Af en toe geïrriteerde ogen
-
Kellietje87
- Snuffelneus

Re: Af en toe geïrriteerde ogen
Misschien een raar idee, maar ik ben vorige week maandag begonnen om hem kvv te geven (barfmenu). De dag erna begonnen de oogirritaties. Zou dat iets met elkaar te maken kunnen hebben of is dat een heel gek idee?
A house without animals is not a home
- Romke
- Grote hondenneus

@annamaria, dank voor je uitleg
@kellietje, miss is hij dan aan het ontgiften? Dat zou ik eens op barf navragen of een soort die hij niet goed verdraagt
@kellietje, miss is hij dan aan het ontgiften? Dat zou ik eens op barf navragen of een soort die hij niet goed verdraagt
-
Kellietje87
- Snuffelneus

Eventjes een update; hij bleef last houden van z'n oogjes, ook met de zalf die we hadden meegekregen. Als test ben ik nu sinds 3 dagen gestopt met het vlees (Barfmenu) en tot nu toe geen last meer gehad... Toeval, of toch niet.. 
- Romke
- Grote hondenneus

Ik heb geen verstand van barf om er wat zinnigs over te zeggen.
Heb nog nooit gehoord dat een hond er vieze ogen van kan krijgen.
Had je nog op barfplaats gevraagd?
Heb nog nooit gehoord dat een hond er vieze ogen van kan krijgen.
Had je nog op barfplaats gevraagd?
-
Kellietje87
- Snuffelneus

Ja ik had het nog wel bij ze nagevraagd en zij gaven aan dat ongeveer tot een week na het eerste gebruik er irritaties op kunnen treden, maar overal lees je dan over huidirritaties, niet over oogirritatie/ontstekingen. Daarnaast duurde het al zo'n 2,5 week inmiddels en werd het niet minder.
Vooralsnog geen last meer tot nu toe sinds ik afgelopen zaterdag gestopt ben met Barf. Het lijkt mij ook raar als het met zijn eten te maken had maar het is wel heel toevallig. Dan (nog) maar even alleen brokken voor alle zekerheid, tot hij ietsje ouder is...
Vooralsnog geen last meer tot nu toe sinds ik afgelopen zaterdag gestopt ben met Barf. Het lijkt mij ook raar als het met zijn eten te maken had maar het is wel heel toevallig. Dan (nog) maar even alleen brokken voor alle zekerheid, tot hij ietsje ouder is...
-
-kim-
- Speurneus

Kan van het ontgiften zijn en dat kan dus wel een weekje of 6 duren 
Normaal blijft het wel bij wat irritatie en niet echt een oogontstekening. Kan ook met weerstand te maken hebben natuurlijk.
Normaal blijft het wel bij wat irritatie en niet echt een oogontstekening. Kan ook met weerstand te maken hebben natuurlijk.
groetjes Kim , pootje van Mexx, Bear en JC
Charlie (v.d. Leeda) ( † 24-12-2007, voor altijd in ons hart) 31-3-1994
Mexx ( Tresor du taillis madame x Shallow bay v. Janslust )22-03-2007
Bear ( FAIR-COURT Play It Again )12-03-2009
JC ( Jill's Summer Breeze of Sir Geof ) 2-9-2013