Hoe komt dit gedrag op jou over?

Vragen over gedrag? Plaats ze hier.
sonja36
Snuffelneus
Snuffelneus
Berichten: 9
Lid geworden op: 22/04/15 11:10
Locatie: heijningen

Hoe komt dit gedrag op jou over?

Ongelezen berichtdoor sonja36 » 04/08/15 08:56

Als je hond je altijd volgt in huis en je daarbij vaak voor de voeten loopt. Bij het naast jou op de bank zitten altijd tegen je aan bonkt en ook altijd contact moet liggen met jou. Altijd op je voeten gaat liggen als jij ergens zit. Als vreemde die jou benaderen op straat, eerst aangeblaft worden. En er rond je heen gestuiterd word bij het neerzetten van een voerbak. En als laatste.....je continu een neus in je knieholte geduwd krijgt als je "niet opschiet" volgens haar.

Onschuldig lomp gedrag of zijn de verhoudingen aan het schuiven in mijn nadeel? Als ik haar terecht wijs op dit gedrag wordt er uiterst respectvol een stapje terug gezet of opgeschoven, dus geen gegrom of demonstratief gedrag. Maar toch.......wat vinden jullie. Even wat meer negeren en aandacht op mijn verzoek, of niet zo moeilijk doen..

Gebruikersavatar
Susan78
Grote hondenneus
Grote hondenneus
Berichten: 853
Lid geworden op: 18/01/13 16:45
Locatie: Halfweg

Re: Hoe komt dit gedrag op jou over?

Ongelezen berichtdoor Susan78 » 04/08/15 09:16

Onze nieuwe lab vertoonde ook dit gedrag en wij zijn nu een maand bezig om hem te leren respect te hebben voor onze 'ruimte'.. Dus geen natte neus meer in je gezicht tijdens het aantrekken van je schoenen, geen neus meer in je knieholte om je op te duwen als het niet snel genoeg gaat en rustig zitten als zijn eten in de voerbak wordt gedaan. We houden dit consequent vol en het gaat al veel beter! Ik denk dat het een deel lompigheid is, maar ook een deel opvoeding (leren respect te hebben voor je eigen ruimte) Ook hebben wij gemerkt dat hij meer op ons let en ons niet meer snijdt of voor de voeten loopt! Je kan daar lelijk door vallen.. Succes!!
:bruinkopje: Lex 27-02-2003 (overleden op 28-11-2014) voor altijd in ons hart..
:blondkopje: Joep (Wise Tails Lucky Boy) 21-05-2012

sbientje
Speurneus
Speurneus
Berichten: 12669
Lid geworden op: 26/05/06 20:13
Locatie: Breda
Contacteer:

Re: Hoe komt dit gedrag op jou over?

Ongelezen berichtdoor sbientje » 04/08/15 13:02

Charlie volgt mij ook de hele dag, maar hij blijft wel op een afstandje. Alleen, als ik ga douchen ligt ie bij de badkamer, als ik naar de wc ga ligt ie voor de wcdeur, als ik de was vouw ligt ie bij me op de slaapkamer. Maar hij dringt zich niet op, en dat zou me in jouw geval wel irriteren. Dat dwingende gedoe moet ik echt niet hebben. Dus niet stuiteren met etenstijd (hier moeten ze wachten, Pom doet dat zittend en Charlie blijft staan, dat mag, als ie maar wat afstand houdt) en niet duwen als het niet snel genoeg gaat. Ik zou dus zeker wat meer negeren en wat meer op jouw initiatief doen en zeker niet toegeven aan wat je hond wil. Bij me liggen vind ik prima, maar het moet geen claimen worden
:bruinkopje: Pom (5-12-2012)
:zwartkopje: Karel (17-1-2015)

kristies
Speurneus
Speurneus
Berichten: 6143
Lid geworden op: 12/10/06 17:04

Re: Hoe komt dit gedrag op jou over?

Ongelezen berichtdoor kristies » 05/08/15 21:49

Duwen vind ik ook te ver gaan alhoewel Chester daar ook wel eens een handje van heeft.
Overal volgen doet meneer hier ook. Maar behalve tijdens het koken loopt hij niet voor mijn voeten alhoewel hij er wel vaak op gaat liggen.

Wachten op het eten kan hij wel goed en hebben wij hem vanaf het begin ook duidelijk en vrij consequent aangeleerd.
Een ander " aanblaffen" als hij of zij contact zoekt op straat zou bij mij ook echt niet doorgaan.

Maar goed is het maar net wat je zelf wil
Wij betrappen onszelf erop dat we nogal eens meegaan in zijn aandacht vragen. Hier doet hij dat door op zijn rug te gaan liggen voor ons neus of zijn kop op schoot te leggen tja daar gaan we dus 9 van de 10 keer op in.. kwestie van eigen schuld...

esmoezie
Speurneus
Speurneus
Berichten: 5512
Lid geworden op: 18/05/09 13:35
Locatie: ZO-Brabant

Re: Hoe komt dit gedrag op jou over?

Ongelezen berichtdoor esmoezie » 07/08/15 08:43

Het is maar net waar je zelf last van hebt of niet. Je bepaalt zelf de grenzen.
Keo kan 's avonds ook tegen me aanploffen, hij is dan moe en ik heb het idee dat ie dan ook niet meer normaal kan gaan liggen :D Vind ik niet zo erg, kan het zelfs grappig vinden.
Ook loopt ie de hele dag achter me aan. Is met het ouder worden wel iets minder onrustig geworden, maar doet het nog steeds. Ik vind dit wel iets hebben, dat hij bij me wil zijn. En kan het echt even niet, dan moet hij op zijn plaats blijven. Kost soms wat overtuigingskracht, maar dan doet hij dat ook.
Ik zou het niet fijn vinden als hij tegen mensen ging blaffen of me aanduwen. Heeft Keo nooit gedaan, maar als hij het zou doen dan zou ik daar mee aan de slag gaan. Bij zijn voerbak heb ik hem geleerd te wachten op toestemming voordat hij begint te eten (liggen of zitten en anders duurt het wachten nog langer).

Maar nogmaals, het is maar net waar jij zelf last van hebt. :)
groetjes Juliette

:zwartkopje: Keo 26-03-2009
:blondkopje: Harvey 30-07-2015


Terug naar “Gedrag”