We gaan op reis en nemen mee...

Vakantiechecklist, reistips en ervaringen met vakantieplekken.
Carobella
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus
Berichten: 286
Lid geworden op: 10/12/14 22:01
Locatie: Zeist

We gaan op reis en nemen mee...

Ongelezen berichtdoor Carobella » 29/07/16 07:41

Morgen gaat het gebeuren. Saartje gaat me op vakantie en we gaan kamperen. We blijven dit jaar in Nederland. Maar zit wel al te bedenken van ok hoe moet dit in een tent. Hier thuis is zoveel mogelijk Saartje proof maar ja in een tent staat en ligt van alles wat je niet allemaal kan wegbergen.

Een collega adviseerde mij al om hond gewoon hele dag zoveel mogelijk buiten (hebben een grote luifel en nog een schaduwdoek gekocht) en alleen in de nacht in bench in tent.

Voor ons hebben we een inpaklijst en daar ga ik nu maar wat onderwerpen voor Saartje aan toevoegen.

Gr Caroline
:zwartkopje: Cato's Saartje Uit 't Labradorium (28-10-2015)

Gebruikersavatar
Luna2806
Snuffelneus
Snuffelneus
Berichten: 38
Lid geworden op: 21/09/13 11:10
Locatie: Beuningen

Re: We gaan op reis en nemen mee...

Ongelezen berichtdoor Luna2806 » 29/07/16 11:59

Ik zou haar gewoon meenemen naar de plek waar jullie zijn: Als jullie buiten gaan zitten, dan haar mee naar buiten nemen; gaan jullie binnen zitten, dan haar mee naar binnen nemen. Onze hond vindt het op een onbekende plek in ieder geval echt niet leuk om ergens anders te zijn dan waar wij zijn.

Ik denk dat jullie voor buiten een pin hebben voor in de grond? Dat je haar daaraan vast kan maken.. Die zijn in ieder geval wel handig, want op de meeste campings mogen de honden niet los lopen.

En als jullie binnen in de tent zijn.. Goed opletten wat ze doet... Ik zou haar in ieder geval niet elke keer als jullie binnen in de tent gaan zitten, haar bij voorbaat al in de bench stoppen.

En altijd zorgen voor een bak met water bij haar in de buurt. Dat kan je nog wel eens snel vergeten als je van zitplek wisselt. En de bak met water natuurlijk niet in de zon zetten.

Fijne vakantie!!
Tara 26/05/2006 - 22/08/2013
(Je bent en blijft onze bruine beer!)

Gebruikersavatar
Susan78
Grote hondenneus
Grote hondenneus
Berichten: 853
Lid geworden op: 18/01/13 16:45
Locatie: Halfweg

Re: We gaan op reis en nemen mee...

Ongelezen berichtdoor Susan78 » 31/07/16 09:53

Wij hebben dit jaar voor het eerst met Joep gekampeerd in de tent en hij heeft zich voorbeeldig gedragen! Thuis wil hij nog wel eens dingen pikken uit kasten, enz maar hij heeft niks gepikt of stuk gemaakt in en om de tent!! Wij hadden hem aan de pin met lange lijn en hij wilde graag bij ons buiten zijn op zijn hondenkussen... Wij hebben genoten, nu jullie nog!! Veel plezier en fijne vakantie!!
:bruinkopje: Lex 27-02-2003 (overleden op 28-11-2014) voor altijd in ons hart..
:blondkopje: Joep (Wise Tails Lucky Boy) 21-05-2012

Igo
Snuffelneus
Snuffelneus
Berichten: 24
Lid geworden op: 20/01/15 08:18
Locatie: Hendrik Ido Ambacht

Re: We gaan op reis en nemen mee...

Ongelezen berichtdoor Igo » 11/08/16 13:45

Wij hebben Igo dit jaar ook voor het eerst meegenomen naar zuid frankrijk. Hij sliep gewoon onder de luifel in een stoffen bench, en wij in de tent.
Dat ging perfect, hij is slechts 1 nacht in de tent geweest ( en toen moesten we hem overhalen om binnen te stappen).

De stoffen bench zit ie altijd in als we op pad zijn, zelfs in hotelkamers dus dat is gewoon zijn plekje waar we ook zijn.
Daarnaast inderdaad ook een Pin meegenomen, maar hij lag altijd aan de bagagewagen waar ie ook lekker onder kon liggen in de schaduw.

Verder eten en drinken net als thuis alleen veel meer aandacht van de baasjes die allemaal de hele dag in de buurt waren.
Zowel baas als hond hebben het heerlijk gehad, jullie hopelijk ook.
:zwartkopje: Igo (Nora’s Knut van de Rashoeve ) - 2 Mei 2015

Carobella
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus
Berichten: 286
Lid geworden op: 10/12/14 22:01
Locatie: Zeist

Re: We gaan op reis en nemen mee...

Ongelezen berichtdoor Carobella » 20/10/16 19:32

Nou we hebben uiteindelijk grotendeels zelf overdag ook onder de luifel gezeten. Alleen als het heel slecht weer was gingen we overdag naar binnen als we niet op pad waren. Saartje heeft grotendeels buiten gelegen. Op een gegeven moment kregen we ook wel door wanneer ze overdag moe was en hebben we haar soms overdag in de bench laten slapen. Dat was toch wat rustiger voor haar en even wat minder prikkels.

In het begin moest ze wel wennen van al het nieuwe. En ging ze ook heel erg blaffen als een van ons wegging bij te tent. Maar dat wende wel.

Nadeel was wel dat ze elke ochtend om 6 uur wakker werd en ging zitten piepen/blaffen :help:
Nou ja toen was het net als toen de kinderen klein waren omstebeurt vroege dienst.
Een van ons ging dan een strandwandeling maken met Saartje. Wat eigenlijk best lekker was. En diegene ging na afloop nog een lekker dutje doen.

Nadeel was wel dat er een stuk bos/hei bij de camping was waar mensen hun honden uit mochten laten. Op zich heel leuk stuk maar omdat er van 2 campings honden uitgelaten werden en de poep niet opgeruimd werd het voor Saartje een openbare snackbar waar ik al snel klaar mee was. Daarom gingen wij vooral naar Strand met Saartje of stukken lopen in de omgeving. Op zich wel jammer maar tja die enorme poepeter van ons.....

Dit jaar in Nederland gebleven. In januari gaan we eens nadenken waar onze volgende vakantie ons heen gaat brengen. Wat mij betreft gaat Saartje gewoon weer mee.

Gr Caroline
:zwartkopje: Cato's Saartje Uit 't Labradorium (28-10-2015)

Gebruikersavatar
Chantal76
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus
Berichten: 378
Lid geworden op: 01/11/15 07:47

Re: We gaan op reis en nemen mee...

Ongelezen berichtdoor Chantal76 » 01/11/16 22:35

Wij zijn ook met Diego op vakantie geweest in Nederland. Hij sliep gelukkig uit maar werd helemaal gek van enthousiasme van alles loslopende honden op het hondenstrand en ook hij eet poep. We proberen het af te leren maar ja dat is moeilijk.

Onze vakantie met Diego is goed bevallen maar dan moet hij volgend jaar wel los kunnen nu was het niet te doen. Hij raakt zo overprikkeld van al die honden.

Leuk weer wat van jullie te lezen. Is al weer even geleden;-)
:bruinkopje: Diego,RiJan Rangers Macintosh ,geboren 28 Oktober 2015

Afbeelding


Terug naar “Op vakantie met je hond”