Pup eist agressief aandacht op.

Vragen over gedrag? Plaats ze hier.
maartenslab
Snuffelneus
Snuffelneus
Berichten: 31
Lid geworden op: 26/10/15 20:37

Re: Pup eist agressief aandacht op.

Ongelezen berichtdoor maartenslab » 11/01/16 08:52

Ook jouw advies passen we nu toe. :klasse:
Alle tips te samen hebben er zeker toe bijgedragen dat we nu beter kunnen omgaan met Loesje.
Met het ouder worden wordt ze merkbaar wel wat rustiger.
Morgen de 2e les van de puppy cursus. Ook dat helpt.
:wohoo:

Gebruikersavatar
Chantal76
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus
Berichten: 378
Lid geworden op: 01/11/15 07:47

Re: Pup eist agressief aandacht op.

Ongelezen berichtdoor Chantal76 » 11/01/16 10:55

Wat fijn te lezen. Hoe oud is ze nu? Ga zo door loesje
:bruinkopje: Diego,RiJan Rangers Macintosh ,geboren 28 Oktober 2015

Afbeelding

Carobella
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus
Berichten: 286
Lid geworden op: 10/12/14 22:01
Locatie: Zeist

Re: Pup eist agressief aandacht op.

Ongelezen berichtdoor Carobella » 14/01/16 23:30

Ik denk zeker een maal per dag aan dit topic.

Fijn om te lezen dat jullie de smaak nu goed te pakken hebben met Loesje.


Als Saartje het einde van haar uurtje op bereikt merk ik dat ze harder gaat bijten. Vooral in de avond kan ze zo'n moment hebben dat het niet grappig is. Nou dan gaat ze zo haar bench in. Ik heb geen zin om de hele tijd een pup in mijn polsen te hebben hangen en die van alles doet wat niet mag. Verder gaat het heel goed. Kan ze wel ondeugend zijn maar niet intensief ondeugend met zo, n onprettige energie erbij.

Ze is nu 11 weken en groeit goed. Denk dat we langzamerhand de wandelingen ed ook wel wat mogen uitbreiden en dat ze iets meer afgemat mag worden buiten. Je merkt gewoon dat ze sterker wordt.

Ze leert als een tierelier. Nu twee keer naar puppencursus geweest, echt heel leuk. En elke dag bouwen we wel oefenmomenten in.

Gr Caroline
:zwartkopje: Cato's Saartje Uit 't Labradorium (28-10-2015)

Gebruikersavatar
Chantal76
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus
Berichten: 378
Lid geworden op: 01/11/15 07:47

Re: Pup eist agressief aandacht op.

Ongelezen berichtdoor Chantal76 » 15/01/16 07:43

Diego heeft ook wel eens een bijt moment dan is hij gewoon erg moe gaat lekker de bench in met een paar brokjes en valt dan als een blok in slaap.

Wandelen mag je echt 1 minuut per leeftijd week doen hoor. Dus met 11 weken 11 minuten. De botten zijn erg kwetsbaar. Ik ga nu met Diego het bos in. Dan kan hij lekker onderzoeken ik laat hem dan ook los lopen en na 10 minuten weer voldaan naar huis.

Leren doet hij ook snel, op de cursus was Diego het voorbeeld omdat hij het al kon:-)
:bruinkopje: Diego,RiJan Rangers Macintosh ,geboren 28 Oktober 2015

Afbeelding

Gebruikersavatar
Romke
Grote hondenneus
Grote hondenneus
Berichten: 807
Lid geworden op: 22/02/14 12:34

Re: Pup eist agressief aandacht op.

Ongelezen berichtdoor Romke » 15/01/16 09:04

Chantal76 schreef:Wandelen mag je echt 1 minuut per leeftijd week doen hoor. Dus met 11 weken 11 minuten.


http://www.dierenkliniekdierbaar.nl/beh ... srichtlijn

Gebruikersavatar
Chantal76
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus
Berichten: 378
Lid geworden op: 01/11/15 07:47

Re: Pup eist agressief aandacht op.

Ongelezen berichtdoor Chantal76 » 15/01/16 10:25

Romke schreef:
Chantal76 schreef:Wandelen mag je echt 1 minuut per leeftijd week doen hoor. Dus met 11 weken 11 minuten.


http://www.dierenkliniekdierbaar.nl/beh ... srichtlijn


Sorry maar dat vind ik een zeer slecht advies. Wij hebben een cursus van de kngf gedaan en daar staat toch echt wat anders. Evenals het advies van onze fokker en wat ik in andere boeken lees.
:bruinkopje: Diego,RiJan Rangers Macintosh ,geboren 28 Oktober 2015

Afbeelding

Annamaria
Grote hondenneus
Grote hondenneus
Berichten: 992
Lid geworden op: 22/09/08 09:36
Locatie: Wijk bij Duurstede
Contacteer:

Re: Pup eist agressief aandacht op.

Ongelezen berichtdoor Annamaria » 15/01/16 12:49

Chantal76 schreef:
Romke schreef:
Chantal76 schreef:Wandelen mag je echt 1 minuut per leeftijd week doen hoor. Dus met 11 weken 11 minuten.


http://www.dierenkliniekdierbaar.nl/beh ... srichtlijn


Sorry maar dat vind ik een zeer slecht advies. Wij hebben een cursus van de kngf gedaan en daar staat toch echt wat anders. Evenals het advies van onze fokker en wat ik in andere boeken lees.


Ik ben het ook eens met Romke. In de Labradorpost stond ook een artikel over beweging van pups. Ik weet alleen niet hoe ik dat hier kan delen. Je mag mij een pb sturen, dan stuur ik je het pdf.je Daar stond in dat de pup wel meer mag bewegen dan die 5 minutenregel.

Bij mijn pups geef ik de kopers de nieuwe richtlijnen ook mee.

Er is al vaker aandacht aan besteed op het forum, zie:

viewtopic.php?f=19&t=83386&hilit=pup+beweging
:zwartkopje: Pippi ♀ (Doiridh of Molly's Mountain) 2-7-2007 (2-3-2017 overleden)
:zwartkopje: Zelda ♀ (Fairywood's Top of the Rock) 28-1-2009
:zwartkopje: Yoshi ♀ (Black Yoshi van Labradorestad) 26-2-2012
:blondkopje: Mika ♀(Fair-Court Whispering Star,oppashond is van zus) 3-3-2013
:blondkopje: Rosalina ♀(Yoshi's Rosalina v. Labradorestad) 5-9-2016

Carobella
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus
Berichten: 286
Lid geworden op: 10/12/14 22:01
Locatie: Zeist

Re: Pup eist agressief aandacht op.

Ongelezen berichtdoor Carobella » 15/01/16 22:52

Grappig in dat artikel staat precies wat ik bij Saartje voel. Ze is nu 11 weken en ik merk dat ze groter en sterker wordt. Dat ze in haar wakkere uurtje ook actiever aan het worden is. Dat er wel iets langer af en toe gewandeld mag worden. Misschien niet de hele dag door maar een of twee keer per dag.

De school van de kids is 1 km hier vandaan. Samen met kinderen ophalen (even op schoolplein staan enzo) ben ik een half uur weg. Red ze makkelijk. Maar daarna slaapt ze wel des te lekkerder. Ik merk de laatste tijd dat ze na een uur veel meer gaat protesteren als ze dan de bench weer in moet. Of tussendoor meer gaat klieren.

Alles blijft met mate maar ik probeer ook de hond te volgen net zoals ik altijd mijn kinderen heb proberen te volgen en te kijken wat ik ervaarde.

Gr Caroline
:zwartkopje: Cato's Saartje Uit 't Labradorium (28-10-2015)

maartenslab
Snuffelneus
Snuffelneus
Berichten: 31
Lid geworden op: 26/10/15 20:37

Re: Pup eist agressief aandacht op.

Ongelezen berichtdoor maartenslab » 16/01/16 10:47

Loesje is nu 14 weken.
Het is bijna bizar om te zien hoe zo´n hondenlijf snel kan groeien.
Wij merken dat vooral bij het wandelen; ze wordt steeds sterker.
Onze wandeling vanuit huis van ca. 15 minuten bestaat voor Loesje uit:
- 5 minuten de hakken in het zand zetten,
- 5 minuten vrij netjes meelopen en
- 5 minuten vooruit trekken terug naar huis.

Het valt niet mee om haar enthousiast te krijgen voor het wandelen aan de riem.
Daarnaast levert het vastklikken van de riem aan de halsband altijd een bijt-poging op. :?
Ze weet natuurlijk dat ze ook dagelijks ergens een kwartier "los" mag. En dat is toch veel leuker ! :orange4:

Ik heb ook wel het idee dat ze best langere stukken kan lopen.
Bij de cursus is ze immers ook een uur lang intensief in actie.
Toch durf ik dat niet goed aan. Gewrichtsproblemen op latere leeftijd wil ik niet op mijn geweten hebben.

Verder gaat het met Loesjes gedrag wel wat beter.
Als er 1 kleinkind is dan gaat het wel goed maar zoals gisteren met 4 kids, valt Loesje snel weer terug in haar oude gedrag.

Er onverminderd moeilijk blijft de situatie aan het eind van een dag. :(
Als mijn vrouw en ik eindelijk, met de Ipad in de hand en de TV aan, op de bank ploffen, dan blijft Loesje tegen de bank, of tegen ons opspringen en bijt ze in alles om aandacht van ons te krijgen.
Of dat nu onze enkels of handen zijn, blouse of trui, horloge Ipad of afstandbediening. Niets is veilig.
Het commando laag dringt niet tot haar door.
Negeren kan niet meer, want ze kan inmiddels op de bank springen.
Straffen zorgt alleen maar voor meer fanatisme.
In de bench zetten is de enige oplossing.

Maar het lijkt ons juist zo leuk om op 's avonds een rustige hond aan je voeten te hebben liggen. :oops:

We laten haar 5x per dag max.15 minuten uit; we spelen tussentijds met haar, we trainen wat.
Ze mag 1x daags een kwartier vrij lopen in onze grote tuin.
Waar ze volop lol heeft met dennenappels, takken, kuilen graven en sierappeltjes verschalken.

Ze is steeds max. 1 tot 1,5 uur op en dan weer ca. 1,5 tot 2 uur in de bench.
De bench staat in een rustige ruimte zodat benchtijd ook echt rusttijd is.
We aaien haar niet meer op haar kop maar richting nek.

We houden nog steeds de moed erin, maar we hadden het ons toch anders voorgesteld.
Blijkbaar hadden we met onze vorige labrador een heel rustige pup in huis.

Komt goed....... :D Toch ?

Carobella
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus
Berichten: 286
Lid geworden op: 10/12/14 22:01
Locatie: Zeist

Re: Pup eist agressief aandacht op.

Ongelezen berichtdoor Carobella » 16/01/16 13:34

Herkenbaar voor einde van de dag. Het uur dat Saartje nog wakker is halverwege de avond is vaak ook niet leuk. Harder bijten en drukker ed. Maar vaak slaapt ze een deel van de avond en dat uurtje proberen we dan zo goed mogelijk door te komen. Maar als ik het echt zat ben gaat ze de bench in. Ik denk toch dat de koek op is aan het einde van dag.
:zwartkopje: Cato's Saartje Uit 't Labradorium (28-10-2015)

Gebruikersavatar
Romke
Grote hondenneus
Grote hondenneus
Berichten: 807
Lid geworden op: 22/02/14 12:34

Re: Pup eist agressief aandacht op.

Ongelezen berichtdoor Romke » 18/01/16 11:47

Chantal76 schreef:Sorry maar dat vind ik een zeer slecht advies. Wij hebben een cursus van de kngf gedaan en daar staat toch echt wat anders. Evenals het advies van onze fokker en wat ik in andere boeken lees.


En hoeveel pups worden er bij KNGF en hulphond wel niet afgekeurd ivm gewrichtsproblemen.....
Heeeeel erg veel, het is dus niet te voorkomen met kort lopen.

Je moet doen waar je je goed bij voelt, het is een feit dat een hond die goede bespiering heeft, minder kans heeft op blessures.
Ik ken genoeg honden(eigenaren) die zich braaf aan de 1 minuut regelen hielden, goede voeding gaven en toch een hond met ED bleken te hebben.
Denk dat er toch wel heel veel erfelijkheid bij speelt.

Gaat om de soort beweging die je ze bied, los en gaan met die banaan in het bos is natuurlijk vragen om problemen, met rechtlijnig is echt niet erg, zelfs na een ED operatie moeten ze gelijk weer lopen.
Terwijl ze vroeger rust moesten houden.

Maar... dit gaat inmiddels wel over totaal wat anders dan waar TO mee begon....

Gebruikersavatar
Milou
Grote hondenneus
Grote hondenneus
Berichten: 851
Lid geworden op: 21/11/13 12:09
Locatie: in de buurt van Enschede

Re: Pup eist agressief aandacht op.

Ongelezen berichtdoor Milou » 19/01/16 12:07

maartenslab schreef:Er onverminderd moeilijk blijft de situatie aan het eind van een dag. :(
Als mijn vrouw en ik eindelijk, met de Ipad in de hand en de TV aan, op de bank ploffen, dan blijft Loesje tegen de bank, of tegen ons opspringen en bijt ze in alles om aandacht van ons te krijgen.
Of dat nu onze enkels of handen zijn, blouse of trui, horloge Ipad of afstandbediening. Niets is veilig.
Het commando laag dringt niet tot haar door.
Negeren kan niet meer, want ze kan inmiddels op de bank springen.
Straffen zorgt alleen maar voor meer fanatisme.
In de bench zetten is de enige oplossing.


Youp deed/doet dit ook. Wij kregen van de trainster de tip om wanneer alles klaar is en voordat je op de bank ploft een speelmoment te hebben met Youp. Daarna is het jou tijd. Misschien dat dit bij Loesje werkt?
Afbeelding Afbeelding
:zwartpootje: Barry ♂ juni 1985 tot augustus 1997

corretje
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus
Berichten: 1041
Lid geworden op: 01/11/09 15:40
Locatie: Kapelle

Re: Pup eist agressief aandacht op.

Ongelezen berichtdoor corretje » 19/01/16 21:58

Ik zou toch wat langer met haar gaan lopen. Maar dan bedoel ik ook gewoon lopen en oefeningen doen onderweg zoals zit, blijf, af, voor laten komen en dan weer verder lopen. Niet spelen met andere honden. Want dat belast vaak de gewrichten. Maar gewoon wandelen is volgens mij helemaal niet verkeerd.

Maar dat spelen en ravotten en achter ballen aan rennen of achter stokken aan dat is slecht. Dat is onze ervaring ook met Diezel. Maar helaas, daar is het te laat voor. Ze kunnen dat echt wel aan hoor als je dat 2 x per dag doet. Toen Diezel 16 weken was gingen we een half uur. En dan rende hij ook nog vaak achter een bal aan wat dus HEEEL SLECHT is. Maar dat wisten we toen nog niet. Hij komt ook niet van een reguliere fokker vandaan. Maar mocht er ooit weer een hond komen, wat voor ras ook, dan zou ik dat nooit meer doen. Maar zo doende leer je.

Maar gewoon rustig aan de riem wandelen is conditie opbouwen en ook spieropbouw.
:blondpootje: Kira 27-02-2002 0verleden op 24-12-2013
:zwartpootje: Diezel 24-10-2008

Muiske
Grote hondenneus
Grote hondenneus
Berichten: 792
Lid geworden op: 17/06/11 10:03
Locatie: Breda

Re: Pup eist agressief aandacht op.

Ongelezen berichtdoor Muiske » 20/01/16 09:07

Met Bram loop ik ook meer dan "toegestaan" is. Ik hou vooral de nieuwe richtlijn aan. Hij ging al vrij snel met Bob mee met de wandelingen, gewoon aan de lijn en rechtlijnig lopen is juist goed voor de spieropbouw waardoor ook juist weer de kans op gewrichtsproblemen af neemt. Met stoeien, stijle hellingen en rennen achter ballen aan e.d. zijn we wel voorzichtig. Ik loop nu met Bram makkelijk een 3 kwartier tot een uur aan de lijn en dat houdt hij prima vol. (hij is nu 5 maanden) Los lopen in het bos hou ik wel op een half uurtje, dat komt omdat hij dan veel meer bokkesprongen maakt en met Bob gaat stoeien.
:bruinkopje: Bob, Take a chance of the Music forest. 02-03-2011
:blondkopje: Bram, Beautiful Balou, van het Florijntje 07-08-2015


Terug naar “Gedrag”