Cesars aanpak voor puppy's

Bespreek hier boeken over honden.
Carobella
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus

Cesars aanpak voor puppy's

Ongelezen berichtdoor Carobella » 10/10/15 14:51

Ik heb dit boek onlangs aangeschaft. Oorspronkelijk uit 2009 maar dit is een vijfde druk uit 2014. Ik vind het altijd wel boeiend hoe hij mensen leert met honden om te gaan. Ze komen dan met een probleemhond naar hem maar ja wie is nu eigenlijk het probleem.

Dit boek gaat over dat hij vier verschillende puppen opvoed. De aanschaf, waar je op moet letten maar ook wat er allemaal bij komt kijken. Ik vind zijn kijk op de relatie mens met hond erg leuk en het spreekt me aan.

Ik heb het boek niet zozeer gekocht om mijn eigen toekomstige hond praktisch te kunnen trainen maar ik vind vooral de achtergrond info erg boeiend. En het leest lekker weg.

Ik heb nu ongeveer 1/3 gelezen. Het is ook een pleidooi tegen broodfokkers. Wat je daarmee in stand houdt als je zo een pup koopt maar ook wat voor problemen jezelf op de hals halt door een pup te kopen die zo ter wereld is gekomen en een slechte start heeft gehad.

Op zich is hij een voorstander van asielhonden een nieuwe kans te geven maar als het om fokkers gaat kan hij heel goed omschrijven waar je allemaal op moet letten om te weten dat je echt met een goede fokker te maken hebt.

Ik ga weer lekker verder lezen.

Gr Caroline
:zwartkopje: Cato's Saartje Uit 't Labradorium (28-10-2015)

corretje
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus

Re: Cesars aanpak voor puppy's

Ongelezen berichtdoor corretje » 10/10/15 20:18

Hier nog een grote fan van Cesar Milan. Al vind ik het op tv er allemaal wel heel makkelijk eruit zien :) . Maar hij heeft wel goede punten en achteraf ook wel logisch. Ik merk bv wanneer ik me niet prettig voel en ga wandelen met Diezel, dat ie dominanter doet naar andere honden. Want zijn "roedelleider" is op dat moment niet in staat hem te beschermen. Dat hoeft meestal ook niet. Als hun zich maar netjes gedragen. Haha.

Wat puppies betreft....Ik heb die uitzending een paar keer gezien van hem. Zo heeft ie mr. President, Angel en nog een hond uitgezocht. Hij zocht een onderdanige hond, maar wel nieuwsgierig. Want dominant is niet "goed", en een onderdanige hond zonder verdere interesse in omgeving is ook niet goed. Daar kan ik me wel in vinden.

Ik heb zelf de boeken niet, maar wil ze toch ook nog wel een keer gaan lezen. De afleveringen kijk ik ook altijd wel, als ik de tijd heb. Probeer er wat van te leren, maar in de praktijk is het toch wel erg moeilijk hoor.

Maar ik hoop dat het je een beetje helpt met je zoektocht naar een hele leuke pup
:blondpootje: Kira 27-02-2002 0verleden op 24-12-2013
:zwartpootje: Diezel 24-10-2008

Carobella
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus

Ongelezen berichtdoor Carobella » 10/10/15 20:41

Bij de keuze zou het heel erg gaan om een hondje te nemen die qua energie goed past bij de nieuwe roedel. En dat je rekening moet houden met degene met de laagste energie in je huishouden want die moet ook de boel kunnen leiden. En dat je dus niet het puppie moet nemen wat zo lekker enthousiast op je af komt stieren. Wat menig een doet omdat die jou zo lekker heeft uitgezocht. Maar een lusteloze zoek je ook niet.

Ik ga tzt nog weleens goed in gesprek met de fokter over de eventuele energie van de puppen. Wie wij zijn en wat wij willen maar volgens mij had zij daar best goed oog voor. Maar leuk om dit zo te lezen en dan mee te nemen voor je gaat kijken.

Ik hoop ergens nog wat tegen te komen de energie tav begroeten van een hond. Er ligt me iets bij over negeren en dan pas iets contact toestaan. Ik hoop mijn kinderen ook iets evenwichtigs mee te kunnen geven of te laten leren tav de hond. Maar ik weet nu al dat ons buurjongetje half van angst en half van opwinding enorm gaat staan te gillen en krijsen en een keer raden wat er dan gebeurt. Ik voorzie dat we ons buurjongetje van 7 1/2 ook nog een beetje op moeten gaan voeden tav de hond.

Energie is het toverwoord blijkbaar.
:zwartkopje: Cato's Saartje Uit 't Labradorium (28-10-2015)

corretje
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus

Ongelezen berichtdoor corretje » 10/10/15 20:51

Cesar zegt altijd: geen oogcontact
niet aanraken
niet praten tegen de hond
Dus idd negeren.

Ja energie is zijn toverwoord. Leer je buurjongen om stil te staan als een lantaarnpaal/boom oid. En naar boven kijken en je armen rustig naast je. Er schijnen video's te zijn over lichaamstaal van een hond. Wel goed voor kinderen om te zien. Over de stand van de staart, haren overeind, stand van de oren enz enz. Zo leren ze of een hond vrolijk is, of dat de hond boos is of wat ook. Ik weet niet of je iemand kent met een hond die heel rustig is naar kinderen?? Anders daar mee oefenen??

corretje
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus

Ongelezen berichtdoor corretje » 10/10/15 20:58

Er is een website : www.sophia-vereeniging.nl Hun gaan o.a met honden langs scholen, zodat kinderen leren hoe ze met een hond moeten omgaan. Een leuke site om even op te kijken zeker als je jonge kinderen hebt.

Terug naar “Hondenboeken”