hebben jullie dat ook?

Hier komen labrador eigenaren bij elkaar om alle dingen te bespreken die specifiek oudere labjes aangaan.
Aileen
Speurneus
Speurneus
Contacteer:

hebben jullie dat ook?

Ongelezen bericht door Aileen »

Als Buddy ziek is denk ik meteen aan het ergste. Het hoef maar om iets kleins te zijn dan denk ik direct dat het misschien wel het einde van zijn leventje is :cry: :cry: Ik denk altijd meteen heel erg negatief over.
Dat komt omdat ik hem vorig jaar heb bijna moeten verliezen en sindsdien maak ik me de grootste zorgen om hele kleine dingen. Dat komt ook door omdat hij niet meer jong is. Ik vind het vaak erg moeilijk. Ook als hij een dagje heel erg mank loopt, of diarree of overgeven dan denk ik meteen aan het ergste :? :? :?

Hebben jullie dat ook zo erg of ben ik de enigste?

Heb er soms moeilijk mee, Budje is mijn allessie :D
Afbeelding
Het is hier nog steeds zo stil zonder jou...
Ik heb 14 jaar en 8 maanden lang zo intens van je genoten.
Ine

Ongelezen bericht door Ine »

Je bent zeker niet alleen
Binkey , de hond van myn oma is op 7jarige leeftijd gestorven , door dit voorval denk ik ook steeds het ergste van sissi ,zelfs toen hij diaree had was ik al super in paniek

das begrijpelijk je , je hebt dat al zoveel jaren , je houd ziels veel van dat beestje he :)

maar Aileen , je bent zeker niet de eingste hoor , denkik
kyhon1997

hebben jullie dat ook?

Ongelezen bericht door kyhon1997 »

Ook wij hebben dat gevoel, twee maanden terug bij kyhon een kwaadaardig bultje weg laten halen, komt er weer één op een andere plaats te voorschijn. Het hoeft niks bijzonder te zijn maar toch...
Karlien
Speurneus
Speurneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door Karlien »

Dat herken ik wel, ik ben ook altijd ongerust als hij wat mankt of niet goed recht kan of ziek is...
Alhoewel ik eerlijk moet toegeven dat dat gevoel, een klein beetje minder sterk is sinds Ami er is.
Hij zal immers een groot deel van ons verdriet opvangen moest er met King wat gebeuren. En hij zal op dat moment ook de nodige aandacht opeisen !
:blondpootje: Quan en Rumi
:zwartpootje: Caillou en Roeba
:pootje: Skye, Phlyn, Rhuna en Ramses
kaatje

Ongelezen bericht door kaatje »

Aileen je bent echt niet de enigste.
Ik kan me het gevoel nog heel goed herinneren.
Rik mankeerde altijd heel veel en altijd was ik bang dat hij het niet zou redden. Al met al mocht hij toch bijna 14 jaar woden. Hij krabbelde altijd weer uit zijn dipjes.
Op 11,5 jarige leeftijd hebben we hem nog aan zijn voorpoot laten opereren. Wat was ik bang dat hij niet uit de narcose zou komen. En toch deed mijn kanjer dat! Trots was ik op hem.
retriever resort
Speurneus
Speurneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door retriever resort »

Ja hoor, ik herken het ook. Aranka wordt in januari 11 en als jonge hond is ze zo veel ziek gweest dat ik uberhaupt niet had durven dromen dat ze deze leeftijd zou behalen. De laatste jaren gaat het echter heel erg goed met haar en mankeert ze eigenlijk nooit iets. Tot ze vorige week ineens diarree had, dan schiet er door je heen "ojee het zou toch niet ......" :?
Maar gelukkig was het na 1 dag weer over. Je realiseert je op zo'n moment wel dat je een hond op leeftijd hebt.

groetjes Jeannette
groetjes Jeannette
Jelle1996

afwijkingen/ziektes

Ongelezen bericht door Jelle1996 »

Ik heb dat ook hoor, elke keer als hij weer iets geks heeft dan denk ik nee he? Nu heeft hij een gezwelletje op zijn ooglid die niet operabel is vanwege de plek waar het opzit. Volgens de dierenarts is het goedaardig maar ik ben er niet gerust op en houd goed in de gaten of het niet groeit en of dat hij er geen last van heeft.
HennyH
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door HennyH »

Aileen, je bent overbezorgd om je oudje. Dat heeft een oorzaak en dat komt omdat je van hem houdt en bang bent dat je hem straks moet missen. Volgens mij is dat heel normaal en ben je niet anders dan de meesten van ons, gelukkig.

Weet je, pas als je deze gevoelens niet had was je niet normaal maar een psychopaat want die hebben geen gevoelens als emotie en bezorgdheid. 8)
Afbeelding
Groetjes van Henny en een ferme poot van Yarra en Spirit
Joke W

Ongelezen bericht door Joke W »

Hoi Aileen,

Jij bent vast niet de enigste, ik heb dat ook!!

Bruno zakt soms door zijn achter-poten, als hij heel lang heeft gelegen, dan heeft hij de kracht niet om snel op te staan!
Dit zagen wij nog niet zolang............een paar dagen!
Ik heb maandag een afspraak bij de DA, even horen wat dat kan zijn!
Bruno heeft ook 2 bultjes van ongeveer 1cm, 1 op de borst en een aan de zijkant van zijn lichaam, in onze ogen worden ze niet groter..........
Laat ik maandag ook even naar kijken!
Wij zitten ook steeds te denken, wat kan het zijn!

Misschien weet iemand op dit forum, wat het kan zijn wbt problemen met het opstaan, maar ik moet wel zeggen als hij staat en wegloopt heeft hij nergens meer last van, en met lange wandelingen ook niet...........

Conditie heeft hij bestwel.... op de leeftijd van bijna 12 jaartjes.........

Groetjes,
Aileen
Speurneus
Speurneus
Contacteer:

Joke W schreef:Hoi Aileen,

Jij bent vast niet de enigste, ik heb dat ook!!

Bruno zakt soms door zijn achter-poten, als hij heel lang heeft gelegen, dan heeft hij de kracht niet om snel op te staan!
Dit zagen wij nog niet zolang............een paar dagen!
Ik heb maandag een afspraak bij de DA, even horen wat dat kan zijn!
Bruno heeft ook 2 bultjes van ongeveer 1cm, 1 op de borst en een aan de zijkant van zijn lichaam, in onze ogen worden ze niet groter..........
Laat ik maandag ook even naar kijken!
Wij zitten ook steeds te denken, wat kan het zijn!

Misschien weet iemand op dit forum, wat het kan zijn wbt problemen met het opstaan, maar ik moet wel zeggen als hij staat en wegloopt heeft hij nergens meer last van, en met lange wandelingen ook niet...........

Conditie heeft hij bestwel.... op de leeftijd van bijna 12 jaartjes.........

Groetjes,
Ik denk dat Bruno artrose heeft aan zijn achterpoten/heupen. Meerdere honden op oude(re) leeftijden hebben moeite om te gaan staan als ze lang hebben gelegen, meestal is Artrose de oorzaak. Misschien kan je Glucosamine/ Chondroitine gaan geven. Ik merk bij Buddy dat het wel helpt.
Wat zei de dierenarts afgelopen maandag daarover? en ook over de bulten?
Ik denk dat het vetbulten zijn, maar je weet nooit he idd beter om door de da te laten nakijken.
Buddy heeft ook vetbulten op zijn borst. In 2 jaar tijd is het wel gegroeid. Gelukkig maar klein beetje, een paar mm ofzo :D
Afbeelding
Joke W

Ongelezen bericht door Joke W »

Ik denk dat Bruno artrose heeft aan zijn achterpoten/heupen. Meerdere honden op oude(re) leeftijden hebben moeite om te gaan staan als ze lang hebben gelegen, meestal is Artrose de oorzaak. Misschien kan je Glucosamine/ Chondroitine gaan geven. Ik merk bij Buddy dat het wel helpt.
Ik denk dat het vetbulten zijn, maar je weet nooit he idd beter om door de da te laten nakijken.
Buddy heeft ook vetbulten op zijn borst. In 2 jaar tijd is het wel gegroeid. Gelukkig maar klein beetje, een paar mm ofzo

Ik ben maandag naar de DA geweest, en het bleek artrose te zijn, net wat jij ook al aangaf............
En 2 kleine vetbultjes, maar die moest ik effe in de gaten houden!
Als ze echt snel dikke werd, dan moest ik bij de DA terug komen..........
Dus verder gaat het goed met Bruno.

Aileen, bedankt voor je reactie!!

Groetjes, Joke
Aileen
Speurneus
Speurneus
Contacteer:

Joke W schreef:
Buddy heeft ook vetbulten op zijn borst. In 2 jaar tijd is het wel gegroeid. Gelukkig maar klein beetje, een paar mm ofzo

Ik ben maandag naar de DA geweest, en het bleek artrose te zijn, net wat jij ook al aangaf............
En 2 kleine vetbultjes, maar die moest ik effe in de gaten houden!
Als ze echt snel dikke werd, dan moest ik bij de DA terug komen..........
Dus verder gaat het goed met Bruno.

Aileen, bedankt voor je reactie!!

Groetjes, Joke
Artrose is gewoon verschrikkelijk maar toch gelukkig dat het niet wat anders is waar je je meer druk om kan maken.
Gewoon lekker door gaan waar je ook gebleven ben. Ik bedoel dus dan qua wandelingen enz. idd alleen ff in de gaten houden hoe hij het doet enz, maar dat doe je zeker wel al he :D
ook erg fijn dat het "maar" vetbultjes zijn en niet een tumor is of wat dan ook!! Hopen dat het niet snel dikker wordt!
knuffel een Bruno van mij en Buddy :)
Afbeelding
Debora
Speurneus
Speurneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door Debora »

Ik had dit dus niet met Boris, met Bella naarmate ze ouder wordt wel. Boris was nooit ziek en heeft eigenlijk weinig gemankeerd, ondanks zijn staar en doofheid. Ouderdom komt met gebreken. Maar goed, toen ie wel wat kreeg was het wel gelijk zijn laatste ritje naar de dierenarts. Met Bella heb ik het wel heel erg, maar zij kwakkelt dan ook al een lange tijd met haar gezondheid (ogen, vernauwing rugwervels etc). Dus daar maak ik me wel zorgen om!
Plaats reactie