hotspots en

Vragen over de gezondheid van je Labrador? Plaats ze hier.
Gebruikersavatar
Gaby
Snuffelneus
Snuffelneus
Berichten: 46
Lid geworden op: 24/11/16 21:54

hotspots en

Ongelezen berichtdoor Gaby » 27/12/16 22:03

graag wil ik deze foto's delen met andere labrador bezitters die problemen hebben met
allergie en plekken aan de poten of andere delen die ongeneeslijk lijken.

Ik ging naar een andere dierenarts voor een second opinion in het oosten van het
land met meerdere vestigingen ook in Duitsland waar al veel ervaring is opgedaan met
het geneesmiddel Apoquel.

Onze hond Gaby heeft vele jaren last gehad en het werd steeds erger, Ze werd op een nieuw dieet gezet ( Royal Canin | Anallergenic )
samen met Apoquel 2 keer daags 1 tablet.

Na enkele weken zat ze op een halve tablet per dag en mochten we ons eigen hypoallergie voer proberen om het
te provoceren namelijk greenwoods eerst lam en rijst maar ondertussen zitten we in verband met haar leeftijd en gewicht op
Greenwoods Senior/Light Kalkoen & Rijst deze lijn met voer is hypoaallergeen vrij. De problemen zijn over met een half tabletje per dag. Het medicijn is niet goedkoop maar wordt door de meeste verzekeraars vergoed tot 80% kosten 55 euro per 20 tabletten.
het middel heeft niet de nare bijwerkingen zoals prednison en is vrij nieuw.

Ik heb 2 foto links hierbij gevoegd om het verschil te zien
vanaf dag 1 likte ze niet meer aan haar pootjes.

Wat ik wel vreemd vond is dat deze dierenkliniek met hun webshop inclusief bezorgen nog goedkoper was dan alle webshops op het
internet inclusief de bekenden.

https://www.flickr.com/photos/133354625 ... ed-public/

https://www.flickr.com/photos/133354625 ... ed-public/

Ik hoop dat anderen hier wat aan hebben.

Goede jaarwisseling

JIm
Afbeelding

marron
Speurneus
Speurneus
Berichten: 31167
Lid geworden op: 18/04/04 04:41
Locatie: hengelo (o)
Contacteer:

Re: hotspots en

Ongelezen berichtdoor marron » 29/12/16 22:42

:klasse: :)
:bruinpootje: Marron R.I.P
:bruinpootje: Ayay (AYAY Cuidado v't Chielewout ) (F)
:bruinpootje: La Paz (Cuidado Roses Of Faskally's Fauve) (F)
:bruinpootje: Suez ( Roses Suez por M Of Faskally's Fauve) (F)
:bruinpootje: Topaz ( Call me Revelry Of Faskally's Fauve ) (F)
:bruinpootje: Brazz ( Play Mor Viva la Vida ) (F)
:bruinpootje: Riv ( Play Mor U gotta B Quick) (M)

ober
Kleine hondenneus
Kleine hondenneus
Berichten: 168
Lid geworden op: 01/11/12 17:56
Locatie: den haag/saint agnan

Re: hotspots en

Ongelezen berichtdoor ober » 30/12/16 12:36

Goed om te weten, 't is een nare kwaal.
groetjes,
Thea Ober

Truffel (Firwood Never ending love 19-11-2010)

laika
Speurneus
Speurneus
Berichten: 6527
Lid geworden op: 06/10/06 18:27
Locatie: alkmaar

Re: hotspots en

Ongelezen berichtdoor laika » 30/12/16 19:00

:klasse: :klasse:
:zwartkopje: Zosja 31-03-2003...........02-02-2016
:zwartkopje: Quinty 7-06-2005
:blondkopje: Shanna 8-11-2008

Michel
Snuffelneus
Snuffelneus
Berichten: 54
Lid geworden op: 16/08/11 17:09
Locatie: Zuidoost-Brabant

Re: hotspots en

Ongelezen berichtdoor Michel » 15/01/17 16:01

Noa heeft ook lang last gehad van allergieën en dan met name veel jeuk, ontzettend veel haarverlies maar gelukkig geen kapotte huid. Uit de allergietest bleek dat ze allergisch was voor diverse pollen en mijten. We zijn toen gestart met desensibilisering, dwz het periodiek injecteren van diverse stoffen om haar resistent te maken voor de allergie. Dit heeft helaas niks opgeleverd. Na een bezoek aan de dermatoloog zijn we gestart met apoquel. In het begin heeft dit prima gewerkt maar later leek het wel alsof ze hier resistent voor werd en kwam de jeuk weer in volle hevigheid terug.
In de vakantie heb ik haar overgezet op brokken (normaal eet ze vlees) en heb toen gekozen voor Ecostyle Huid en Vacht. Ik liep hier toevallig tegen aan bij Welkoop. Dit zijn brokken op kruidenbasis die je maximaal 2 maanden mag voeren. Ze heeft deze brokken 6 weken gehad met een fantastisch resultaat namelijk de jeuk helemaal weg. Het is een soort ontgifting en ze heeft 6 weken helemaal naar maggikruiden geroken maar het heeft prima gewerkt. Nu krijgt ze weer haar normale voer en het werkt prima.
Voor ons heeft het gewerkt en misschien kan iemand anders er ook iets mee.

http://www.ecostyle.nl/hond/producten/h ... hondenvoer

Gebruikersavatar
Elly H
Speurneus
Speurneus
Berichten: 3977
Lid geworden op: 10/05/03 14:45
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

Re: hotspots en

Ongelezen berichtdoor Elly H » 15/01/17 18:56

Wat heerlijk dat je eindelijk een oplossing hebt voor het probleem. Die tabletten zijn inderdaad niet goedkoop, maar het zal weer schelen in de kosten bij de DA. :wink:
Hopelijk blijft Gaby het hier goed op doen. :klasse:
Afbeelding

:bruinpootje: Jessy 10-07-2002 / 22-04-2017
:bruinpootje: Bowie 31-12-2004 / 23-01-2017

Gebruikersavatar
Gaby
Snuffelneus
Snuffelneus
Berichten: 46
Lid geworden op: 24/11/16 21:54

Re: hotspots en

Ongelezen berichtdoor Gaby » 15/01/17 21:45

Elly H schreef:Wat heerlijk dat je eindelijk een oplossing hebt voor het probleem. Die tabletten zijn inderdaad niet goedkoop, maar het zal weer schelen in de kosten bij de DA. :wink:
Hopelijk blijft Gaby het hier goed op doen. :klasse:


Ja het is nu al weer een aantal maanden geleden en ze zit op een minimale dosering van 0,5 tablet, voor 110 euro kan ze 80 dagen vooruit en ik krijg ook nog eens 80 % terug van de verzekering. Ik sprak vandaag een man die ik wel eens tegen kom als ik met de hond ga wandelen, hij vertelde me dat hij blij was dat ik hem de tip had gegeven, ook zijn hond is af van het verschrikkelijke lijden dankzij Apoquel. Zijn dierenarts wilde eerst niet Apoquel voorschrijven maar andere middelen proberen. de man stond echter op zijn strepen en gelukkig maar.

Vandaag ook nog even tussen zijn tenen gekeken en al in jaren niet meer gezien geen rode vlekken maar mooi natuurlijk gekleurd.

Ik lijk wel reclame te willen maken voor Apoquel, dat is het echt niet maar na jaren van ellende en een echtgenote die zat te huilen bij onze lab begrijp je misschien wel mijn enthousiasme

Bedankt voor je reactie

Groet Jim
Afbeelding

Gebruikersavatar
Elly H
Speurneus
Speurneus
Berichten: 3977
Lid geworden op: 10/05/03 14:45
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

Re: hotspots en

Ongelezen berichtdoor Elly H » 15/01/17 23:41

Gaby schreef:Ja het is nu al weer een aantal maanden geleden en ze zit op een minimale dosering van 0,5 tablet, voor 110 euro kan ze 80 dagen vooruit en ik krijg ook nog eens 80 % terug van de verzekering. Ik sprak vandaag een man die ik wel eens tegen kom als ik met de hond ga wandelen, hij vertelde me dat hij blij was dat ik hem de tip had gegeven, ook zijn hond is af van het verschrikkelijke lijden dankzij Apoquel. Zijn dierenarts wilde eerst niet Apoquel voorschrijven maar andere middelen proberen. de man stond echter op zijn strepen en gelukkig maar.

Vandaag ook nog even tussen zijn tenen gekeken en al in jaren niet meer gezien geen rode vlekken maar mooi natuurlijk gekleurd.

Ik lijk wel reclame te willen maken voor Apoquel, dat is het echt niet maar na jaren van ellende en een echtgenote die zat te huilen bij onze lab begrijp je misschien wel mijn enthousiasme

Bedankt voor je reactie

Groet Jim

Zeker weten. Helemaal top! :applaus:
Afbeelding

:bruinpootje: Jessy 10-07-2002 / 22-04-2017
:bruinpootje: Bowie 31-12-2004 / 23-01-2017


Terug naar “Gezondheid”