ervaringen met fokker

Post hier ervaringen met fokkers.
tries
Snuffelneus
Snuffelneus
Berichten: 7
Lid geworden op: 22/12/15 11:00

ervaringen met fokker

Ongelezen berichtdoor tries » 29/12/15 18:41

Langzaamaan gaan we toch weer een beetje nadenken over een 2e hond. En ja, mijn voorkeur gaat dan weer uit naar een labje, een blonde dit keer.
Toen ik destijds een fokker zocht heb ik de hele startpagina doorgespit en van alles opgeschreven, voorouders uitgezocht etc.
Inmiddels zijn er wel heel veel sites van fokkers bijgekomen :shock:
Een aantal herken ik nog, maar omdat ik toen op zoek was naar een bruin labje, lag mijn aandacht vooral op die fokkers.

Ik ben nu heel erg benieuwd naar ervaringen met fokkers van blonde labjes.
Afstand, we wonen in Almere, is tot op zeker hoogte geen probleem. We zijn destijds ook 4x naar Drenthe gereden.Liever een fijne fokker met kennis van zaken en wat verder rijden dan iemand dichtbij maar waar we geen fijn gevoel bij hebben.

We horen het graag!

tries
Snuffelneus
Snuffelneus
Berichten: 7
Lid geworden op: 22/12/15 11:00

Re: ervaringen met fokker

Ongelezen berichtdoor tries » 30/12/15 18:14

hmm niemand??
ik wacht geduldig :-)
Gin (Shamuro Valley Iceberg Alley) 14-05-'06

sbientje
Speurneus
Speurneus
Berichten: 12669
Lid geworden op: 26/05/06 20:13
Locatie: Breda
Contacteer:

Re: ervaringen met fokker

Ongelezen berichtdoor sbientje » 30/12/15 19:53

haha, ja ehm :D Ik ben wel heel blij met de fokker van Charlie (Ansjoros), zit bij jou in de buurt ook nog :D Maar goed, wat ik prettig vind in een fokker hoef jij weer niet prettig te vinden natuurlijk. Ik voelde me iig erg welkom bij hen! Wat zoek je voor iets? Qua hond, behalve geel, en qua fokker?
:bruinkopje: Pom (5-12-2012)
:zwartkopje: Karel (17-1-2015)

Gebruikersavatar
Romke
Grote hondenneus
Grote hondenneus
Berichten: 807
Lid geworden op: 22/02/14 12:34

Re: ervaringen met fokker

Ongelezen berichtdoor Romke » 30/12/15 20:31

Heb wel goede ervaringen met fokkers, maar geen persoonlijke met fokkers die geel fokken

En het is ook wat Sbientje zegt, het moet jou als persoon aanspreken.
Elke fokker is anders, met de 1 klikt het wel met de ander niet.
Er is veel verschil onder de fokkers, de ene doet meer met de pups dan de ander.
Bij sommigen word de pup toegewezen, dat staat niet iedereen aan.

En zo kan ik nog ff doorgaan. Ik zou toch die pagina nog eens doornemen. Sites gaan bekijken en uitzoeken wat jou aanspreekt.

Carobella
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus
Berichten: 286
Lid geworden op: 10/12/14 22:01
Locatie: Zeist

Re: ervaringen met fokker

Ongelezen berichtdoor Carobella » 31/12/15 10:36

Wij wilden een zwarte en van een lijn van werkhonden. Dus daar op gezocht en gevonden. Zelf goed weten wat je wil en kijken of sites je aanspreken qua info en hoe ze dingen aanpakken. En dan vielen er bij mij steeds meer af en bleven er een paar over. En daar dan eens gaan kijken ofzo.

HEt is toch een vrij persoonlijk zoekproces. Maar met geel kan ik je sowieso niet helpen.

Gr Caroline
:zwartkopje: Cato's Saartje Uit 't Labradorium (28-10-2015)

tries
Snuffelneus
Snuffelneus
Berichten: 7
Lid geworden op: 22/12/15 11:00

Re: ervaringen met fokker

Ongelezen berichtdoor tries » 31/12/15 10:48

Ja daar hebben jullie ook wel gelijk in....
Toch maar weer de lijst doorlopen en zelf een lijstje maken :-)
komt goed! En het is niet zo dat het nú moet, over een jaar is ook prima. geeft ons mooi de tijd om rustig rond te kijken en sites af te speuren.

wb de hond zelf.....ik moet idd eerst voor mezelf uitmaken wat ik met de hond wil.
Met Gin heb ik spijt gehad dat ik niet met jachttraining ben begonnen, als pup al. Dat had ze vlg mij vele malen leuker gevonden en had ze haar energie waarschijnlijk veel beter in kwijt gekund.
De vraag is nu dus voor mijzelf of ik dat alsnog wil. En dan nog, ik heb gemerkt dat als de hond bij je is, je het karakter pas echt goed leert kennen.
Maarrr..... een iets gemakkelijker pupje zou niet gek zijn :-)

Ik ga maar eens rustig rondkijken en nadenken.
ik vind het inderdaad wel fijn om al een keer kennis te maken als er nog geen pups zijn. Ik weet dat niet elke fokker dat wil, kan me aan een kant voorstellen. Als iedereen dat wil hebben ze er een dagtaak aan.
Maar goed, we gaan rondkijken!
Gin (Shamuro Valley Iceberg Alley) 14-05-'06

Gebruikersavatar
Romke
Grote hondenneus
Grote hondenneus
Berichten: 807
Lid geworden op: 22/02/14 12:34

Re: ervaringen met fokker

Ongelezen berichtdoor Romke » 31/12/15 17:23

tries schreef:En dan nog, ik heb gemerkt dat als de hond bij je is, je het karakter pas echt goed leert kennen.
Maarrr..... een iets gemakkelijker pupje zou niet gek zijn :-)


De fokker kan vaak al wel wat over het karakter zeggen, er zijn ook fokkers die een gedragstest doen. Ook veel fokkers niet omdat er vaak geen andere dingen uitkomen dan zij zelf al hebben gezien

Carobella
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus
Berichten: 286
Lid geworden op: 10/12/14 22:01
Locatie: Zeist

Re: ervaringen met fokker

Ongelezen berichtdoor Carobella » 31/12/15 21:43

Misschien wil niet iedere fokker van tevoren kennis maken. Die van ons wilde dat wel en dat siert haar ook. Ze wil dat haar pups goed terecht komen, dat de potentiele kopers wel op het juiste adres zijn ed. Dat soort dingen kan je niet meer goed en rationeel uitzoeken als de pups er eenmaal zijn.

Dus ik zou absoluut voor een fokker gaan die van tevoren tijd voor je vrij wil maken.

En jij wil toch ook weten of je met fijne mensen te maken hebt die tzt ook op de juiste manier met het nest om zal gaan. Wij zijn ook meerdere malen bij de puppen geweest en de fokster heeft een actieve rol gespeeld in het matchen van puppen en toekomstige baasjes.

Ik ben echt supertevreden over hoe dat is gegaan. zoveel zorg en toewijding. Dat gun ik iedere pup.

Gr Caroline
:zwartkopje: Cato's Saartje Uit 't Labradorium (28-10-2015)

sbientje
Speurneus
Speurneus
Berichten: 12669
Lid geworden op: 26/05/06 20:13
Locatie: Breda
Contacteer:

Re: ervaringen met fokker

Ongelezen berichtdoor sbientje » 01/01/16 15:58

Een beetje fokker kan de karakters van de pups wel goed inschatten denk ik. En een groot gedeelte hangt ook af van hoe de hond zich ontwikkelt. De basis is wel aanwezig, maar op hoe de hond zich uiteindelijk gaat gedragen heb je zelf ook erg veel invloed. Charlie is iig precies zoals zijn karakter voorspeld was, misschien issie nog iets meer een doetje zelfs :D ik wilde absoluut geen patser van een reu en dat issie oom helemaal niet, gelukkig!
:bruinkopje: Pom (5-12-2012)
:zwartkopje: Karel (17-1-2015)

laika
Speurneus
Speurneus
Berichten: 6527
Lid geworden op: 06/10/06 18:27
Locatie: alkmaar

Re: ervaringen met fokker

Ongelezen berichtdoor laika » 01/01/16 16:37

Carobella schreef:Misschien wil niet iedere fokker van tevoren kennis maken. Die van ons wilde dat wel en dat siert haar ook. Ze wil dat haar pups goed terecht komen, dat de potentiele kopers wel op het juiste adres zijn ed. Dat soort dingen kan je niet meer goed en rationeel uitzoeken als de pups er eenmaal zijn.

Dus ik zou absoluut voor een fokker gaan die van tevoren tijd voor je vrij wil maken.

En jij wil toch ook weten of je met fijne mensen te maken hebt die tzt ook op de juiste manier met het nest om zal gaan. Wij zijn ook meerdere malen bij de puppen geweest en de fokster heeft een actieve rol gespeeld in het matchen van puppen en toekomstige baasjes.

Ik ben echt supertevreden over hoe dat is gegaan. zoveel zorg en toewijding. Dat gun ik iedere pup.

Gr Caroline

nou toen wij nog fokte wilde wij heel graag eerst met potentiele kopers kennis maken kijken of er van beide kant een klik zit en je hebt zelf ook vragen als fokker zijnde
:zwartkopje: Zosja 31-03-2003...........02-02-2016
:zwartkopje: Quinty 7-06-2005
:blondkopje: Shanna 8-11-2008

Carobella
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus
Berichten: 286
Lid geworden op: 10/12/14 22:01
Locatie: Zeist

Re: ervaringen met fokker

Ongelezen berichtdoor Carobella » 01/01/16 21:26

sbientje schreef:Een beetje fokker kan de karakters van de pups wel goed inschatten denk ik. En een groot gedeelte hangt ook af van hoe de hond zich ontwikkelt. De basis is wel aanwezig, maar op hoe de hond zich uiteindelijk gaat gedragen heb je zelf ook erg veel invloed. Charlie is iig precies zoals zijn karakter voorspeld was, misschien issie nog iets meer een doetje zelfs :D ik wilde absoluut geen patser van een reu en dat issie oom helemaal niet, gelukkig!



Ik heb ook het idee dat Saartje in de basis is zoals de fokster al aangaf en dat ze goed wist dat dit bij ons gezin zou gaan passen. Dat had ik er zelf nooit uitgehaald op de momenten dat wij er waren.
:zwartkopje: Cato's Saartje Uit 't Labradorium (28-10-2015)

Netty
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus
Berichten: 1498
Lid geworden op: 25/06/08 13:19
Locatie: Katwijk zh
Contacteer:

Re: ervaringen met fokker

Ongelezen berichtdoor Netty » 01/01/16 21:34

wij hebben het ook gedaan, maar dan met het uitzoeken voor een reu voor Bliss. Ik heb diverse dekreueigenaren aangeschreven, of ik mocht kijken naar hun reu, zoals ze zijn in hun eigen omgeving. Van sommige moet ik na weken nog antwoord krijgen en van een paar heb ik ze in real life al gezien. En karakter is niet te zien van een plaatje.
En ook ik zou het prettig vinden als mensen komen kijken hoe onze honden zijn en of er een wederzijdse klik is.
:blondpootje: Boyka ( 29-01-2008 - † 12-05-2018 )
:bruinpootje: Barry ( 15-02-2009 - † 09-05-2018 )
:zwartpootje: Bliss
:zwartpootje: Biezjoe

tries
Snuffelneus
Snuffelneus
Berichten: 7
Lid geworden op: 22/12/15 11:00

Re: ervaringen met fokker

Ongelezen berichtdoor tries » 02/01/16 13:57

Bedankt voor alle reacties.
Ik vind het toch ook fijn om de fokkers eerst te spreken zonder pups.
Loopt het gesprek toch rustiger denk ik zonder dat je dat de hele tijd naar de pups blijft kijken haha.
En inderdaad ik zou ook graag willen dat ze ons 'keuren', ik vind het fijn dat zij ook goed kijken bij wie de hond in huis komt.
Wb karakter, wij hebben Gin ook niet zelf uitgekozen. Vond ik toen best jammer, maar ik begreep het wel.
Zij hebben toen voor ons de pup gekozen die haar 'mannetje' wel stond, dit ivm ons gezin met 3 jonge kinderen. Achteraf had de hond voor ons wel iets minder haar 'mannetje' kunnen staan.
Maar goed, dat is achteraf. Gin is echt ontzettend lief en we hebben heel veel van haar en voor haar geleerd!

Verder vind ik het inderdaad belangrijk dat er een wederzijdse klik is. Zodat ik me ook vrij voel om contact op te nemen als de pup er eenmaal is voor vragen etc. En dat zij dat dus ook met alle liefde doen en willen.
Gin (Shamuro Valley Iceberg Alley) 14-05-'06

Bommie
Snuffelneus
Snuffelneus
Berichten: 9
Lid geworden op: 03/05/16 14:50

Re: ervaringen met fokker

Ongelezen berichtdoor Bommie » 10/05/16 23:02

Bekijk in ieder geval eerst dit filmpje..

[Filmpje verwijderd, eenmaal plaatsen is genoeg! Knutsel]

Lien
Speurneus
Speurneus
Berichten: 2521
Lid geworden op: 07/05/09 22:10
Locatie: Leidschendam
Contacteer:

Re: ervaringen met fokker

Ongelezen berichtdoor Lien » 11/05/16 16:16

Het filmpje in één topic plaatsen is genoeg vind ik. Goede voorlichting werkt beter dan zwart maken van alle fokkers.
groetjes, Lien

Being happy does not mean everything is perfect, it only means you've decided to see beyond the imperfections


Terug naar “Fokkers”