Kong voor pup

Vragen over de voeding van je Labrador? Plaats ze hier.
Gebruikersavatar
M-lissa
Snuffelneus
Snuffelneus
Berichten: 21
Lid geworden op: 05/03/15 10:24

Kong voor pup

Ongelezen berichtdoor M-lissa » 11/04/15 17:42

Hoi!

Ik heb een pup van 8 weken en heb een rode Kong maat L voor hem gekocht. Wat kan ik voor een pup allemaal in de Kong stoppen? Hij heeft tot nu toe alleen maar zijn eigen brokken gegeten. (Ook al een keer in de Kong gedaan, maar die heeft hij er zo uit..)

Mogen pups ook al yoghurt, pindakaas, banaan, leverworst, smeerworst etc? En zo ja; hoeveel dan? En krijgen ze dan geen last van hun darmen?

Ben benieuwd!
Afbeelding Bo -> 16/02/2015

Gebruikersavatar
Romke
Grote hondenneus
Grote hondenneus
Berichten: 807
Lid geworden op: 22/02/14 12:34

Re: Kong voor pup

Ongelezen berichtdoor Romke » 11/04/15 19:37

Geef je geperste of geëxpandeerde brok?
Bij de tweede kan je de brokjes een keer weken en dan in de kong doen.

Pups mogen ook best een keer iets extra hebben, let er wel op dat in het begin je niet iets er heel vast in duwt, dat ze wel resultaat hebben.
Vaak als je iets licht worst aan de kanten smeert, vinden ze dat al heel interessant, hoeft dus niet helemaal vol te doen.
Op internet zijn ook vele recepten te vinden.

kristies
Speurneus
Speurneus
Berichten: 6143
Lid geworden op: 12/10/06 17:04

Re: Kong voor pup

Ongelezen berichtdoor kristies » 12/04/15 00:29

Beetje yoghurt door de brokken en of geprakte banaan /klein beetje pindakaas... kleine stukjes wortel of komkommer door de brokken mengen.
Ik doe hem ook wel eens in de diepvries met yoghurt en brokjes bv. Zeker in de zomer.

Lever en smeerworst ben ik zelf niet zon fan van, maar voor een keer zal het vast geen kwaad kunnen.

Gebruikersavatar
M-lissa
Snuffelneus
Snuffelneus
Berichten: 21
Lid geworden op: 05/03/15 10:24

Re: Kong voor pup

Ongelezen berichtdoor M-lissa » 12/04/15 09:19

Oké thnx! Hij mag dus vanalles wel al een klein beetje hebben. En hoe vaak geven jullie iets in de Kong?
Afbeelding Bo -> 16/02/2015

kristies
Speurneus
Speurneus
Berichten: 6143
Lid geworden op: 12/10/06 17:04

Re: Kong voor pup

Ongelezen berichtdoor kristies » 12/04/15 09:57

Ik deed dat max 1 per week. Nu max 1 x per maand denk ik

Kay
Speurneus
Speurneus
Berichten: 6247
Lid geworden op: 06/09/06 15:29
Locatie: Den Bommel
Contacteer:

Re: Kong voor pup

Ongelezen berichtdoor Kay » 12/04/15 10:40

Smeerkaas, en wat we ook wel eens doen is een stukje kaas (of plakjes) in de kong, dan even in de magnetron (zodat de kaas smelt), af laten koelen en dan geven

Vinden ze hier helemaal whoehoeeeeeeeeeeeeeeee :D
De reden waarom honden zoveel vrienden hebben, is omdat ze hun staart bewegen in plaats van hun tong!

:blondkopje: Kay 22-10-2006
:blondkopje: Daan 16-1-2010
:blondkopje: Sjors 10-2-2015

Gebruikersavatar
Romke
Grote hondenneus
Grote hondenneus
Berichten: 807
Lid geworden op: 22/02/14 12:34

Re: Kong voor pup

Ongelezen berichtdoor Romke » 12/04/15 13:36

Kay schreef:Smeerkaas, en wat we ook wel eens doen is een stukje kaas (of plakjes) in de kong, dan even in de magnetron (zodat de kaas smelt), af laten koelen en dan geven

Vinden ze hier helemaal whoehoeeeeeeeeeeeeeeee :D


Hier ook, en ijsjes vallen ook altijd in de smaak

Maar zou bij een pup van 8 weken, vooral makkelijk beginnen, zodat ze snel resultaat hebben. En niet afhaken omdat het te moeilijk is.
Op internet zijn talloze recepten te vinden voor de kong, staat vaak ook wel een moeilijkheidsgradatie bij/

Gebruikersavatar
M-lissa
Snuffelneus
Snuffelneus
Berichten: 21
Lid geworden op: 05/03/15 10:24

Re: Kong voor pup

Ongelezen berichtdoor M-lissa » 12/04/15 13:53

Ik heb wel wat recepten gevonden ja, maar mijn vraag was wat pups al mogen hebben. Zodat hij geen last van zn darmen oid krijgt. Hij heeft namelijk alleen nog maar brokken gehad.

Gister wat pindakaas aan de randen gesmeerd en brokjes erin, vond hij heeerlijk! Maar was wel na 5 min klaar haha
Afbeelding Bo -> 16/02/2015


Terug naar “Voeding”