Kong recepten

Vragen over de voeding van je Labrador? Plaats ze hier.
Gebruikersavatar
Stephan
Kleine hondenneus
Kleine hondenneus
Berichten: 126
Lid geworden op: 16/04/15 16:55
Locatie: Puttershoek

Re: Kong recepten

Ongelezen berichtdoor Stephan » 13/01/16 14:46

Ik heb een grote rode gebruikt, en dan zit die na het verwarmen helemaal vol. Dus die kleine rode is sowieso te klein, en die zwarte kong zal dan wel goed zijn.
:zwartkopje: Diesel (ferrero v. budilium hof) 02-03-2015

Gebruikersavatar
Mizzy
Snuffelneus
Snuffelneus
Berichten: 3
Lid geworden op: 04/09/17 22:35

Re: Kong recepten

Ongelezen berichtdoor Mizzy » 08/09/17 22:46

Vanaf wanneer mogen ze ook fruit hebben???
Is de kong bedoeld als middel van afleiding als je je pup leert om ook even alleen te zijn???

Gebruikersavatar
Stephan
Kleine hondenneus
Kleine hondenneus
Berichten: 126
Lid geworden op: 16/04/15 16:55
Locatie: Puttershoek

Re: Kong recepten

Ongelezen berichtdoor Stephan » 11/09/17 09:24

Volgens mij mogen ze al heel vroeg met fruit beginnen zolang je goed oplet welk fruit je geeft. Ook zou ik het rustig opbouwen met af en toe een klein stukje zodat ze er aan kunnen wennen.

De kong kun je echt voor alles en nog wat gebruiken, speelgoed, afleiding, hersenwerk, etc.
Je kunt het inderdaad gebruiken als afleiding voor als je pup ff alleen moet zijn, maar meestal duurt het niet heel lang voordat de kong leeg is dus dan is de afleiding ook weg, dus het alleen blijven moet alsnog rustig opgebouwd worden.

In het begin gebruikte wij de kong vooral als hersenwerkje, op de manier van hoe krijg ik het lekkers eruit, maar nu heeft onze hond het heel goed door dus gebruiken we de kong eigenlijk alleen maar om bepaalde tussendoortjes te geven.
:zwartkopje: Diesel (ferrero v. budilium hof) 02-03-2015

Gebruikersavatar
Romke
Grote hondenneus
Grote hondenneus
Berichten: 807
Lid geworden op: 22/02/14 12:34

Re: Kong recepten

Ongelezen berichtdoor Romke » 11/09/17 18:53

Stephan schreef:Je kunt het inderdaad gebruiken als afleiding voor als je pup ff alleen moet zijn, maar meestal duurt het niet heel lang voordat de kong leeg is dus dan is de afleiding ook weg, dus het alleen blijven moet alsnog rustig opgebouwd worden.


Als je hem bevroren geeft doen ze er nog wat langer mee.


Terug naar “Voeding”