Goede raad is duur

Hier komen labrador eigenaren bij elkaar om alle dingen te bespreken die specifiek oudere labjes aangaan.
Lola
Snuffelneus
Snuffelneus
Berichten: 7
Lid geworden op: 14/12/17 21:52

Goede raad is duur

Ongelezen berichtdoor Lola » 06/03/18 10:02

Hallo.

Mijn Lola is nu dus 13 jaar en een dikke maand,en is eigenlijk al meer dan 2 jaar op en versleten.Maar het pretmechanisme doet het nog redelijk tot goed,of te wel de staart kwispeld nog steeds,eten is nooit echt zijn motivatie geweest om wakker te worden maar laat zijn voer ook niet beschimmelen,wel eet hij de laatste weken erg weinig en is aan het afvallen,van 35 kilo in december naar 30 kilo nu,afgelopen weekend,vanaf donderdag tot maandag,maar anderhalve bak voer,waar dat eerst 1 op een dag was,hij slaapt ongeveer 22 uur op een dag.
Uitgaan heeft hij veel zin in,maar dat is ondertussen een opgaaf als we nog maar 20 meter van huis zijn,hij weet nog wat het is dus reageert erg blij en vrolijk als ik alleen maar mijn jas aantrek,maar sjokt en kreupelt buiten achter mij aan,de intresse om te snuffelen en zijn behoeftes te doen is nog maar minimaal aanwezig,de behoeftes doet hij dus in huis,of in de auto,en ik vind dat ondertussen zeer ranzig worden,soms nu wel twee keer achter elkaar in een half uur dat hij de ontlasting laat lopen,dat hij zijn ontlasting laat lopen is nu vanaf medio augustus echt bezig,eerst was het sporadisch.
Telkens verleg ik de grenzen en stop er maar weer een extra pilletje in opdat hij geen pijn heeft of ergens last van heeft.
Na een paar keer een opmerking te hebben gehad of het niet beter was om Lola te laten gaan heb ik de da gister gebeld en die zei ook dat hij wel oud is en idd misschien het beste is dat ik ermee stop om hem mee te slepen en tot het bittere einde door te gaan.
En nu ligt hij te wachten tot we uit gaan,wat dus hooguit 100 meter is,en dan wil hij ook nog regelmatig door zijn hoeven zakken en dan kan ik hem weer rechtop zetten,dat gebeurt binnen ook regelmatig,het meest sneue vind ik nog als hij nachts in onmacht brengt en hem dan s'ochtends zielig in de hoek vind.
Voor ieder nu een fijne dag dan ga ik beest laten lopen.

Gebruikersavatar
Romke
Grote hondenneus
Grote hondenneus
Berichten: 807
Lid geworden op: 22/02/14 12:34

Re: Goede raad is duur

Ongelezen berichtdoor Romke » 06/03/18 17:19

Ik schrik best wel van je bericht en hoop van harte dat je dit zelf nog eens terug leest en het voor jouw hond enige wijze en eerlijke besluit gaat nemen.

Heel erg veel sterkte!

Lola
Snuffelneus
Snuffelneus
Berichten: 7
Lid geworden op: 14/12/17 21:52

Re: Goede raad is duur

Ongelezen berichtdoor Lola » 06/03/18 21:48

Hallo Romke.
Lola zit nu nog vol met levensvreugde,in de goeie momenten.En Lola zit vol met bultjes,waar hij ondertussen last van krijgt.
Lola is niet mijn eerste hond,wel mijn laatste.Lola is de liefste en meest trouwe hond die ik heb gehad,maar ook de hond met de hoogste pijn grens,een centimeter glas in een zooltje van zijn voorpoot liet hij niet eens merken,nu zitten daar ook bulten en heeft hij echt last van met lopen,ik zit midden tussen honden mensen en we wijzen elkaar erop dat we de grenzen niet onnodig verleggen,vandaag was weer een goeie dag voor hem maar die worden steeds minder,en ik laat mijn hond echt niet voor een dwarse scheet weg spuiten,afgelopen jaar nog een pluim gekregen van een politieman,een honden begeleider dat hij respect had hoe ik dat beest oud laat worden,en ik ben eerlijk en reeel naar mijn beest toe,maar als hij ligt en niet meer overeind kan komen en zo de hele nacht in onmacht moet liggen is niet leuk voor het ding,ik ben het nog niet van plan om hem in te laten slapen maar ik ben er nu wel mee bezig dat de optie er aan zit te komen.
Voor velen ben ik al te ver met hoe ik hem nog laat lopen,als hij al regelmatig door zijn achterkant zakt tijdens het uitgaan hoef ik je niet te vertellen dat die spieren helemaal weg zijn.
En hier laat ik het vandaag bij.

Gr Remko.

Gebruikersavatar
Gaby
Snuffelneus
Snuffelneus
Berichten: 46
Lid geworden op: 24/11/16 21:54

Re: Goede raad is duur

Ongelezen berichtdoor Gaby » 03/06/18 23:20

Hoe is het nu ondertussen of heb je al een beslissing genomen.

Met vriendelijke groet ,

Gerald
Afbeelding

JinX

Re: Goede raad is duur

Ongelezen berichtdoor JinX » 05/06/19 09:00

Hoi Lola. Even een andere kijk er op. Heb je de urine wel eens gecheckt? Die van mij is ook op leeftijd, en vertoont een beetje het zelfde beeld. Moeilijk wakker te krijgen, de standaard rondjes piesen, poepen en weer naar binnen willen. Allemaal herkenbaar. Maar een half jaar geleden had Mikki namelijk ook plotseling dat ze in huis plaste. Echt om de paar uur.
Ik dacht echt, nu is het aan het gebeuren. Ze wordt oud en incontinent. Het begin van het einde. Dus gewoon heel veel uitlaten.
Maar toen bleek ze dus echt een fikse blaasontsteking te hebben.
Die uiteindelijk opgelost was door (meerdere) antibiotica.

Dus heb je dat al wel gecheckt?

JinX

Re: Goede raad is duur

Ongelezen berichtdoor JinX » 05/06/19 09:00

ooooh? ik zie dat dit topic al een jaar oud is. Excuus


Terug naar “Seniorenhoek”