Bijna is het dan zo ver!

Plaats hier alle vragen over de aanschaf van een Labrador.
Esther
Snuffelneus
Snuffelneus
Berichten: 8
Lid geworden op: 17/07/16 17:45

Bijna is het dan zo ver!

Ongelezen berichtdoor Esther » 11/10/16 17:09

Bijna is het dan zo ver!

Helaas mocht het bij de andere fokker niet zo zijn, maar nu bij deze fokker is het dan echt bijna zo ver. A.s. Vrijdag zijn de pups 6 weken en zaterdag gaan we nog een keertje kijken. En dan volgende week vrijdag worden ze dan eindelijk getest om te kijken welke pup straks de belangrijke taak krijgt als mijn Autismebegeleidings hond. En dan komt natuurlijk het grote ophaal moment :D

En dan gaat het grote avontuur echt beginnen! :verliefd1:
Prachtige Finn, die straks een wereld van verschil gaat maken als autismebegeleidingshond :verliefd1:

Gebruikersavatar
Milou
Grote hondenneus
Grote hondenneus
Berichten: 851
Lid geworden op: 21/11/13 12:09
Locatie: in de buurt van Enschede

Re: Bijna is het dan zo ver!

Ongelezen berichtdoor Milou » 15/10/16 12:53

Heel veel plezier en succes met het opvoeden van je hond de komende jaren.
Gaaf dat je zo'n trainingstraject aangaat. Ik ben heel benieuwd hoe jij je hond gaat trainen tot autismebegeleidingshond. Volg je ergens cursussen, hoe lang gaat dit uiteindelijk in beslag nemen? Wat verwacht je uiteindelijk van de pup, hoe hoop jij door de hond geholpen te worden?
Afbeelding Afbeelding
:zwartpootje: Barry ♂ juni 1985 tot augustus 1997

sbientje
Speurneus
Speurneus
Berichten: 12669
Lid geworden op: 26/05/06 20:13
Locatie: Breda
Contacteer:

Re: Bijna is het dan zo ver!

Ongelezen berichtdoor sbientje » 16/10/16 13:20

wat leuk en spannend! Toevallig was ik donderdag bij een nestje waarvan ook een pup dit traject ingaat.
:bruinkopje: Pom (5-12-2012)
:zwartkopje: Karel (17-1-2015)

Karlien
Speurneus
Speurneus
Berichten: 4238
Lid geworden op: 15/03/05 16:08
Contacteer:

Re: Bijna is het dan zo ver!

Ongelezen berichtdoor Karlien » 16/10/16 21:44

Veel succes en natuurlijk veel pup-plezier!
:blondpootje: Quan en Rumi
:zwartpootje: Caillou en Roeba
:pootje: Skye, Phlyn, Rhuna en Ramses

Esther
Snuffelneus
Snuffelneus
Berichten: 8
Lid geworden op: 17/07/16 17:45

Re: Bijna is het dan zo ver!

Ongelezen berichtdoor Esther » 16/01/17 12:28

Milou schreef:Heel veel plezier en succes met het opvoeden van je hond de komende jaren.
Gaaf dat je zo'n trainingstraject aangaat. Ik ben heel benieuwd hoe jij je hond gaat trainen tot autismebegeleidingshond. Volg je ergens cursussen, hoe lang gaat dit uiteindelijk in beslag nemen? Wat verwacht je uiteindelijk van de pup, hoe hoop jij door de hond geholpen te worden?



Beetje late reactie, ik kon steeds niet op het forum komen maar gelukkig nu wel weer!

Ik train hem zelf, in samenwerking met Stichting SAAC. Er komt dan een trainster bij ons thuis en die helpt mij dan met mijn vragen etc. Maar ook geeft ze mij oefeningen en 'huiswerk' wat ik moet doen of moet leren aan de pup. Voordat hij helemaal zijn opleiding heeft afgerond zijn we ongeveer 3 jaar verder. Het ligt een beetje aan de pup en aan mijzelf. Maar hij doet het nu al heel erg goed en is heel erg slim, dus dat komt vast goed.

Wat zijn echte werk wordt is natuurlijk voor andere mensen lastig te begrijpen. Ik zie veel meer dan normale mensen doen. In een supermarkt bijvoorbeeld verwerk ik alles wat ik zie. Dat zijn dus alle producten. Meestal onthoud je dus alleen wat je nodig bent. Maar bij mij werkt dat niet zo. Daardoor zijn dat soort dingen heel moeilijk voor mij. Tegenwoordig ga ik alleen nog maar naar buiten als mijn vriend meegaat. Maar dat is natuurlijk niet een hele fijne manier van leven. Vandaar dat Finn nu bij ons is.

De bedoeling is dat hij straks overal mee naar toe gaat. En dat ik dan op hem let en dus bijv. In de supermarkt, minder zie doordat ik naar hem kijk. Het is dus ook de bedoeling dat hij contact met mij blijft zoeken. Ook moet hij straks de uitgang op commando kunnen vinden, mocht ik een paniekaanval hebben. Heb ik veel stress dan helpt hij mij door gewoon zichzelf te zijn en kalmeer ik van zijn lieve snoetje.

Ik merk nu al dat hij mij heel goed aanvoelt. Als ik veel dingen doe op een dag heb ik de dag er na meer rust nodig. Dan lig ik met mijn deken op de bank. Dan komt hij bij mij liggen en verroert zich niet de eerste paar uur. Ook als ik verdrietig of boos ben komt hij bij mij en dan worden die gevoelens minder.

Je kunt dus niet echt zijn werk zien, maar dat betekend natuurlijk niet dat hij niks doet. Ik merk nu al zoveel verschil in mijn dagelijks leven, en hij is pas 4,5 maand. Ik vind het zelf ontzettend bijzonder dat er zulke honden zijn, en ik hoop dat ze heel snel een vast begrip worden in Nederland, net zoals de blindengeleidehond en ADL hond.


Ik hoop dat je zo een beetje info hebt over zijn werk. Mocht je nog meer vragen hebben stel ze gerust!
Prachtige Finn, die straks een wereld van verschil gaat maken als autismebegeleidingshond :verliefd1:

Gebruikersavatar
Milou
Grote hondenneus
Grote hondenneus
Berichten: 851
Lid geworden op: 21/11/13 12:09
Locatie: in de buurt van Enschede

Re: Bijna is het dan zo ver!

Ongelezen berichtdoor Milou » 16/01/17 12:57

Wat super dat Finn nu al zo'n positieve uitwerking op jou heeft.
Heel veel succes en plezier met hem.
Afbeelding Afbeelding
:zwartpootje: Barry ♂ juni 1985 tot augustus 1997

marron
Speurneus
Speurneus
Berichten: 31167
Lid geworden op: 18/04/04 04:41
Locatie: hengelo (o)
Contacteer:

Re: Bijna is het dan zo ver!

Ongelezen berichtdoor marron » 17/01/17 21:26

:klasse: :applaus: geweldig.
:bruinpootje: Marron R.I.P
:bruinpootje: Ayay (AYAY Cuidado v't Chielewout ) (F)
:bruinpootje: La Paz (Cuidado Roses Of Faskally's Fauve) (F)
:bruinpootje: Suez ( Roses Suez por M Of Faskally's Fauve) (F)
:bruinpootje: Topaz ( Call me Revelry Of Faskally's Fauve ) (F)
:bruinpootje: Brazz ( Play Mor Viva la Vida ) (F)
:bruinpootje: Riv ( Play Mor U gotta B Quick) (M)

Gebruikersavatar
ezzur
Snuffelneus
Snuffelneus
Berichten: 11
Lid geworden op: 08/12/16 23:27

Re: Bijna is het dan zo ver!

Ongelezen berichtdoor ezzur » 18/01/17 00:38

Milou schreef:Beetje late reactie, ik kon steeds niet op het forum komen maar gelukkig nu wel weer!

Ik train hem zelf, in samenwerking met Stichting SAAC. Er komt dan een trainster bij ons thuis en die helpt mij dan met mijn vragen etc. Maar ook geeft ze mij oefeningen en 'huiswerk' wat ik moet doen of moet leren aan de pup. Voordat hij helemaal zijn opleiding heeft afgerond zijn we ongeveer 3 jaar verder. Het ligt een beetje aan de pup en aan mijzelf. Maar hij doet het nu al heel erg goed en is heel erg slim, dus dat komt vast goed.

Wat zijn echte werk wordt is natuurlijk voor andere mensen lastig te begrijpen. Ik zie veel meer dan normale mensen doen. In een supermarkt bijvoorbeeld verwerk ik alles wat ik zie. Dat zijn dus alle producten. Meestal onthoud je dus alleen wat je nodig bent. Maar bij mij werkt dat niet zo. Daardoor zijn dat soort dingen heel moeilijk voor mij. Tegenwoordig ga ik alleen nog maar naar buiten als mijn vriend meegaat. Maar dat is natuurlijk niet een hele fijne manier van leven. Vandaar dat Finn nu bij ons is.

De bedoeling is dat hij straks overal mee naar toe gaat. En dat ik dan op hem let en dus bijv. In de supermarkt, minder zie doordat ik naar hem kijk. Het is dus ook de bedoeling dat hij contact met mij blijft zoeken. Ook moet hij straks de uitgang op commando kunnen vinden, mocht ik een paniekaanval hebben. Heb ik veel stress dan helpt hij mij door gewoon zichzelf te zijn en kalmeer ik van zijn lieve snoetje.

Ik merk nu al dat hij mij heel goed aanvoelt. Als ik veel dingen doe op een dag heb ik de dag er na meer rust nodig. Dan lig ik met mijn deken op de bank. Dan komt hij bij mij liggen en verroert zich niet de eerste paar uur. Ook als ik verdrietig of boos ben komt hij bij mij en dan worden die gevoelens minder.

Je kunt dus niet echt zijn werk zien, maar dat betekend natuurlijk niet dat hij niks doet. Ik merk nu al zoveel verschil in mijn dagelijks leven, en hij is pas 4,5 maand. Ik vind het zelf ontzettend bijzonder dat er zulke honden zijn, en ik hoop dat ze heel snel een vast begrip worden in Nederland, net zoals de blindengeleidehond en ADL hond.


Ik hoop dat je zo een beetje info hebt over zijn werk. Mocht je nog meer vragen hebben stel ze gerust!


Wauw wat mooi zeg, dat Finn zoveel moois voor je kan betekenen en je kan helpen om een zo fijn mogelijk leven te leiden.
Je verhaal raakt me. Ik ben zelf in jeugdzorg werkzaam en zie veel jongeren langskomen die best ook even dat lieve snoetje van een hond als Finn zouden kunnen gebruiken. Ik hoop hard met je mee dat autismebegeleidingshonden snel een vast begrip worden.
In ieder geval voor jou wel!

Succes met de opleiding en geniet van elkaar.
Is het al bijna maart? We verwachten een pupje! :zwartpootje:

Gebruikersavatar
Chantal76
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus
Berichten: 378
Lid geworden op: 01/11/15 07:47

Re: Bijna is het dan zo ver!

Ongelezen berichtdoor Chantal76 » 18/01/17 09:58

Wat een prachtig verhaal. Ik heb zelf een zoon van 11 met ASS. We hebben bij de kngf de PAWS cursus gevolgd. Helaas vind mijn zoon zijn rust niet bij Diego.hij speelt er wel mee maar pakt geen rust moment. Maar wie weet komt dat later nog.

Jij veel succes met Finn.
:bruinkopje: Diego,RiJan Rangers Macintosh ,geboren 28 Oktober 2015

Afbeelding

Esther
Snuffelneus
Snuffelneus
Berichten: 8
Lid geworden op: 17/07/16 17:45

Re: Bijna is het dan zo ver!

Ongelezen berichtdoor Esther » 23/01/17 16:43

Wat een leuke reacties allemaal! Fijn dat ons verhaal ook andere mensen raakt en misschien een beetje erkenning geeft!

Voor Chantal76, ass is natuurlijk een heel lastig iets en werkt bij iedereen anders. Misschien dat het nog komt bij je zoontje maar misschien ook niet. Hopelijk vindt hij dan iets anders waar hij lekker bij tot rust kan komen. Het blijft een groot gevecht maar ze komen wel steeds meer te weten over autisme, en hopelijk komt er daardoor ook meer begrip in de wereld. Dat zou het al zoveel makkelijker maken :-)
Prachtige Finn, die straks een wereld van verschil gaat maken als autismebegeleidingshond :verliefd1:


Terug naar “Aanschaf van een Labrador”