Pup 8 weken ontlast in zijn eigen bench. Waarom??

Vragen over de opvoeding van je Labrador? Plaats ze hier.
Gebruikersavatar
Romke
Grote hondenneus
Grote hondenneus
Berichten: 807
Lid geworden op: 22/02/14 12:34

Re: Pup 8 weken ontlast in zijn eigen bench. Waarom??

Ongelezen berichtdoor Romke » 02/01/16 13:45

Chantal76 schreef:Heb de wekker gezet op 4 uur. Plas deed hij buiten gelijk maar poepen ho maar. Heb een half uur buiten gestaan. Vanmorgen melde hij zich om 7 uur en de bench was gelukkig nog schoon. Buiten lekker gepoept. Hopen dat hij het nu snapt:-)


Ahhh.... arme jij...

Een half uur is echt niet nodig, over het algemeen is het zo dat als ze 's nachts moeten, ze dit ook wel vrij snel doen.
Zou komende nacht iets korter buiten blijven

Super fijn dat de bench schoon was.

Gebruikersavatar
Chantal76
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus
Berichten: 378
Lid geworden op: 01/11/15 07:47

Re: Pup 8 weken ontlast in zijn eigen bench. Waarom??

Ongelezen berichtdoor Chantal76 » 02/01/16 18:27

Romke schreef:
Chantal76 schreef:Heb de wekker gezet op 4 uur. Plas deed hij buiten gelijk maar poepen ho maar. Heb een half uur buiten gestaan. Vanmorgen melde hij zich om 7 uur en de bench was gelukkig nog schoon. Buiten lekker gepoept. Hopen dat hij het nu snapt:-)


Ahhh.... arme jij...

Een half uur is echt niet nodig, over het algemeen is het zo dat als ze 's nachts moeten, ze dit ook wel vrij snel doen.
Zou komende nacht iets korter buiten blijven

Super fijn dat de bench schoon was.


Ik wil het gelijk helemaal goed doen :wink: helaas vanacht weer de bench vol. Mijn man zijn schuld. Het was zijn beurt maar was binnen 10 min weer in bed. Diego alleen geplast. Na een kwartier was hij aaN het piepen . Ik zeg hij moet poepen nee hoor hij wil aandacht zegt mijn man. Ik naar beneden en ja hoor de bench vol gepoept. Jammer van de kans want hij gaf het zo mooi aan. Dus vannacht ga ik er uit.
:bruinkopje: Diego,RiJan Rangers Macintosh ,geboren 28 Oktober 2015

Afbeelding

Gebruikersavatar
Romke
Grote hondenneus
Grote hondenneus
Berichten: 807
Lid geworden op: 22/02/14 12:34

Re: Pup 8 weken ontlast in zijn eigen bench. Waarom??

Ongelezen berichtdoor Romke » 02/01/16 18:35

Ach dat is jammer, mooi dat je in ieder geval het verschil herkent van aandacht piepen of wat moeten doen.
Op naar een nieuwe kans

Carobella
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus
Berichten: 286
Lid geworden op: 10/12/14 22:01
Locatie: Zeist

Re: Pup 8 weken ontlast in zijn eigen bench. Waarom??

Ongelezen berichtdoor Carobella » 02/01/16 19:43

Tja de hond is niet de enige die opgevoed moet worden - hele gezinnen :eusashhh:
:zwartkopje: Cato's Saartje Uit 't Labradorium (28-10-2015)

*Remy*
Kleine hondenneus
Kleine hondenneus
Berichten: 81
Lid geworden op: 23/09/12 16:09

Re: Pup 8 weken ontlast in zijn eigen bench. Waarom??

Ongelezen berichtdoor *Remy* » 02/01/16 20:14

Ik zou zeker proberen te voorkomen dat het mannetje moet piepen. Wanneer hij aan moet geven dat hij moet poepen ben je al te laat (in mijn ogen), bovendien leer je hem dat piepen resulteert in aandacht.
Elke pup moet 's morgens poepen. Wanneer je hem buiten op zijn plekje neerzet en hij plast wel en poept niet, dan ga even met hem naar binnen en zet hem 5 minuten laten weer op zijn plas/poepplekje. Herhaal dit net zo lang totdat hij gepoept heeft. Heel handig is het om het poepen en plassen een naam te geven (bij ons heet het gewoon "poepen" en "plassen"), waardoor de pups en later volwassen honden op commando poepen en plassen op de plek die wij aangeven.

Gebruikersavatar
Chantal76
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus
Berichten: 378
Lid geworden op: 01/11/15 07:47

Re: Pup 8 weken ontlast in zijn eigen bench. Waarom??

Ongelezen berichtdoor Chantal76 » 03/01/16 08:01

Helaas vanmorgen weer een bench vol poep en een hond vol. Ben er uit geweest vannacht maar meneer wilde niet poepen. Nu maar de wekker een half uur later zetten. Word er echt moedeloos van. Houd dit dan ooit op? Ben echt moe zo met dit slaap tekort.
:bruinkopje: Diego,RiJan Rangers Macintosh ,geboren 28 Oktober 2015

Afbeelding

Gebruikersavatar
blub
Snuffelneus
Snuffelneus
Berichten: 62
Lid geworden op: 16/10/15 18:13
Locatie: Malden

Re: Pup 8 weken ontlast in zijn eigen bench. Waarom??

Ongelezen berichtdoor blub » 03/01/16 08:30

Wat vervelend. Weet je zeker dat je hem goed kan horen/wakker wordt als hij het aangeeft? Anders de wekker als hij snachts niets doet later nog een keer zetten?
Ik roep maar wat er in mij op komt...
Heel veel succes!
:zwartpootje: Maas (Diesel) 12 oktober 2015

Gebruikersavatar
Chantal76
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus
Berichten: 378
Lid geworden op: 01/11/15 07:47

Re: Pup 8 weken ontlast in zijn eigen bench. Waarom??

Ongelezen berichtdoor Chantal76 » 03/01/16 10:36

blub schreef:Wat vervelend. Weet je zeker dat je hem goed kan horen/wakker wordt als hij het aangeeft? Anders de wekker als hij snachts niets doet later nog een keer zetten?
Ik roep maar wat er in mij op komt...
Heel veel succes!



Ja ik kan hem horen. Werd vanmorgen om 07:00 uur ook wakker van hem. Maar toen was het al te laat. Ik vermoed dat hij als hij wakker word gelijk gaat poepen en daarna pas piept. Vannacht gaan we de wekker een uur later zetten en daarna zonodig nog een keer. Fijn hoor dat je wat roept. Andere hebben soms net andere ideeën.
:bruinkopje: Diego,RiJan Rangers Macintosh ,geboren 28 Oktober 2015

Afbeelding

Binkie
Kleine hondenneus
Kleine hondenneus
Berichten: 152
Lid geworden op: 22/11/15 12:04

Re: Pup 8 weken ontlast in zijn eigen bench. Waarom??

Ongelezen berichtdoor Binkie » 03/01/16 12:03

Wat vervelend dat het vannacht weer niet goed gegaan is. Ik zou ook de wekker iets later zetten. Slaapt hij om 4 uur nog als je bij hem komt?
Tot 7 uur is dus duidelijk te lang. Misschien er tussenin gaan zitten en om half 6 naar hem toe gaan?

Gebroken nachten zijn zo vervelend. Na een goede nacht slaap kan je de volgende dag er weer met frisse moed tegenaan!
:blondkopje: Bink, geboren 30-10-2015

Afbeelding

Gebruikersavatar
Romke
Grote hondenneus
Grote hondenneus
Berichten: 807
Lid geworden op: 22/02/14 12:34

Re: Pup 8 weken ontlast in zijn eigen bench. Waarom??

Ongelezen berichtdoor Romke » 03/01/16 13:40

Als het zo moeilijk gaat zou ik overwegen de bench in de slaapkamer te zetten of een matras in de buurt van de bench

Gebruikersavatar
Chantal76
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus
Berichten: 378
Lid geworden op: 01/11/15 07:47

Re: Pup 8 weken ontlast in zijn eigen bench. Waarom??

Ongelezen berichtdoor Chantal76 » 03/01/16 15:12

Ja hij slaapt nog als ik bij hem kom. Nu net heeft hij weer in de bench gepoept. De hele morgen en middag doet hij niks. We wandelen na elk slaapje staan buiten hij doet niks. Maar in de bench wel. Ik heb gewoon even gehuild. Zie het niet zitten nu. Ben gek met hem maar wat doen we in godsnaam verkeerd????????
:bruinkopje: Diego,RiJan Rangers Macintosh ,geboren 28 Oktober 2015

Afbeelding

Binkie
Kleine hondenneus
Kleine hondenneus
Berichten: 152
Lid geworden op: 22/11/15 12:04

Re: Pup 8 weken ontlast in zijn eigen bench. Waarom??

Ongelezen berichtdoor Binkie » 03/01/16 15:36

Tips kan ik je niet geven. Maar ik wil je wel een virtuele knuffel geven. Het zit nu even niet mee. Het komt echt goed!
:blondkopje: Bink, geboren 30-10-2015

Afbeelding

Gebruikersavatar
Chantal76
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus
Berichten: 378
Lid geworden op: 01/11/15 07:47

Re: Pup 8 weken ontlast in zijn eigen bench. Waarom??

Ongelezen berichtdoor Chantal76 » 03/01/16 16:17

Binkie schreef:Maar ik wil je wel een virtuele knuffel geven. Het zit nu even niet mee. Het komt echt goed!


Dank je wel. Ik wil niet boos worden weet echt dat hij er niks aan kan doen maar vandaag voel ik me niet blij. Ik durf biet meer in een goede afloop te geloven. Vanavond maar de fokker bellen wat zei zegt.
:bruinkopje: Diego,RiJan Rangers Macintosh ,geboren 28 Oktober 2015

Afbeelding

corretje
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus
Berichten: 1041
Lid geworden op: 01/11/09 15:40
Locatie: Kapelle

Re: Pup 8 weken ontlast in zijn eigen bench. Waarom??

Ongelezen berichtdoor corretje » 03/01/16 16:55

Je moet niet vergeten dat het nog een hele jonge hond is. Je moet er een weg in zien te vinden en herkennen wanneer hij wat moet doen. En dat valt niet mee. Maar dat kan zeker wel duren tot een maand of 6 of zelfs nog langer voordat een hond echt zindelijk is. Een peuter is ook niet zo snel zindelijk.

Dus moed houden. Ja en die gebroken nachten..... Het is en blijft een "baby". Het hoort erbij. Maar ik zou hem ook in de bench in de slaapkamer of overloop zetten. Dan hoor je het sneller wanneer hij onrustig wordt en iets moet doen.

Veel suc6 met hem
:blondpootje: Kira 27-02-2002 0verleden op 24-12-2013
:zwartpootje: Diezel 24-10-2008

Gebruikersavatar
Chantal76
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus
Berichten: 378
Lid geworden op: 01/11/15 07:47

Re: Pup 8 weken ontlast in zijn eigen bench. Waarom??

Ongelezen berichtdoor Chantal76 » 03/01/16 17:49

Dank je wel. Ik denk dat op de slaapkamer zetten een optie is. Zal hij er dan niet aan gaan wennen? Ja ik weet dat het een baby is. Je hebt helemaal gelijk. Ik wil denk ik te snel. Maar als je vooruit gang ziet is het ok. Maar nu is het stilstaan al 1 hele week. Als hij wat in huis doet vind ik niet eens zo erg. Dat maak ik schoon en klaar. Maar de bench moet helemaal schoongemaakt worden en Diego zit onder de poep. De fokker heeft het nog nooit meegemaakt dat een pup dit deed. We gaan hem nu wat vroeger zijn laatste eten geven en even 2 dagen niet trainen. Gewoon even tot rust laten komen. Commando's pakt hij namelijk heel snel op. Hij kent zit en volg en zijn naam. Zelfs blijf al een beetje en go ook. Fijn dat ik hier tips krijg buiten het contact met de fokker.
:bruinkopje: Diego,RiJan Rangers Macintosh ,geboren 28 Oktober 2015

Afbeelding


Terug naar “Opvoeding”