aanschaf labrador voor huis kameraad
-
ingie11
- Snuffelneus

aanschaf labrador voor huis kameraad
Hoi
wij zijn op zoek naar een labrador
dit wordt onze eerste hond
nu zijn wij op zoek naar een fokker en we komen er diverse hele goede tegen
maar zelfs een beetje heel goed het zijn allemaal stuk voor stuk prijswinnaars of jachthonden
nu vraag ik mij of of deze honden dan ook wel geschikt zijn om als huiskameraadje te hebben
wat is jullie ervaringen daarmee ?
verder variëren de prijzen ook wel per fokker wij denken nu dat ongeveer 1000 euro gangbaar is
maar ze worden ook wel voor duurder aangeboden
hebben jullie nog tips voor goede fokkers maar hoeft niet perse een werkhond prijswinnaar e.d. te zijn
of bestaat dat dan juist niet ?
graag jullie tips !
bedankt
wij zijn op zoek naar een labrador
dit wordt onze eerste hond
nu zijn wij op zoek naar een fokker en we komen er diverse hele goede tegen
maar zelfs een beetje heel goed het zijn allemaal stuk voor stuk prijswinnaars of jachthonden
nu vraag ik mij of of deze honden dan ook wel geschikt zijn om als huiskameraadje te hebben
wat is jullie ervaringen daarmee ?
verder variëren de prijzen ook wel per fokker wij denken nu dat ongeveer 1000 euro gangbaar is
maar ze worden ook wel voor duurder aangeboden
hebben jullie nog tips voor goede fokkers maar hoeft niet perse een werkhond prijswinnaar e.d. te zijn
of bestaat dat dan juist niet ?
graag jullie tips !
bedankt
- Romke
- Grote hondenneus

Re: aanschaf labrador voor huis kameraad
Wat voor prijzen bedoel je? Op show of op werkgebied.
Een echte fieltrail zou ik persoonlijk niet enkel en alleen als huishond nemen. Vind dat je ze daar wel tekort mee doet.
Honden die showen zijn zeker wel geschikt als huishond, je hebt ook honden (dualpurpose) die showen en in de jacht actief zijn.
Zijn ook geschikt als huishond.
Elke labrador heeft behoefte aan voldoende beweging en vind het leuk om iets voor en met de baas te doen.
Zijn er cursussen die je aanspreken?
Prijs voor de hond zegt niet wat over de kwaliteit van de fokker, ken goede fokkers die 1200 vragen en goede fokkers die 850 vragen.
1000 is op dit moment wel heel gangbaar.
Op de labrador startpagina staan betrouwbare fokkers.
Vraag altijd om de gezondheidsuitslagen, een stamboom zegt niks over rassen volgens de eisen van de rasvereniging(en) en word ook afgegeven bij honden waar geen uitslagen van bekend zijn.
Een echte fieltrail zou ik persoonlijk niet enkel en alleen als huishond nemen. Vind dat je ze daar wel tekort mee doet.
Honden die showen zijn zeker wel geschikt als huishond, je hebt ook honden (dualpurpose) die showen en in de jacht actief zijn.
Zijn ook geschikt als huishond.
Elke labrador heeft behoefte aan voldoende beweging en vind het leuk om iets voor en met de baas te doen.
Zijn er cursussen die je aanspreken?
Prijs voor de hond zegt niet wat over de kwaliteit van de fokker, ken goede fokkers die 1200 vragen en goede fokkers die 850 vragen.
1000 is op dit moment wel heel gangbaar.
Op de labrador startpagina staan betrouwbare fokkers.
Vraag altijd om de gezondheidsuitslagen, een stamboom zegt niks over rassen volgens de eisen van de rasvereniging(en) en word ook afgegeven bij honden waar geen uitslagen van bekend zijn.
-
sandybuddy
- Snuffelneus

ik weet dat er een dekking gepland staat bij de waterlandspolder.
als je dat googeld vind je het wel en kan je je op de lijst laten plaatsen.
https://m.facebook.com/profile.php?id=447169822019475
het is een ervaren fokker en de pups kosten 950 met stamboom paspoort chip vaccinatie erbij
als je dat googeld vind je het wel en kan je je op de lijst laten plaatsen.
https://m.facebook.com/profile.php?id=447169822019475
het is een ervaren fokker en de pups kosten 950 met stamboom paspoort chip vaccinatie erbij

-
ingie11
- Snuffelneus

bedankt voor jullie antwoorden
ik bedoelde prijzen op showgebied en lees ook vaak dat ze goede werkhonden zijn
ik weet niet wat fieltrail betekent???
wij willen een kameraadje voor thuis waar we uiteraard lekker mee gaan wandelen in de bossen
maar ik wil er dus geen shows mee lopen of iets dergelijks
de fokkers die hele mooie honden en ook prijzen winnen vanwege hun uiterlijk en sommige als werkhonden prijzen verdienen
dan denk ik dan komen wij niet door de screening als we alleen simpel een kameraadje zoeken zo voelt dat dan een beetje hihihi
misschien onnodig om me zo te voelen ???
bedankt voor jullie tips ik had al op startpagina gekeken maar je zie niet eenvoudig welke fokker pups verwacht dus het is alsnog zoeken naar een speld in een hooiberg
ik bedoelde prijzen op showgebied en lees ook vaak dat ze goede werkhonden zijn
ik weet niet wat fieltrail betekent???
wij willen een kameraadje voor thuis waar we uiteraard lekker mee gaan wandelen in de bossen
maar ik wil er dus geen shows mee lopen of iets dergelijks
de fokkers die hele mooie honden en ook prijzen winnen vanwege hun uiterlijk en sommige als werkhonden prijzen verdienen
dan denk ik dan komen wij niet door de screening als we alleen simpel een kameraadje zoeken zo voelt dat dan een beetje hihihi
misschien onnodig om me zo te voelen ???
bedankt voor jullie tips ik had al op startpagina gekeken maar je zie niet eenvoudig welke fokker pups verwacht dus het is alsnog zoeken naar een speld in een hooiberg
- Romke
- Grote hondenneus

Fieldtrail betekend dat het een labrador is vanuit speciale jachthonden.
Veel van deze fokkers, verwachten wel dat de pupkoper met de hond op jachttraning gaat, wat ik heel goed begrijp.
Zijn heel veel honden die op de show lopen, en daarbuiten gewoon lekker huishond zijn, zo ook hun kinderen.
Ken geen fokkers die showen verplicht stellen, wel soms dat ze het leuk vinden als je een keertje mee doet met een nakomelingenklasse bijv, maar dat doen ook lang niet alle fokkers.
Dat gevoel vind ik echt onnodig, maak je je te druk. En miss val je ergens af, maar er zijn talloze fokkers, moet van beide kanten goed voelen.
Wat je kan doen, is de websites vd fokkers bekijken, vaak staat daar vrij snel op wanneer er pups worden verwacht.
Verder heb je dek-en geboorte berichten op de sites van de rasverenigingen staan
www.labradorkring.nl
www.nlv.nu
Veel van deze fokkers, verwachten wel dat de pupkoper met de hond op jachttraning gaat, wat ik heel goed begrijp.
Zijn heel veel honden die op de show lopen, en daarbuiten gewoon lekker huishond zijn, zo ook hun kinderen.
Ken geen fokkers die showen verplicht stellen, wel soms dat ze het leuk vinden als je een keertje mee doet met een nakomelingenklasse bijv, maar dat doen ook lang niet alle fokkers.
Dat gevoel vind ik echt onnodig, maak je je te druk. En miss val je ergens af, maar er zijn talloze fokkers, moet van beide kanten goed voelen.
Wat je kan doen, is de websites vd fokkers bekijken, vaak staat daar vrij snel op wanneer er pups worden verwacht.
Verder heb je dek-en geboorte berichten op de sites van de rasverenigingen staan
www.labradorkring.nl
www.nlv.nu
-
Wil enCo
- Hele grote hondenneus

Hoi Ingie, jij bedoelt gewoon een leuke huishond ,je wil geen shows lopen of aan jacht wedstrijden meedoen.Maar wel met een gezond lijf graag en met een leuk karakter.En van een fokker die het beste voorheeft met het ras en zijn honden.
En ook dat de moederhond een leuk leven heeft?
Dat kan toch, die heb ik ook! Op de labradorstart pagina van Cor staan goeie fokkers,en niet alle honden zijn geschikt voor show of jacht en die willen ook graag een leuk huis ,zoals bijvoorbeeld bij jou!
Succes!
En ook dat de moederhond een leuk leven heeft?
Dat kan toch, die heb ik ook! Op de labradorstart pagina van Cor staan goeie fokkers,en niet alle honden zijn geschikt voor show of jacht en die willen ook graag een leuk huis ,zoals bijvoorbeeld bij jou!
Succes!
Carpe Diem! (Pluk de Dag!)
:blondkopje:Cody(Very Easy To Handle) 23-11-2005
Kyra (Of Faskally's Fauve) 31-12-2008
:blondkopje:Cody(Very Easy To Handle) 23-11-2005
-
ingie11
- Snuffelneus

Hoi Wil en Co
dat is precies wat ik bedoel !!!
bedankt !!!
groetjes Ingrid
dat is precies wat ik bedoel !!!
bedankt !!!
groetjes Ingrid
-
ingie11
- Snuffelneus

@ romke bedankt voor je antwoord ik maak me inderdaad dan te druk ! werd beetje onzeker in me zoektocht ! maar bedankt ik ga verder snuffelen
-
ingie11
- Snuffelneus

Hoi we zijn nog steeds op zoek naar een geschikte pup
nu hebben we ons ingeschreven op een lijst
ik heb de gezondheid gechekt en bij de vader is alles goed
maar bij de moeder staat artrose graad 1
en bij lcd verdacht
is dat iets waarom we het niet moeten doen ? graag jullie advies
nu hebben we ons ingeschreven op een lijst
ik heb de gezondheid gechekt en bij de vader is alles goed
maar bij de moeder staat artrose graad 1
en bij lcd verdacht
is dat iets waarom we het niet moeten doen ? graag jullie advies
- Romke
- Grote hondenneus

De ouderdieren moeten vrij zijn van erfelijke ziekten, als de moederhond verdacht is van LPC(denk typefout van jou) moet je er niet aan beginnen, en mag de fokker hier niet eens mee fokken. Iig niet volgende de gezondsheidseisen van de ras verenigingen.
Als je twijfelt kan je ook altijd even contact opnemen met 1 van de rasverenigingen.
Zijn ze aangesloten bij een rasvereniging?
Als je twijfelt kan je ook altijd even contact opnemen met 1 van de rasverenigingen.
Zijn ze aangesloten bij een rasvereniging?
-
ingie11
- Snuffelneus

ik heb ze gevonden via labrador startpagina ik bedoel lpc inderdaad bedankt voor je antwoord
groetjes ingrid
groetjes ingrid
-
rimanime
- Speurneus

Fokken met een hond verdacht van LPC en artrose graad 1 ?? Schiet mij maar lek.....

Dank je wel Monika voor deze prachtige banner......
Een dag niet gezwommen is een dag niet geleefd
( al denkt Cooper daar anders over)
-
Lien
- Speurneus

- Contacteer:
Dat moet je niet willenrimanime schreef: Fokken met een hond verdacht van LPC en artrose graad 1 ?? Schiet mij maar lek.....
groetjes, Lien
Being happy does not mean everything is perfect, it only means you've decided to see beyond the imperfections
Being happy does not mean everything is perfect, it only means you've decided to see beyond the imperfections
-
ingie11
- Snuffelneus

Oké dat is duidelijk
ik ga even goed zoeken of ik nu wel de juiste gegevens van de hond heb
er kijkt al iemand met me mee dus dat is mooi !
bedankt voor de antwoorden
groetjes
ik ga even goed zoeken of ik nu wel de juiste gegevens van de hond heb
er kijkt al iemand met me mee dus dat is mooi !
bedankt voor de antwoorden
groetjes
-
ingie11
- Snuffelneus

Hoi allen
ik heb me vergist in de moeder hond haar gegevens
ik moet even het nummer navragen om de juiste gegevens te checken
ik had gezocht op naam maar de stamboom was anders
gelukkig maar zover ziet het eruit dat het toch gewoon goed is !
groetjes ingrid
ik heb me vergist in de moeder hond haar gegevens
ik moet even het nummer navragen om de juiste gegevens te checken
ik had gezocht op naam maar de stamboom was anders
gelukkig maar zover ziet het eruit dat het toch gewoon goed is !
groetjes ingrid