eerste bezoek fokker

Plaats hier alle vragen over de aanschaf van een Labrador.
Jodee
Snuffelneus
Snuffelneus
Berichten: 23
Lid geworden op: 12/04/15 19:25

eerste bezoek fokker

Ongelezen berichtdoor Jodee » 06/05/15 21:25

Aanstaande vrijdag gaan mijn zoon en ik voor het eerste bij een fokker op bezoek. We gaan naar Uit 't Labradorium.
Ontzettend leuk mail contact gehad. We werden uitgenodigd om vrijblijvend langs te komen.
Ik heb er zo'n zin in. Ben ook wel een beetje zenuwachtig. Of eigenlijk heel erg. Raar he? We hebben al wat vragen genoteerd.
Ben ook benieuwd naar wat zij van ons willen weten. Hopelijk kunnen zij ons helpen aan een leuke pup die bij ons past.

Carobella
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus
Berichten: 286
Lid geworden op: 10/12/14 22:01
Locatie: Zeist

Re: eerste bezoek fokker

Ongelezen berichtdoor Carobella » 07/05/15 07:27

Daar zijn wij ook geweest :D
:zwartkopje: Cato's Saartje Uit 't Labradorium (28-10-2015)

Carobella
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus
Berichten: 286
Lid geworden op: 10/12/14 22:01
Locatie: Zeist

Re: eerste bezoek fokker

Ongelezen berichtdoor Carobella » 07/06/15 12:54

Hoe staat het ermee?? Met jullie zoektocht naar een labje/fokker?

gr Caroline
:zwartkopje: Cato's Saartje Uit 't Labradorium (28-10-2015)

Jodee
Snuffelneus
Snuffelneus
Berichten: 23
Lid geworden op: 12/04/15 19:25

Re: eerste bezoek fokker

Ongelezen berichtdoor Jodee » 07/06/15 21:09

Goed!!! Toevallig zijn we vandaag bij een fokker geweest die ons is doorgegeven door Ina van In 't Labradorium.
Zij hebben nu een nestje zitten van 5 weken. de vader is een reu van In 't Labradorium. Volgend jaar komt er van die combinatie nog een nestje. We mochten dus komen kijken naar de pupsels. Zooooooo leuk!!! Lief en zooo schattig! Lekker speels.
We waren ontzettend enthousiast en we hebben ons dus maar direct op de wachtlijst voor het nestje van volgend jaar laten zetten.

Dit wordt echt het langste jaar uit mijn leven. hahaha

Carobella
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus
Berichten: 286
Lid geworden op: 10/12/14 22:01
Locatie: Zeist

Re: eerste bezoek fokker

Ongelezen berichtdoor Carobella » 08/06/15 09:22

Jodee schreef:Goed!!! Toevallig zijn we vandaag bij een fokker geweest die ons is doorgegeven door Ina van In 't Labradorium.
Zij hebben nu een nestje zitten van 5 weken. de vader is een reu van In 't Labradorium. Volgend jaar komt er van die combinatie nog een nestje. We mochten dus komen kijken naar de pupsels. Zooooooo leuk!!! Lief en zooo schattig! Lekker speels.
We waren ontzettend enthousiast en we hebben ons dus maar direct op de wachtlijst voor het nestje van volgend jaar laten zetten.

Dit wordt echt het langste jaar uit mijn leven. hahaha


Heel herkenbaar, dit is ook het langste jaar uit mijn leven en het gaat traag voort :cry:

Wij wachten dus met smart op een nestje van Bram en Cato, hopelijk dat er einde van dit jaar een bevruchting plaatsvind en dat we dan begin van volgend jaar een pup krijgen.

Ina had ons ook gezegd als het met dit komend nest niet gaat lukken ze ons zeker aan een andere goed pup gaat helpen. Ik heb daar alle vertrouwen in en fijn dat ze jullie ook doorverwezen heeft. Het geeft al rust om in ieder geval een fokker te hebben en niet verder te hoeven zoeken.

Gaan we samen gezellig wachten 8)

Bij de NLV staat bij de dekberichten ook een verwacht nest met Bram. Bij Hunters Brook Labradors. Leek me ook wel een mooie combi. Dacht even dat je daar was wezen kijken, maar dat kan niet want die pups moeten nog geboren worden.

Gr Caroline
:zwartkopje: Cato's Saartje Uit 't Labradorium (28-10-2015)

Igo
Snuffelneus
Snuffelneus
Berichten: 24
Lid geworden op: 20/01/15 08:18
Locatie: Hendrik Ido Ambacht

Re: eerste bezoek fokker

Ongelezen berichtdoor Igo » 08/06/15 11:49

Leuk zijn ze he.
Wij zijn een van de gelukkigen die een reutje uit dat nestje gaan krijgen.
Volgende week horen we welke het wordt. Al wil onze oudste ze het liefste allemaal meenemen ;)

We zijn overal erg goed bij betrokken door de fokker wat wij als erg prettig ervaren, maar kun je echt nog een jaar wachten?

Succes met je verdere zoektocht.
:zwartkopje: Igo (Nora’s Knut van de Rashoeve ) - 2 Mei 2015

Carobella
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus
Berichten: 286
Lid geworden op: 10/12/14 22:01
Locatie: Zeist

Re: eerste bezoek fokker

Ongelezen berichtdoor Carobella » 08/06/15 12:08

Ik ben wel nieuwsgierig over welke fokker jullie het hebben.

Gr Caroline

PS volgens mij zie ik iets staan onder berichtje van Igo 8)
:zwartkopje: Cato's Saartje Uit 't Labradorium (28-10-2015)

Carobella
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus
Berichten: 286
Lid geworden op: 10/12/14 22:01
Locatie: Zeist

Re: eerste bezoek fokker

Ongelezen berichtdoor Carobella » 08/06/15 12:15

Gevonden. Vader is Merel's Victor uit het Labradorium.
:zwartkopje: Cato's Saartje Uit 't Labradorium (28-10-2015)

Jodee
Snuffelneus
Snuffelneus
Berichten: 23
Lid geworden op: 12/04/15 19:25

Re: eerste bezoek fokker

Ongelezen berichtdoor Jodee » 08/06/15 19:51

@Carobella:
Ik kan nu al niet meer wachten! Ik kijk al jaren uit naar een hond. En nu de beslissing is gevallen wil ik het liefst alles nu doen en hebben. Maar dit komende jaar kunnen we nog even extra sparen, leren en shoppen.
Leuk dat jullie bij Ina een pup gaan krijgen. Zij heeft zulke geweldige honden. Vond het dus wel leuk dat de papa van ons pupje bij haar vandaan komt.
Wil je me op de hoogte houden met hoe het bij jullie gaat? En idd, als we samen wachten wordt het misschien wat draagbaarder ;-)

@Igo:
Ik begrijp precies hoe jouw oudste zich voelt. Mijn zoon had voor de lol een pup onder z'n shirt gestopt en zei: Kom mam, gaan we snel. hahaha
Welke pup jullie ook mee naar huis mogen nemen, het is een schatje. Ze zijn zoooooo lief!!!! Lekker onderzoekend, ondeugend en super schattig!!!

Carobella
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus
Berichten: 286
Lid geworden op: 10/12/14 22:01
Locatie: Zeist

Re: eerste bezoek fokker

Ongelezen berichtdoor Carobella » 08/06/15 20:47

Ik heb ook moeite met het jaar maar eerst gaan we komende zomer nog op vakantie naar Frankrijk. Volgend jaar blijven we dan thuis of weg in de buurt. Dus vakantie is fijn vooruitzicht. Pup is welkom na januari omdat we dan vakantiedagen kunnen inzetten. Ik heb daar ook al toestemming voor gevraagd bij leidinggevende. Langzaamaan komt het allemaal dichterbij.

En inderdaad sparen, goede cursussen uitzoeken, kids weer wat ouder.

En we hebben onze logeerhond nog. Volgende week komt good old Boris weer een weekje logeren.....

Gr Caroline
:zwartkopje: Cato's Saartje Uit 't Labradorium (28-10-2015)

Jodee
Snuffelneus
Snuffelneus
Berichten: 23
Lid geworden op: 12/04/15 19:25

Re: eerste bezoek fokker

Ongelezen berichtdoor Jodee » 09/06/15 00:04

Hebben jullie geluk met de logee. Wij hebben dat niet.
Op mijn werk hebben ze liever dat ik in de zomervakantie voor langere tijd vrij neem. En mijn zoon is dan ook vrij van school. Dus vandaar de keus voor volgend jaar zomer.
En dit jaar gaan ook wij waarschijnlijk naar Frankrijk.
Zodra het januari is ga ik nog meer met je meeleven. Heb ik iets om me op te focussen. hahaha

Nora (de mama van onze toekomstige pup) wordt waarschijnlijk in maart weer loops....

Gebruikersavatar
Romke
Grote hondenneus
Grote hondenneus
Berichten: 807
Lid geworden op: 22/02/14 12:34

Re: eerste bezoek fokker

Ongelezen berichtdoor Romke » 09/06/15 09:33

Spannend een jaar wachten, nog zoveel onzeker, wanneer de teef loops word of de dekking slaagt of ze überhaupt drachtig word, de pups gezond geboren worden, gezond opgroeien en jouw keus erbij zit.
Brrr.. moet er niet aan denken

Jodee
Snuffelneus
Snuffelneus
Berichten: 23
Lid geworden op: 12/04/15 19:25

Re: eerste bezoek fokker

Ongelezen berichtdoor Jodee » 14/06/15 01:57

@Romke: Helemaal mee eens. Zit ook weleens te overwegen om het toch eerder te doen. Maar das niet echt haalbaar bij ons. Qua vrijedagen en zo niet, en om nog meer redenen. Dan maar even geduld hebben.

Gebruikersavatar
Romke
Grote hondenneus
Grote hondenneus
Berichten: 807
Lid geworden op: 22/02/14 12:34

Re: eerste bezoek fokker

Ongelezen berichtdoor Romke » 14/06/15 13:52

Als het niet haalbaar is niet doen :)
Als je dit geduld hebt, prima toch. Hoop van harte dat alle omstandigheden dan goed meewerken

Carobella
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus
Berichten: 286
Lid geworden op: 10/12/14 22:01
Locatie: Zeist

Re: eerste bezoek fokker

Ongelezen berichtdoor Carobella » 07/10/15 19:04

Ben benieuwd hoe het wachten je afgaat ondertussen. Aan ons wachten is heel misschien een eind gekomen. Begin november weten we meer :support:

Maar het is wel eerder dan oorspronkelijk gedacht. We dachten aan voorjaar 2016 maar fokster dacht al dat puppen misschien iets eerder zouden komen in het jaar. We dachten als het maar na 1 januari is maar veel later gaat het ook niet worden als er een reutje voor ons bijzit.

We hebben in ieder geval beschikking over nieuwe vakantiedagen van 2016 dus die gaan we dan maar gespreid inzetten. En roosters zo gunstig mogeljik proberen te krijgen. Zoonlief van de BSO af.

Maar eerst nog even vier weken wachten.

Gr Caroline
:zwartkopje: Cato's Saartje Uit 't Labradorium (28-10-2015)


Terug naar “Aanschaf van een Labrador”