Bloedoor

Vragen over de gezondheid van je Labrador? Plaats ze hier.
jeltje
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus

Bloedoor

Ongelezen bericht door jeltje »

Wegens omstandigheden een hele tijd niet meer op het forum geweest maar daar zijn we weer en meteen een vraagje. Zyva is 10 dagen gelden in haar oor gebeten door een Frans Buldogje, het bloedde flink, er zat echt een gaatje in haar oor. Schoongemaakt met zoutoplossing, we zaten op een boot iets anders had ik niet voorradig. Het wondje was vrij snel dicht en ze leek er geen last van te hebben. Na 2 dagen was het wat dikker en warm maar daarna bleef het gelijk, ook niet meer warm ofzo. Ze leek geen pijn te hebben en leek er ook geen last van te hebben. Vanochtend na 10 dagen was haar oorflap ineens mega dik, ik voelde het vocht er in zitten. Meteen naar de dierenarts gegaan en die zei dat het een Bloedoor was geworden. Hij heeft het aangeprikt en leeg gezogen. De kans is erg groot dat het oor zich weer opnieuw gaat vullen met bloed, dan moeten we na 10 dgn terug komen om het nog een keer aan te prikken, vult het zich dan weer dan moet er geopereerd worden. Hier zitten we niet op te wachten natuurlijk. Met googlen kwam ik de homeopatische behandeling tegen om 3 weken lang 3 maal daags 5 druppels arnica d6 en 5 druppels hamamelis d3 te geven. Baat het niet, dit kan in ieder geval ook geen kwaad. Arnica d6 kan ik overal wel krijgen, maar die hamamelis d3 kan ik nergens vinden. Heeft iemand van deze homeopatische behandeling gehoord en weten jullie waar ik het kan kopen?
marie
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus

Re: Bloedoor

Ongelezen bericht door marie »

Mijn hond heeft al twee keer een bloedoor gehad. Wij hebben er nooit iets aan laten doen. Zijn linker oor is nu alleen iets anders dan zijn rechter oor. Iets meer verfrommeld zeg maar.
Max 10-05-2007
Seda 23-12-2014
Laboriginals
Speurneus
Speurneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door Laboriginals »

O jee, arme Zyva. Toevallig stond er in de laatste Labrador Post een artikel over een bloedoor, geschreven door een homeopathische dierenarts. In zijn kliniek behandelen ze een bloedoor inderdaad met Arnica D6 en Hamamelis D3. Op internet is dat spulletje wel te krijgen hoor: http://www.beslist.nl/products/gezond_m ... irgina_d3/

Mijn allereerste labrador, Tessa, heeft ooit een bloedoor gehad. Mijn toenmalige dierenarts heeft het meteen geopereerd. Wist ik veel, dat er alternatieven waren! Bij Tessa is het helemaal goed gekomen, nooit meer last van gehad. Maar als je er niks aan doet, krijgt de hond een schrompeloor. Dit kan pijnlijk zijn.

Sterkte met Zyva´s oor.
:blondpootje: Pippi (12-05-2008)
:zwartpootje: Dazzle (14-04-2010)
:zwartpootje: Rainbow (12-12-2014)
marie
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus

Ongelezen bericht door marie »

Laboriginals schreef: Mijn allereerste labrador, Tessa, heeft ooit een bloedoor gehad. Mijn toenmalige dierenarts heeft het meteen geopereerd. Wist ik veel, dat er alternatieven waren! Bij Tessa is het helemaal goed gekomen, nooit meer last van gehad. Maar als je er niks aan doet, krijgt de hond een schrompeloor. Dit kan pijnlijk zijn.

Sterkte met Zyva´s oor.

Ze hebben echt geen last hoor van een schrompeloor!
Max 10-05-2007
Seda 23-12-2014
jeltje
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus

Bedankt voor jullie reacties. hamamelis Virginiana D3 is dat hetzelfde als Hamamelis D3? Ik heb inmiddels al van meerdere baasjes gehoord dat een schrompeloortje wel mee valt wat betreft pijn, vaak hebben ze er geen last van, maar het is natuurlijk niet wat je wikt bij je hond. Bij een labje zijn juist die oorflapjes zo mooi, zacht, lief, gewoon wat bij een labje hoort. Ik zou het echt jammer vinden als het oor zou verschrompelen. Afgelopen woensdag is het oor met een spuit leeg getrokken door de dierenarts en inmiddels is het al bijna weer net zo 'vol' als toen. We moeten 10 dagen wachten voordat we terug moeten naar de dierenarts in de hoop dat het vocht zelf het bloedvat dicht zal drukken! Laten we hopen dat dat gaat gebeuren. Ik ga die hamamelis Virginiana D3 bestellen, baadt het niet het schaadt ook niet en heb er goede resultaten van gelezen. Hoop dat het vlug goed gaat komen, ze heeft er niet echt heel erg last van, behalve met schudden, dat vind ze nu echt niet fijn. Nogmaals bedankt voor jullie reactie.
Laboriginals
Speurneus
Speurneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door Laboriginals »

jeltje schreef: Bedankt voor jullie reacties. hamamelis Virginiana D3 is dat hetzelfde als Hamamelis D3?
Zeker weten doe ik het niet, maar ik denk het wel. Als je bijvoorbeeld naar de ingrediënten kijkt van hamameliscrème of -deodorant, zie je daar staan: extract van hamamelis Virginiana. Ik denk dat dat de Latijnse naam is van wat wij kortweg de hamamelis noemen, oftewel de toverhazelaar.
Hopelijk krijg je het spulletje snel binnen en werkt het ook.
:blondpootje: Pippi (12-05-2008)
:zwartpootje: Dazzle (14-04-2010)
:zwartpootje: Rainbow (12-12-2014)
jeltje
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus

Bedankt Hanneke, ik ga het gewoon proberen!
jeltje
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus

Ben ik toch weer even, ik kan de hamamelis Virginiana D3 niet vinden als druppels alleen in pilvorm. Geen idee hoeveel ik daar dan van zou moeten geven. Ik kan wel Hamaleis Virgiana tinctuur vinden maar dan is het weer geen D3. Zucht, ik zou Zyva hier zo graag mee gaan behandelen, er moet toch aan te komen zijn. Misschien toch maar naar een homeopatische dierenarts, weet iemand er eentje in de buurt van Eindhoven?
esmoezie
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door esmoezie »

Sterkte met Zyva!
groetjes Juliette

:zwartkopje: Keo 26-03-2009
:blondkopje: Harvey 30-07-2015
jeltje
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus

Ben ik weer eventjes met een update. Het oortje is 2x leeggezogen maar ook na de 2e keer was het binnen een dag al weer helemaal volgelopen. Enige optie volgens de dierenarts was opereren maar dan zouden we daar een maand zoet mee zijn en moest ze ook zo lang een kap om. Ik had inmiddels eindelijk de homeopatische middelen in huis en besloot daar mee te beginnen. Opereren wilde ik haar niet aan doen alleen zodat het oortje dan mooier zou zijn. Inmiddels zijn we een paar weken verder en is het oortje ondanks de homeopathische middelen toch verschrompeld, het is echt opgefrommeld zeg maar, haar linkeroortje is inmiddels wel 3 cm korter dan haar andere oortje. Wel heel jammer moet ik zeggen, ik was altijd zo 'verliefd' op haar flappies. Gelukkig heeft ze er zelf helemaal geen last van.
Yoran99
Speurneus
Speurneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door Yoran99 »

één van mijn labradors heeft ook een bloedoor gehad, twee keer leeggezogen en samen gebonden maar ging het verband eraf liep het helaas terug vol, ik heb hem toen wel laten opereren en hij heeft een mooie oor blijven behouden, er is niets meer van te zien dat hij ooit een bloedoor gehad heeft, ik was toen blij dat ik de beslissing genomen heb om toch te laten opereren en de oor niet te laten verschrompelen, maar dat is natuurlijk ieders beslissing
Yoran 24/10/1999~26/07/2011
Bruce 04/04/2002
Denzell 14/04/2004
Figaro 31/03/2006
Tyson (Precious For Eternity Vast Pretender 15/07/2009
Djedda (Smallville's Empress Just Say Yes) 24/04/2010
Haylee (Smallville's Empress Love Affair) 14/05/2011
Dawn (Of Emperor's Pride Legacy) 04/09/2012
Dusty (Black Sea Sykstus) 13/03/2013
Ocean (Flanders Pride Ocean Diva) 19/01/2015
Plaats reactie