Wat doen/deden jullie eerste nacht?

Vragen over de opvoeding van je Labrador? Plaats ze hier.
Gebruikersavatar
Milou
Grote hondenneus
Grote hondenneus
Berichten: 851
Lid geworden op: 21/11/13 12:09
Locatie: in de buurt van Enschede

Re: Wat doen/deden jullie eerste nacht?

Ongelezen berichtdoor Milou » 01/12/15 16:08

Youp sliep beneden in een grote bench (niet verkleind).
Hij heeft ’s nachts nooit gejankt. We lieten hem rond 12 of 1 uur voor het laatst uit en om 8 uur jankt hij dat hij wakker was er eruit wilde.
Afbeelding Afbeelding
:zwartpootje: Barry ♂ juni 1985 tot augustus 1997

Gebruikersavatar
Chantal76
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus
Berichten: 378
Lid geworden op: 01/11/15 07:47

Re: Wat doen/deden jullie eerste nacht?

Ongelezen berichtdoor Chantal76 » 01/12/15 18:41

Milou schreef:Youp sliep beneden in een grote bench (niet verkleind).
Hij heeft ’s nachts nooit gejankt. We lieten hem rond 12 of 1 uur voor het laatst uit en om 8 uur jankt hij dat hij wakker was er eruit wilde.


Voorbeeldige super hond. :klasse:
:bruinkopje: Diego,RiJan Rangers Macintosh ,geboren 28 Oktober 2015

Afbeelding

Gebruikersavatar
Milou
Grote hondenneus
Grote hondenneus
Berichten: 851
Lid geworden op: 21/11/13 12:09
Locatie: in de buurt van Enschede

Re: Wat doen/deden jullie eerste nacht?

Ongelezen berichtdoor Milou » 13/12/15 16:16

Chantal76 schreef:
Milou schreef:Youp sliep beneden in een grote bench (niet verkleind).
Hij heeft ’s nachts nooit gejankt. We lieten hem rond 12 of 1 uur voor het laatst uit en om 8 uur jankt hij dat hij wakker was er eruit wilde.


Voorbeeldige super hond. :klasse:

Haha!! 's Nachts ja, maar 's ochtends had meneer geen geduld hoor met opstaan. Als het 8 uur was, dan MOEST hij eruit. :twisted:
En wij dus ook. :slapen:
Afbeelding Afbeelding
:zwartpootje: Barry ♂ juni 1985 tot augustus 1997

Gebruikersavatar
Chantal76
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus
Berichten: 378
Lid geworden op: 01/11/15 07:47

Re: Wat doen/deden jullie eerste nacht?

Ongelezen berichtdoor Chantal76 » 13/12/15 16:29

Milou schreef:
Chantal76 schreef:
Milou schreef:Youp sliep beneden in een grote bench (niet verkleind).
Hij heeft ’s nachts nooit gejankt. We lieten hem rond 12 of 1 uur voor het laatst uit en om 8 uur jankt hij dat hij wakker was er eruit wilde.


Voorbeeldige super hond. :klasse:

Haha!! 's Nachts ja, maar 's ochtends had meneer geen geduld hoor met opstaan. Als het 8 uur was, dan MOEST hij eruit. :twisted:
En wij dus ook. :slapen:


Scheelt dat we kinderen hebben die ook vroeg opstaan;-)
:bruinkopje: Diego,RiJan Rangers Macintosh ,geboren 28 Oktober 2015

Afbeelding

NH83
Snuffelneus
Snuffelneus
Berichten: 42
Lid geworden op: 18/11/15 12:58

Re: Wat doen/deden jullie eerste nacht?

Ongelezen berichtdoor NH83 » 13/12/15 20:53

Hier is Balou nog steeds voorbeeldig 's nachts! De eerste paar nachten hebben we de wekker gezet om 4:00, maar meneer keek ons dan aan van "wat kom jij doen".
Dus toen geen wekker gezet en nu wordt hij wakker van de kids;-)
Van 22:30 tot 7:00 redt hij dus goed. Heeerlijk slapen hier dus.

En dan te bedenken dat hij overdag nog veel binnen plast, zelfs als hij net uit is geweest. Hopelijk wordt dat ook snel iets minder.
BALOU

Guus
Snuffelneus
Snuffelneus
Berichten: 46
Lid geworden op: 16/06/16 23:34
Locatie: Eindhoven

Re: Wat doen/deden jullie eerste nacht?

Ongelezen berichtdoor Guus » 18/06/16 14:08

Ik ben zelf 100% een "watje". ;-) Heel vaak heb ik de eerste nachten mijn luie ligstoel gepakt en naast haar of zijn mandje in de keuken "gezeten/gelegen". Ik slaap dan heel licht en ben er dan bij als de pup wakker is en de behoefte gedaan moet worden. Zo kan ik de pup heel snel aanleren waar de behoefte gedaan moet worden. Ik begrijp dat heel weinig baasjes zich dat kunnen veroorloven, gelukkig kan ik dat wel.

Vooral de eerste nacht van de pup in een andere omgeving kan "beangstigend" zijn. Daarom haalde ik de nieuwe pup altijd in de ochtend op, om zodoende de pup ook te laten wennen aan mijn geur dat diep in mijn oude t-shirt was getrokken (omdat ik die al zeker 2 dagen aan had). Dat oude gedragen t-shirt legde ik dan 's nachts in de mand bij de pup en die bleef daar zeker nog een paar dagen liggen. Ik heb een paar keer meegemaakt dat ik mijn oude (ruikende) t-shirt niet meer uit de mand mocht halen. Ach, als de pup zich daar prettig bij voelt is dat voor mijn geen probleem. Mijn oude t-shirt werd ook regelmatig overal mee naar toe gesleurd, net zoals een kind ook kan doen. ;-)

Een goede voorbereiding op de eerste nacht van de pup moet wel door ieder gezinslid begrepen en gedragen worden.
En dat de pup 's nacht een keertje wakker wordt door een nieuw geluidje is iets wat erbij hoort. Hoe op dat geluidje gereageerd wordt is belangrijker omdat de pup veel "afkijkt", leergierig is en soms ook gedrag wilt overnemen.
Zelf heb ik altijd genoten van deze vermoeiende pup-fase.

@Chantal76. Misschien bood een nachtlampje uitkomst?
Nou moe .....

laika
Speurneus
Speurneus
Berichten: 6527
Lid geworden op: 06/10/06 18:27
Locatie: alkmaar

Re: Wat doen/deden jullie eerste nacht?

Ongelezen berichtdoor laika » 18/06/16 14:43

Guus schreef:Ik ben zelf 100% een "watje". ;-) Heel vaak heb ik de eerste nachten mijn luie ligstoel gepakt en naast haar of zijn mandje in de keuken "gezeten/gelegen". Ik slaap dan heel licht en ben er dan bij als de pup wakker is en de behoefte gedaan moet worden. Zo kan ik de pup heel snel aanleren waar de behoefte gedaan moet worden. Ik begrijp dat heel weinig baasjes zich dat kunnen veroorloven, gelukkig kan ik dat wel.

Vooral de eerste nacht van de pup in een andere omgeving kan "beangstigend" zijn. Daarom haalde ik de nieuwe pup altijd in de ochtend op, om zodoende de pup ook te laten wennen aan mijn geur dat diep in mijn oude t-shirt was getrokken (omdat ik die al zeker 2 dagen aan had). Dat oude gedragen t-shirt legde ik dan 's nachts in de mand bij de pup en die bleef daar zeker nog een paar dagen liggen. Ik heb een paar keer meegemaakt dat ik mijn oude (ruikende) t-shirt niet meer uit de mand mocht halen. Ach, als de pup zich daar prettig bij voelt is dat voor mijn geen probleem. Mijn oude t-shirt werd ook regelmatig overal mee naar toe gesleurd, net zoals een kind ook kan doen. ;-)

Een goede voorbereiding op de eerste nacht van de pup moet wel door ieder gezinslid begrepen en gedragen worden.
En dat de pup 's nacht een keertje wakker wordt door een nieuw geluidje is iets wat erbij hoort. Hoe op dat geluidje gereageerd wordt is belangrijker omdat de pup veel "afkijkt", leergierig is en soms ook gedrag wilt overnemen.
Zelf heb ik altijd genoten van deze vermoeiende pup-fase.

@Chantal76. Misschien bood een nachtlampje uitkomst?

een bench is toch wel een aanrader hoor
:zwartkopje: Zosja 31-03-2003...........02-02-2016
:zwartkopje: Quinty 7-06-2005
:blondkopje: Shanna 8-11-2008

Guus
Snuffelneus
Snuffelneus
Berichten: 46
Lid geworden op: 16/06/16 23:34
Locatie: Eindhoven

Re: Wat doen/deden jullie eerste nacht?

Ongelezen berichtdoor Guus » 18/06/16 20:15

@ laika. Wanneer er geen andere mogelijkheid is, zou ik ook een bench gebruiken.
Alleen is mijn (onze) ervaring dat ik door de energie en tijd die ik vanaf het begin in de pup stak, zich vertaalde dat de pup zich al snel voorbeeldig gedroeg. Na een paar dagen gaven de pup al aan dat zij naar buiten wilde om behoefte te doen of om te spelen in de tuin. Dit laatste kon ik niet altijd waarderen (om 03.00 uur 's nachts). :-)
Als je een pup laat merken dat je zelf super blij wordt door een bepaald gedrag van je pup, wordt dat gedrag alleen maar gestimuleerd. Volgens mij hebben pups en jonge kinderen op sommige vlakken veel gemeen. :-)
Nou moe .....


Terug naar “Opvoeding”