind ik alle geeltjes leuk vooral als het pigment heel donker is. En die puppen zijn onweerstaanbaar.....

ja gele puppen zijn idd om te smelten, met die pikzwarte neuzen en pootjes :)
:bruinkopje: Pom (5-12-2012)
:zwartkopje: Karel (17-1-2015)

roef
Speurneus
Speurneus
Berichten: 8309
Lid geworden op: 30/09/08 11:29
Locatie: emmeloord

Re: Een lijstje fokkers :)

Ongelezen berichtdoor roef » 13/08/14 15:46

Afbeelding

ah nee joh niks aan toch......... :bleh: :D
:blondkopje: Roef (Matcho) 18-04-2008
:blondkopje: James(Sallyjo`s sunbeam jamie)overleden
:blondkopje: Hidde(Charly van Foreburg) 12-01-2012


Terug naar “Fokkers”