Wat is er gebeurd met mijn lieve pup? Jibbe krijgt veel beweging, op doordeweekse dagen lopen we 1 tot 1,5 uur met hem. In het weekend vaak 2 - 3 uur. We proberen hem mentaal uit te dagen, door spelletjes met hem te doen. Dit doen we vaak voordat we naar bed gaan. Hij heeft een bench maar vanaf een leeftijd van 6 maanden sluiten we hem snachts niet meer op. Is altijd goed gegaan.
Het begon allemaal 3 maanden geleden, mijn partner en ik gingen in de avond even naar de bouwmarkt en toen we terugkwamen had hij een vakantieboek gesloopt. Elke keer als we weg gaan op een moment dat hij het niet verwachtte sloopte hij iets. Oke, als we weg gaan sluiten we hem op in de bench. Daarna begon hij ook dingen te slopen als we er wel zijn, maar bijvoorbeeld boven en dan pakte hij een krant ofzo. Terwijl ik vorige week 2 dagen heb thuisgewerkt en dan zit ik boven en dan doet hij weer helemaal niets. Al die tijd is het snachts goed gegaan. Tot aan afgelopen nacht. Ik weet niet wat ik moet doen. Moeten we boos worden en het voor zijn neus houden? Moeten we niets tegen hem zeggen en hem negeren? Is dit de honden puberteit? Is het een soort van verlatingsangst?