Puppy vragen

Vragen over gedrag? Plaats ze hier.
Zuccherina
Snuffelneus
Snuffelneus

Puppy vragen

Ongelezen bericht door Zuccherina »

Hoi allemaal!!!

Ik heb een vraag over bv het eten; onze nieuwe pup vreet :shock: echt haar bakje leeg, volgens mij kauwt ze niet eens , moet haar echt in de bench stoppen om daar te laten eten, anders eet ze de bak ook nog leeg van Fonzy. :cry:

Ik hoor dat dit typisch iets van Labradors is, klopt dit? Hoe doen jullie dat?
Ik geef nu 3 maal per dag 100 gram Hill's large breed en ze ziet er echt top uit, fysiek en ook de vacht die mooi blinkt.
Ze is nu 3,5 maand (geboren 6 dec.)

Ben benieuwd naar andere verhalen over een pup labrador!

Groet uit Italie
:bruinpootje: Moka geb. 06-12-2014

Afbeelding
Romke
Grote hondenneus
Grote hondenneus

Re: Puppy vragen

Ongelezen bericht door Romke »

Ze moeten bij mij iig wachten voor het eten, als ik zeg dat het mag, dan kunnen ze beginnen. En voer van een ander opeten is echt niet de bedoeling.
Als je dat schrokken niet wil, kan je kiezen stenen in de bak te leggen of een anti-schrokbak te kopen.
Veel honden hebben geen last van het schrokken, anderen die gaan ervan overgeven.
Heb je de bak op hoogte staan? Dan wil het nog wel eens minder zijn
Zuccherina
Snuffelneus
Snuffelneus

Als ik stenen in de bak leg, ben ik bang dat ze dat ook opeet, dat is niet de bedoeling.
Ik kan eens kijken om de bak wat hoger te zetten of dat helpt...
Ik heb het nagevraagd bij de familie waar ze vandaan komt, ook de vader en moeder en haar zusje schrokken zo.

Ik laat ze eten in de bench en doe het deurtje dicht, tot de andere hond klaar is met eten, ze zegt niets en wacht mooi rustig af.
Maar als ik haar haar gang laat gaan, vreet ze zo de hele bak van Fonzy op...
Als ik bij haar blijf en zeg, nee...zit... dan gaat ze netjes zitten en blijft er vanaf...

Wat een brave honden hebben jullie hier allemaal!!! pffff....

Afbeelding
LSNNE
Snuffelneus
Snuffelneus

Ongelezen bericht door LSNNE »

Max heeft vanaf dag 1 tot op heden geschrokt met het eten. Ook als we hem laten stoppen onder het eten, en dan even wachten schrokt hij nog. Ook de bak hoger zetten was geen succes. Ik heb al snel toen hij nog pup was een anti schrokbak gekocht (een groen ding met uitsteeksels), maar ook gebruik ik een kong (zwart of een rode grote waar een klein gaatje in zit), of ik verstop het eten of strooi het over het terras. Ook heb ik een nieuw speeltje waar hij op een knop mot drukken en dan het eten aan de andere kant van de kamer moet halen die automatisch uit een apparaat komen. Hij schrokt nog steeds maar zo krijgt hij tenminste meer verdeeld zijn eten dan alles in 1 minuut op :confused:
Max 23-02-2013 :blondpootje:
marie
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus

Ongelezen bericht door marie »

Hoi lssnne,

Wat voor apparaat is dat, klinkt leuk, waar koop je dat?
Max 10-05-2007
Seda 23-12-2014
Romke
Grote hondenneus
Grote hondenneus

Ongelezen bericht door Romke »

Zuccherina schreef: Als ik stenen in de bak leg, ben ik bang dat ze dat ook opeet, dat is niet de bedoeling.
Hahaa.. echte grote stenen, die ze onmogelijk kan opeten.

Veel labjes schrokken, dat is nou eenmaal zo. Als ze er geen last van heeft zou ik me er niet druk om maken.
Heb je al eens geprobeerd haar eten te geven waar geen anderen bij zijn? Kan ook zijn dat ze snel eet omdat ze denkt dat er kans is nog meer te krijgen
De mijne schrokt als er concurrentie in de buurt is.
Zuccherina
Snuffelneus
Snuffelneus

Veel labjes schrokken, dat is nou eenmaal zo. Als ze er geen last van heeft zou ik me er niet druk om maken.
Heb je al eens geprobeerd haar eten te geven waar geen anderen bij zijn? Kan ook zijn dat ze snel eet omdat ze denkt dat er kans is nog meer te krijgen
De mijne schrokt als er concurrentie in de buurt is.
Heb ik ook geprobeerd, ze blijft zo doorgaan. Deed ze al bij haar ''ouderlijk'' thuis, waar vader en moeder dit schijnbaar ook doen.
Ze heeft er verder geen last van, het ziet er alleen naar uit. :tranenlach:

Van die stenen ben ik niet zo voor, ben zelf een ex-dierenartsassistente, en heb twijfels over haar tanden als je er stenen in legt, ze zal er dan best een keer (te) hard op kauwen. Tenminste hier ben ik een beetje bang voor. Ach zolang het goed gaat laten we dit maar zo.
Ze eet in haar bench, ik doe de deur op slot zodat de andere hond rustig kan eten, zonder problemen wacht ze heel netjes tot die andere klaar is, dan mag ze eruit.

Dank voor jullie meedenken :klasse:

Afbeelding
Plaats reactie