Bob wordt vaak gegrepen, iemand tips?

Vragen over gedrag? Plaats ze hier.
Gebruikersavatar
Romke
Grote hondenneus
Grote hondenneus
Berichten: 807
Lid geworden op: 22/02/14 12:34

Re: Bob wordt vaak gegrepen, iemand tips?

Ongelezen berichtdoor Romke » 20/07/15 14:31

Hahaa.. altijd hetzelfde...

'Fijn' dat ze nog wel iets heeft kunnen zien qua gedrag en dat je tips hebt gekregen.
Kan het zijn dat jouw houding ook anders was? Je bijv gesterkt voelde door de trainer?

Kampbosman
Snuffelneus
Snuffelneus
Berichten: 22
Lid geworden op: 10/11/14 12:18

Re: Bob wordt vaak gegrepen, iemand tips?

Ongelezen berichtdoor Kampbosman » 01/10/15 13:35

dit topic was al lang niet meer actief dus weet ik ook niet of het probleem nog wel speelt bij BOB ?
Maar geef toch graag even mijn ervaring door, je weet maar nooit of iemand er iets aan heeft.
Het gaat over jeuk en gedrag.
Het klinkt vast heel vreemd om die link te leggen maar nu het met Terça's jeuk-problemen zo veel beter gaat zien wij ook dat ze zich in de tijd dat ze érg veel jeuk had, anders ging gedragen naar andere honden.
Ze is al heel erg onzeker maar haar zelfvertrouwen leek wel helemaal verdwenen toen ze echt "niet lekker in haar vel zat".
Nu gaat het iedere dag nog weer beter met haar en nemen haar zelfvertrouwen en vrolijkheid ook toe.
Helaas ook ondeugendheid........maar ze is zo'n braaf tiepje, dat nemen we er graag bij.
Overigens zijn we nu op een halve tablet Apoquel per dag en binnenkort wil ik helemaal stoppen.
Het afbouwen heeft wel lang geduurd maar iedere keer dat we dit te snel deden, kreeg ze een enorme terugval.

Gebruikersavatar
Romke
Grote hondenneus
Grote hondenneus
Berichten: 807
Lid geworden op: 22/02/14 12:34

Re: Bob wordt vaak gegrepen, iemand tips?

Ongelezen berichtdoor Romke » 02/10/15 09:20

Helemaal geen rare link, en goed dat je deze aangeeft.
Regelmatig komt ongewenst gedrag bij honden doordat ze pijn of ongemak hebben.
Hier is soms te weinig aandacht voor

Kampbosman
Snuffelneus
Snuffelneus
Berichten: 22
Lid geworden op: 10/11/14 12:18

Re: Bob wordt vaak gegrepen, iemand tips?

Ongelezen berichtdoor Kampbosman » 02/10/15 18:03

[quote="Romke"]Helemaal geen rare link, en goed dat je deze aangeeft.
Regelmatig komt ongewenst gedrag bij honden doordat ze pijn of ongemak hebben.
Hier is soms te weinig aandacht voor[/quote
Fijn dat je dat ook zo ziet, het effect is echt ongelooflijk.
Probleem is waarschijnlijk dat het er zo geleidelijk in sluipt, tenminste wel met zoiets als allergie want dat ontstaat niet van een dag op de andere en dus het veranderde gedrag ook niet.
Je groeit er in mee, begint met verklaringen: het is heet, ze is wat ouder geworden, die hond is niet leuk enz.enz.....
Bij Terça heeft het niet tot naar gedrag of agressie geleid maar als een hond zo vreselijk onzeker is, levert het ook snel problemen op. De andere honden gaan zich dan veel meer opdringerig en agressiever gedragen en je snapt er op het laatst niets meer van wat je daar nu voor zielig hoopje hond hebt ?
Misschien idd wel goed om dit wat meer onder de aandacht te brengen.
Tenminste dat je er allert op bent, gedragstherapie zal vast niet goedkoop zijn en vruchteloos als er een andere onderliggende oorzaak is.

Gebruikersavatar
Romke
Grote hondenneus
Grote hondenneus
Berichten: 807
Lid geworden op: 22/02/14 12:34

Re: Bob wordt vaak gegrepen, iemand tips?

Ongelezen berichtdoor Romke » 03/10/15 11:46

Een goede gedragstherapeut zal bij een geringe aanwijzing eerst doorverwijzen naar een arts.
Ik ken zelfs een gt-er waar de hond standaard eerst een onderzoek krijgt door een da

Muiske
Grote hondenneus
Grote hondenneus
Berichten: 792
Lid geworden op: 17/06/11 10:03
Locatie: Breda

Re: Bob wordt vaak gegrepen, iemand tips?

Ongelezen berichtdoor Muiske » 04/10/15 09:55

Bedankt voor de tip. Wij zijn met een gedragstherapeut gaan trainen. (voornamelijk ook op zijn rijgedrag) Echter werd hij tijdens trainingen zo gefrustreerd dat hij zelf uit viel naar andere honden. We hebben lange tijd getraind maar nu besloten dat Bob gecastreerd gaat worden.
:bruinkopje: Bob, Take a chance of the Music forest. 02-03-2011
:blondkopje: Bram, Beautiful Balou, van het Florijntje 07-08-2015

Gebruikersavatar
Susan78
Grote hondenneus
Grote hondenneus
Berichten: 853
Lid geworden op: 18/01/13 16:45
Locatie: Halfweg

Re: Bob wordt vaak gegrepen, iemand tips?

Ongelezen berichtdoor Susan78 » 04/10/15 11:23

Muiske schreef:Bedankt voor de tip. Wij zijn met een gedragstherapeut gaan trainen. (voornamelijk ook op zijn rijgedrag) Echter werd hij tijdens trainingen zo gefrustreerd dat hij zelf uit viel naar andere honden. We hebben lange tijd getraind maar nu besloten dat Bob gecastreerd gaat worden.

We merkten bij Joep ook dat hij door frustratie/overprikkeldheid lelijk ging doen naar andere honden, maar dat is nu na zijn castratie helemaal over.. Hij is onbezorgd en gunt zichzelf de tijd tijdens de wandeling om even ergens op zijn gemakje te snuffelen of vrolijk even te spelen of kennismaken met andere honden! We hebben totaal geen spijt van de castratie!! Succes!
:bruinkopje: Lex 27-02-2003 (overleden op 28-11-2014) voor altijd in ons hart..
:blondkopje: Joep (Wise Tails Lucky Boy) 21-05-2012

adderoos
Snuffelneus
Snuffelneus
Berichten: 58
Lid geworden op: 09/11/11 14:44

Re: Bob wordt vaak gegrepen, iemand tips?

Ongelezen berichtdoor adderoos » 06/10/15 21:59

[quote="Muiske"]Bedankt voor de tip. Wij zijn met een gedragstherapeut gaan trainen. (voornamelijk ook op zijn rijgedrag) Echter werd hij tijdens trainingen zo gefrustreerd dat hij zelf uit viel naar andere honden. We hebben lange tijd getraind maar nu besloten dat Bob gecastreerd gaat worden.[/quote]

Waarschijnlijk een advies van de da ? Jammer denk ik dan
Blitz (Black Blitz of Cabot Strait) 30-jan-1991 ~ 12-mei-2003
Roi (Silronrays Roi du Lac) 10-apr-2002 ~ 11-jul-2012
Jack (Woefdram's Jack of al Trades) 2-dec-2003 ~ 12-sep-2011
Rav (Riverdancer Of the Music Forest) 3-sep-2011
Lev (Silronrays Now or Never) 21-jan-2017

Kampbosman
Snuffelneus
Snuffelneus
Berichten: 22
Lid geworden op: 10/11/14 12:18

Re: Bob wordt vaak gegrepen, iemand tips?

Ongelezen berichtdoor Kampbosman » 07/10/15 08:23

Bij onze reu ging het rijgedrag over nadat we waren overgestapt op ander voer. Van brokken naar vers, zelf samenstellen.
Dat rijgedrag was vooral een probleem bij kleine kinderen. Hij liep ze uit enthousiasme omver en ging dan op de peuter rijden, dat is natuurlijk drama........
Hij is 13 geworden en we hebben hem niet laten castreren.
Ik weet niet of ander voer altijd zou helpen.
Wij kregen de tip van een boer, die zei dat er te veel hormonen in brokken zitten.
Tegenwoordig is dat misschien ook wel zo in vers vlees.

Muiske
Grote hondenneus
Grote hondenneus
Berichten: 792
Lid geworden op: 17/06/11 10:03
Locatie: Breda

Re: Bob wordt vaak gegrepen, iemand tips?

Ongelezen berichtdoor Muiske » 09/10/15 22:27

adderoos schreef:
Muiske schreef:Bedankt voor de tip. Wij zijn met een gedragstherapeut gaan trainen. (voornamelijk ook op zijn rijgedrag) Echter werd hij tijdens trainingen zo gefrustreerd dat hij zelf uit viel naar andere honden. We hebben lange tijd getraind maar nu besloten dat Bob gecastreerd gaat worden.


Waarschijnlijk een advies van de da ? Jammer denk ik dan


Mag ik vragen wat jij met deze opmerking bedoeld? De da heeft niks met deze beslissing te maken gehad. Dit is in samenspraak met de gedragstherapeut en de homeopaat gedaan. Een weloverwogen beslissing. Iets wat ik niet kan zeggen van jouw reactie hierop.
:bruinkopje: Bob, Take a chance of the Music forest. 02-03-2011
:blondkopje: Bram, Beautiful Balou, van het Florijntje 07-08-2015

Gebruikersavatar
Romke
Grote hondenneus
Grote hondenneus
Berichten: 807
Lid geworden op: 22/02/14 12:34

Re: Bob wordt vaak gegrepen, iemand tips?

Ongelezen berichtdoor Romke » 12/10/15 08:55

Ik hoop dat het gaat helpen Muiske

Respect voor je hoe jullie alles zorgvuldig afwegen in het belang van Bob


Terug naar “Gedrag”