Zilveren labradors

Respecteer elkaars mening.
Laboriginals
Speurneus
Speurneus
Berichten: 2735
Lid geworden op: 31/07/10 21:06
Locatie: Oirschot
Contacteer:

Re: Zilveren labradors

Ongelezen berichtdoor Laboriginals » 05/05/15 11:37

Daar heb je ook wel gelijk in, Sabine. Nederland zal echt niet ineens overspoeld worden door silvers en charcoals. Ik heb er ooit eentje gezien in al die jaren, één, terwijl je bijna struikelt over de traditionele labjes. Maar wie weet, nu de deur open is gezet, dat er wel meer komen.

Alle rassen zijn in de kern ´designershonden´, ze zijn allemaal ooit gemaakt door mensen uit een mix van allerlei op dat moment bestaande types. Rassen komen en gaan, ze veranderen, sterven uit, er komen nieuwe bij, dat gaat al eeuwen zo. Ons eigen ras verandert ook. De labrador van nu is behoorlijk anders dan de labrador van een eeuw geleden. Het hele zware en kortbenige van een tijd terug is ook al weer op z´n retour. En net als in vroeger tijden zie je subpopulaties en mixen ontstaan, omdat de mens daar blijkbaar behoefte aan heeft. Kijk naar de field-trials en de pointing labradors, de geleidehondenscholen hebben hun eigen subpopulaties, we hebben de labradoodles en nu dus de silvers en aanverwante kleuren. Is dat echt zo vreselijk?

Inderdaad... je hoeft er niet aan mee te doen. Iedereen die traditionele, raszuivere labradors wil fokken, kan dat gewoon blijven doen.
:blondpootje: Pippi (12-05-2008)
:zwartpootje: Dazzle (14-04-2010)
:zwartpootje: Rainbow (12-12-2014)

Gebruikersavatar
Wil enCo
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus
Berichten: 1706
Lid geworden op: 02/05/06 17:23
Locatie: Putten

Re: Zilveren labradors

Ongelezen berichtdoor Wil enCo » 06/05/15 19:20

helemaal mee eens Hanneke en Sabine! Ben benieuwd of Dora nu ook wat gerustgesteld is. Of horen we dat volgend jaar pas? 8)
Carpe Diem! (Pluk de Dag!)

:blondkopje:Cody(Very Easy To Handle) 23-11-2005
:bruinkopje: Kyra (Of Faskally's Fauve) 31-12-2008

marron
Speurneus
Speurneus
Berichten: 31167
Lid geworden op: 18/04/04 04:41
Locatie: hengelo (o)
Contacteer:

Re: Zilveren labradors

Ongelezen berichtdoor marron » 07/05/15 03:24

Wil enCo schreef:helemaal mee eens Hanneke en Sabine! Ben benieuwd of Dora nu ook wat gerustgesteld is. Of horen we dat volgend jaar pas? 8)

Volgens mij is het gewoon Doris hoor, en woont ze in België met haar kennel genaamd de elzenhof zo als die onder haar banner staat :wink:
Maar goed ik denk wel dat er een hype aan gaat komen, was toen ook zo met bruin, en het duurt jaren voordat het goed komt en gezien het d/d locus vind ik het geen strak plan eerlijk gezegd ook niet vanwege het CDA wat erin voorkomt,doe je je best als recht geaarde labfokker komt dit weer om de hoek, nou naar mijn dames mag niet 1 silver of houtkooltjes reu zelfs maar naar kijken. Snap de RvB ook niet met hun fairfok en dit toelaten, er zullen heus wel labfokkers zijn die denken och way not! Huppa weer iets in ons ras, CDA wat er niet in hoort. Ik ben er klaar mee, doe er niet aan mee, en heb lekker een boze email aan de RvB gestuurd, tja ik moest het toch even kwijt hahaha. :applaus: lucht op :applaus:
:bruinpootje: Marron R.I.P
:bruinpootje: Ayay (AYAY Cuidado v't Chielewout ) (F)
:bruinpootje: La Paz (Cuidado Roses Of Faskally's Fauve) (F)
:bruinpootje: Suez ( Roses Suez por M Of Faskally's Fauve) (F)
:bruinpootje: Topaz ( Call me Revelry Of Faskally's Fauve ) (F)
:bruinpootje: Brazz ( Play Mor Viva la Vida ) (F)
:bruinpootje: Riv ( Play Mor U gotta B Quick) (M)

Lien
Speurneus
Speurneus
Berichten: 2521
Lid geworden op: 07/05/09 22:10
Locatie: Leidschendam
Contacteer:

Re: Zilveren labradors

Ongelezen berichtdoor Lien » 07/05/15 19:19

Ja, idd Doris, met haar eigen kennel met de "zilveren labradors"
Sorry, maar ik blijf vinden dat ze eruit zien alsof ze verkeerd gewassen zijn, nee, niet mijn smaak :?
groetjes, Lien

Being happy does not mean everything is perfect, it only means you've decided to see beyond the imperfections


Terug naar “Discussiehoek”