Inmiddels is Lola bijna 2. Ze is met 7 maanden bij ons gekomen en echt een schatje.
Dmv training en cursus op de hondenschool heb ik al veel met haar bereikt.
Ze is erg vriendelijk,zowel voor mens,kind als andere honden. Soms erg lui en een echte knuffelkont.
Er zijn wel wat dingetjes die ik graag anders zou zien,maar waarvan ik moeilijk duidelijk kan krijgen,hoe ik dit kan aanpakken.
Ik ben 8 maanden zwanger en weet zeker dat Lola het super gaat doen dadelijk met de kleine,ze is gek op kinderen.
Om het makkelijk te maken zet ik mijn vraagjes even op een rijtje:
1. Kan het zijn dat Lola zich op dit moment aanpast en mijn eigen energie? Het lukt me niet meer om elke wandeling een uur te lopen. Dus het worden wat vaker kortere wandelingen en soms fietsen we een kwartiertje. Uiteraard gaat mijn vriend savnds een iets langere ronde. Ze lijkt erg tevreden te zijn. Als we hier thuis binnen zijn vind ik haar soms echt lui. Ze ligt lekker te pitten en vind het wel prima. Vind het leuk om af en toe met een speeltje te komen,maar slapen en knuffelen heeft toch echt haar prioriteit. Herkent iemand dit?
2. Als dadelijk de kleine er is,zal er veel bezoek komen. Feest dus voor Lola. Alleen is ze zoooo enthousiast als er iemand binnen komt. Soms te,vind ik. Hoe kan ik dit gedrag ombuigen? Ik wil haar niet teveel corrigeren,want dat is ook(negatieve) aandacht.
3. Wandelen aan de riem gaat super. Los lopen ook.....soms
Bij sommige honden die dan ook los lopen,vind ik dat niet erg,want die kent ze en die komen ook op haar af. Maar er zijn ook mensen die hier niet van gediend zijn,wat ik snap. Hoe oefenen jullie dit hier komen? En de aandacht krijgen?Gebruiken jullie een fluitje of een bepaald commando?
Hopelijk kan ik wat tips krijgen,zodat ik lekker met haar aan de slag kan