2 labrador teefjes bij elkaar

Plaats hier alle vragen over de aanschaf van een Labrador.
Man0n

2 labrador teefjes bij elkaar

Ongelezen berichtdoor Man0n » 08/07/18 19:39

Hallo!


In de toekomst, als onze Suus volwassen is, willen we heel graag nog een tweede labrador.
Ik kan het natuurlijk niet laten om daar al informatie over op te zoeken, ook al is dit nog (verre) toekomstmuziek :D

Suus is een teefje. Altijd vrouwelijke dieren gehad. Eigenlijk wil ik het liefst nog een teefje. Ik lees echter overal dat een teef-teef combinatie de slechtste is die je kunt maken...Daarnaast lees ik dat het wel ras afhankelijk zou zijn. bv 2 duitse herder teefjes bij elkaar zou sneller mis gaan dan twee Goldens.

Suus is een labrador van het werktype. Ze is zeer actief maar in contact met andere honden vrij onderdanig. Ook totaal niet bezitterig. Een andere hond kan zo een stok of bal uit haar mond halen; soms legt ze het zelfs voor betreffende hond zijn neus neer. Ik merk geen verschil tussen spelen met reuen of teefjes. Ze heeft zelfs een vriendinnetje van 2 maanden ouder waarbij ze regelmatig op bezoek gaat. Dat gaat altijd heel leuk (wij zijn er wel altijd bij). Hoe ze is als ze loops is weet ik niet, want dat is ze nog niet geweest.

Ik heb thuis van kinds af altijd 2 teefjes samen gehad. Dat betrof een Labrador en een Cavalier King Charles Spaniel. Nooit mis gegaan.
Ik heb op zich niks tegen een reu, maar dan moet ik 1 van tweeën gaan castreren en ik weet niet of ik dat überhaupt wel wil. En een loopse teef bij een reu roept natuurlijk bij beiden veel frustratie op. Dit moet echter in elk geval niet een reden zijn om voor een castratie te kiezen mijns inziens.

Hebben jullie ooit problemen ervaren met 2 labrador teven bij elkaar? Ik zie hier verschillende mensen op het forum die alleen maar teven hebben.

Hopelijk kunnen jullie ons verder helpen!

adderoos
Snuffelneus
Snuffelneus
Berichten: 58
Lid geworden op: 09/11/11 14:44

Re: 2 labrador teefjes bij elkaar

Ongelezen berichtdoor adderoos » 08/07/18 20:12

Hoi,

Wij zijn bezig met onze 4e combinatie labrador reutjes en ook deze combinatie gaat ook weer goed.
Kwestie van zorgen dat de roedel in balans is, wij als mensen bepalen wat er gebeurd, als ze dat door hebben is het goed.
Of er echt verschil is tussen reutjes of teefjes vraag ik me af, als kijk bij de fokster loopt van alles door elkaar.
Bij ons hebben ze altijd zelf bepaald wie het voor het zeggen heeft, bepalen ze gewoon zelf wel, zou je het anders willen werkt dat toch niet.

Gewoon genieten van het hebben van 2 lapjes in huis, geweldig om te zien hoe ze zich aanpassen aan elkaar en aan ons.
Blitz (Black Blitz of Cabot Strait) 30-jan-1991 ~ 12-mei-2003
Roi (Silronrays Roi du Lac) 10-apr-2002 ~ 11-jul-2012
Jack (Woefdram's Jack of al Trades) 2-dec-2003 ~ 12-sep-2011
Rav (Riverdancer Of the Music Forest) 3-sep-2011
Lev (Silronrays Now or Never) 21-jan-2017

sbientje
Speurneus
Speurneus
Berichten: 12669
Lid geworden op: 26/05/06 20:13
Locatie: Breda
Contacteer:

Re: 2 labrador teefjes bij elkaar

Ongelezen berichtdoor sbientje » 08/07/18 21:17

Ik heb een teef waar ik geen andere teef bij zou zetten, maar over het algemeen gaat het gewoon heel prima hoor, bij de labradors. Eigenlijk kunnen alle combis over het algemeen prima, ik zou wel kijken naar t type karakter dat je erbij zet.
:bruinkopje: Pom (5-12-2012)
:zwartkopje: Karel (17-1-2015)

Man0n

Re: 2 labrador teefjes bij elkaar

Ongelezen berichtdoor Man0n » 10/07/18 09:06

Oke. Ik hoop het maar. Ik heb op zich niks tegen een reu maar ik zou het sonde vinden om een van tweeën te moeten laten castreren alleen vanwege een aanschaf van een tweede hond.

Niemand anders met ervaring die deze wil delen?

Annamaria
Grote hondenneus
Grote hondenneus
Berichten: 992
Lid geworden op: 22/09/08 09:36
Locatie: Wijk bij Duurstede
Contacteer:

Re: 2 labrador teefjes bij elkaar

Ongelezen berichtdoor Annamaria » 11/07/18 07:14

Hier nooit enig probleem gehad. Altijd goed gegaan. Ook als er nog wel eens een logeerhond (ook een teefje) bij kwam, geen enkel probleem.
:zwartkopje: Pippi ♀ (Doiridh of Molly's Mountain) 2-7-2007 (2-3-2017 overleden)
:zwartkopje: Zelda ♀ (Fairywood's Top of the Rock) 28-1-2009
:zwartkopje: Yoshi ♀ (Black Yoshi van Labradorestad) 26-2-2012
:blondkopje: Mika ♀(Fair-Court Whispering Star,oppashond is van zus) 3-3-2013
:blondkopje: Rosalina ♀(Yoshi's Rosalina v. Labradorestad) 5-9-2016

Gebruikersavatar
Romke
Grote hondenneus
Grote hondenneus
Berichten: 807
Lid geworden op: 22/02/14 12:34

Re: 2 labrador teefjes bij elkaar

Ongelezen berichtdoor Romke » 11/07/18 18:54

Het kan goed gaan en het kan fout gaan.
Ik heb beide van dichtbij gezien. Er zijn zat mensen die twee teven hebben

Maar dat kan uiteindelijk ook tussen een reu en een teef.
Bij een roedel zeggen ze vaak dat enkel teven in een roedel zorgt voor gevechten.


Terug naar “Aanschaf van een Labrador”