Of The Music Forest (E-nest ) Verzamelen..!!!
-
iris
Goeiemorgen!
Ook Tessel is gisteren naar de dierenarts geweest. Ze vond dat hij er heel goed uitzag. Eerst een onderzoekje gehad en zijn ruggetje en heupjes bekeken, ook zijn gebit, oren en zijn oogje. Zijn oogje zag er erg goed uit en ze vond dat Tessel zo lief was dat ze de hechtingen er wel uit durfde te halen. Het spuitje zat er zo in en daarna hebben we de hechtingen eruit gesneden. Nou heb ik weer een knappe vent!
We hebben ook meteen voor 3x wormenkuren meegenomen. Hij woog 10,3 kg!!!! Hij is dus weer een kilo gegroeid ten opzichte van vorige week! Lekker koekje gehad van de hele lieve dierenarts en we konden weer naar huis, maar niet nadat bijna al het personeel hem nog even geknuffeld had! Echt een superleuke dierenkliniek, ze zijn allemaal zo aardig en erg lief voor Tessel!
De dierenarts zei wel dat ik nog 10 dagen moest wachten om te gaan zwemmen, maar volgens Diana mag hij wel zwemmen, dus aankomend weekend gaan we toch maar een beetje kijken bij het water. Mits het een beetje mooi weer is. Ik neem gewoon flink wat handdoeken mee, zodat ik hem helemaal droog kan wrijven nadien.
@Kristie: ben erg benieuwd naar je ren...... en natuurlijk naar je bezoekje aan de dierenarts! Donderdag op cursus toch?
Groetjes Iris
Ook Tessel is gisteren naar de dierenarts geweest. Ze vond dat hij er heel goed uitzag. Eerst een onderzoekje gehad en zijn ruggetje en heupjes bekeken, ook zijn gebit, oren en zijn oogje. Zijn oogje zag er erg goed uit en ze vond dat Tessel zo lief was dat ze de hechtingen er wel uit durfde te halen. Het spuitje zat er zo in en daarna hebben we de hechtingen eruit gesneden. Nou heb ik weer een knappe vent!
We hebben ook meteen voor 3x wormenkuren meegenomen. Hij woog 10,3 kg!!!! Hij is dus weer een kilo gegroeid ten opzichte van vorige week! Lekker koekje gehad van de hele lieve dierenarts en we konden weer naar huis, maar niet nadat bijna al het personeel hem nog even geknuffeld had! Echt een superleuke dierenkliniek, ze zijn allemaal zo aardig en erg lief voor Tessel!
De dierenarts zei wel dat ik nog 10 dagen moest wachten om te gaan zwemmen, maar volgens Diana mag hij wel zwemmen, dus aankomend weekend gaan we toch maar een beetje kijken bij het water. Mits het een beetje mooi weer is. Ik neem gewoon flink wat handdoeken mee, zodat ik hem helemaal droog kan wrijven nadien.
@Kristie: ben erg benieuwd naar je ren...... en natuurlijk naar je bezoekje aan de dierenarts! Donderdag op cursus toch?
Groetjes Iris
-
S.Breijer
- Speurneus

- Contacteer:
Ik vond Tessel er al zo groot uit zien....nu weet ik waarom! Hij weegt maar een onsje minder dan Finn. Is mijn kleine man toch niet meer 'het dikkertje' van het steliris schreef:Goeiemorgen!
Groetjes Iris
Ze groeien goed zeg!
-
iris
Ja, Tessel groeit flink, maar hij gaat ook echt de hoogte in. Hij is niet dik ofzo. Ik geef hem nu ook 2x per dag 100 gram brokjes en 1x 75 gram en nog 1x 50 gram.
@Sandra: waarom moest jij de late avondmaaltijd laten vervallen? En geef je hem dan overdag meer? Ik denk erover om ook de late maaltijd te laten vervallen, maar misschien is het wel helemaal niet goed.
Ben benieuwd waarom jij dat moest doen?
groetjes Iris
@Sandra: waarom moest jij de late avondmaaltijd laten vervallen? En geef je hem dan overdag meer? Ik denk erover om ook de late maaltijd te laten vervallen, maar misschien is het wel helemaal niet goed.
groetjes Iris
-
kristies
- Speurneus

Ook net terug van de DA...
Chester weegt 9,4 kg. Dus een kilo lichter dan jullie mannen.. !
Verder was ook alles goed.. ( beetje druk was ie..
) Zijn oortjes zagen er prima uit en verder vond ze hem er ook goed uitzien. Dus dat is weer een opluchting! Chester vind overigens de dierenarts nog steeds erg leuk..
ze ging een aantal keer even weg om bv het spuitje te pakken.. chester gaat helemaal uit zijn dak als ze terug komt..
Wat wel een beetje vreemd is is dat ik geen wormentabl meekreeg voor het komende jaar ( zoals Diana adviseerde) dit omdat de tabletjes gebaseert zijn op zijn gewicht en we dus van te voren niet weten hoeveel hij weegt dan. Zal Diana dit nog eens vragen...
Chester ligt nu heerlijk te slapen van alle toestanden zo op de vroege ochtend..
Groetjes Kristy
Verder was ook alles goed.. ( beetje druk was ie..
Wat wel een beetje vreemd is is dat ik geen wormentabl meekreeg voor het komende jaar ( zoals Diana adviseerde) dit omdat de tabletjes gebaseert zijn op zijn gewicht en we dus van te voren niet weten hoeveel hij weegt dan. Zal Diana dit nog eens vragen...
Chester ligt nu heerlijk te slapen van alle toestanden zo op de vroege ochtend..
Groetjes Kristy
-
S.Breijer
- Speurneus

- Contacteer:
Finn eet gewoon vanaf het begin al goed zijn bak leeg en eet met veel plezier. Diana gaf haar pups zelf ook geen 4e maaltijd meer en zei ons dat wij deze maaltijd konden laten vervallen en deze hoeveelheid over de andere maaltijden verspreiden. (Finn kreeg 's avonds 50 gram, dus ' s ochtends en ' s middags bij de maaltijd 25 gram erbij) Er is niet echt een speciale reden waarom we naar 3 maaltijden overgestapt zijn. Diana zei zelf zoiets dat ze die avondmaaltijd nooit zo goed uit vind komen en omdat Finn toch zo goed groeit & eet, we wel naar 3 x brokken konden gaaniris schreef:Ja, Tessel groeit flink, maar hij gaat ook echt de hoogte in. Hij is niet dik ofzo. Ik geef hem nu ook 2x per dag 100 gram brokjes en 1x 75 gram en nog 1x 50 gram.
groetjes Iris
-
miran&joost
-
S.Breijer
- Speurneus

- Contacteer:
Ze vertelden bij mij precies hetzelfde...als de spullen die ik nu heb tegen wormen op zijn, moet ik terugkomen om dan pas nieuwe pillen op te halen... Mijn dierenarts zei ook dat dat van het gewicht afhangt.kristies schreef:Ook net terug van de DA...![]()
Verder was ook alles goed.. ( beetje druk was ie..) Zijn oortjes zagen er prima uit en verder vond ze hem er ook goed uitzien. Dus dat is weer een opluchting! Chester vind overigens de dierenarts nog steeds erg leuk..
ze ging een aantal keer even weg om bv het spuitje te pakken.. chester gaat helemaal uit zijn dak als ze terug komt..
![]()
Chester ligt nu heerlijk te slapen van alle toestanden zo op de vroege ochtend..![]()
Groetjes Kristy
Chester groeit ook goed he
En zo te horen hebben in ieder geval 3 van de 4 broers hier het bezoekje aan de dierenarts goed doorstaan...Nu Enzo nog..
-
S.Breijer
- Speurneus

- Contacteer:
-
iris
Ik heb voor 3x ontwormtabletjes meegekregen. De laatste 2 moet ik ook eerst langskomen om hem te wegen. Dit omdat de tabletten die ik nu heb gebaseerd zijn op een gewicht tot 25 kg. Dus als hij tegen de tijd dat hij de 2 laatste wormenkuren moet hebben een stuk zwaarder is geworden moet hij een andere tablet. Dat vertelde mijn dierenarts gisteren.
-
kristies
- Speurneus

Dat gaat goed gelijk op ja!miran&joost schreef:Enzo is gisteren ook geweest en hij vindt het maar wat gezellig !!!!
Ook hier alles goed en meneer is nu 9,5 kilo , dus Enzo en Chester blijven lekker dicht bij elkaar zitten.
groeten,
Joost
Alles goed verder bij jullie? Jullie waren al gestart toch met de puppy-cursus?!
-
miran&joost
[ Jullie waren al gestart toch met de puppy-cursus?![/quote]
Ja klopt, we zijn al 1 keer geweest.
Dat was tijdends hun vakantie (ze kwamen daarvoor terug, om even weer wat dingen door te nemen)
Het was niet een volledige les, maar ze vonden dat ze onsze pups geen 3 weekenden konden laten wachten, zonder les.
Vondt ik wel fijn.
Zaterdag gaan we weer.
Het ZIT en BLIJF zijn we druk aan het oefenen en het gaat steeds beter.
Ook links aan de riem meelopen wordt hier druk geoefend.
Groeten Miranda
Ja klopt, we zijn al 1 keer geweest.
Dat was tijdends hun vakantie (ze kwamen daarvoor terug, om even weer wat dingen door te nemen)
Het was niet een volledige les, maar ze vonden dat ze onsze pups geen 3 weekenden konden laten wachten, zonder les.
Vondt ik wel fijn.
Zaterdag gaan we weer.
Het ZIT en BLIJF zijn we druk aan het oefenen en het gaat steeds beter.
Ook links aan de riem meelopen wordt hier druk geoefend.
Groeten Miranda
-
miran&joost
Zijn jullie (b)
engeltjes Ook zo brutaal?
Soms als ik Enzo corrigeer, gaat hij me plat op zijn kont aan zitten kijken en blaft hij gewoon terug!
Ik heb soms het idee dat ik geen indruk op hem maak, en dat maakt me wat bang.
Straks is hij natuurlijk veel groter en sterker, en dan is er helemaal geen houden aan...
Nu kan ik hem nog op zijn rug gooien en hem plat op de grond houden, maar dat lukt me straks niet meer denk ik.
Echt een onstuimige kerel hoor, die niet snel onder de indruk is.
En dat bijten is ook nog steeds erg...
Actief negeren helpt wel iets, maar niet afdoende.
Moeilijk vind ik het wel soms
Oh ja en tijdends het wandelen als er andere mensen voorbij lopen, dan wil Enzo daar persee naar toe.
Hij gaat dan erg trekken en is dan moeilijk af te leiden, heeft geen aandacht meer voor mij.
Doen jullie mannen dit ook allemaal? (stikum hoop ik van wel
)
Miranda
Soms als ik Enzo corrigeer, gaat hij me plat op zijn kont aan zitten kijken en blaft hij gewoon terug!
Ik heb soms het idee dat ik geen indruk op hem maak, en dat maakt me wat bang.
Straks is hij natuurlijk veel groter en sterker, en dan is er helemaal geen houden aan...
Nu kan ik hem nog op zijn rug gooien en hem plat op de grond houden, maar dat lukt me straks niet meer denk ik.
Echt een onstuimige kerel hoor, die niet snel onder de indruk is.
En dat bijten is ook nog steeds erg...
Actief negeren helpt wel iets, maar niet afdoende.
Moeilijk vind ik het wel soms
Oh ja en tijdends het wandelen als er andere mensen voorbij lopen, dan wil Enzo daar persee naar toe.
Hij gaat dan erg trekken en is dan moeilijk af te leiden, heeft geen aandacht meer voor mij.
Doen jullie mannen dit ook allemaal? (stikum hoop ik van wel
Miranda
-
iris
Hoi Miranda,
Een heel herkenbaar verhaal! Tessel begint ook weer wat meer te bijten en heb dit gisteren nagevraagd bij de dierenarts. Het schijnt dat hij begint te wisselen en daardoor iets meer gaat bijten. Dat blaffen doet hij tegen de hond van mijn ouders om hem uit te dagen en ik corrigeer hem daar meteen op en dan reageert hij ook niet altijd meteen. Ik pak hem dan in zijn nekvel en roep heel boos FOEI. Meestal werkt dit wel. Ook als we gaan wandelen wil hij graag naar mensen, auto's, fietsers en meer van dat soort dingen toe. Ik probeer hem dan te leren dat hij zijn aandacht op mij moet richten en lok hem met een snoepje. Dan is de aandacht er weer en loopt hij rustig mee verder. Ook moet hij als ik wacht of een praatje maak van mij gaan zitten en gewoon rustig wachten. Dat lukt al steeds beter, maar soms lijkt het bij mij ook wel of ik terug bij af ben. Maar het kan goed zijn dat hij de volgende dag juist weer erg goed luistert. Ik denk dat het gewoon echt puppengedrag is en dat je je geen zorgen hoeft te maken, dit hoort er gewoon bij denk ik. Ze zijn gewoon klaar voor de cursus en daarna zal hij echt wel een stuk beter luisteren en meer aandacht voor je hebben. Ik ben er in ieder geval niet bang voor en vertrouw erop dat alles goed komt.
Een heel herkenbaar verhaal! Tessel begint ook weer wat meer te bijten en heb dit gisteren nagevraagd bij de dierenarts. Het schijnt dat hij begint te wisselen en daardoor iets meer gaat bijten. Dat blaffen doet hij tegen de hond van mijn ouders om hem uit te dagen en ik corrigeer hem daar meteen op en dan reageert hij ook niet altijd meteen. Ik pak hem dan in zijn nekvel en roep heel boos FOEI. Meestal werkt dit wel. Ook als we gaan wandelen wil hij graag naar mensen, auto's, fietsers en meer van dat soort dingen toe. Ik probeer hem dan te leren dat hij zijn aandacht op mij moet richten en lok hem met een snoepje. Dan is de aandacht er weer en loopt hij rustig mee verder. Ook moet hij als ik wacht of een praatje maak van mij gaan zitten en gewoon rustig wachten. Dat lukt al steeds beter, maar soms lijkt het bij mij ook wel of ik terug bij af ben. Maar het kan goed zijn dat hij de volgende dag juist weer erg goed luistert. Ik denk dat het gewoon echt puppengedrag is en dat je je geen zorgen hoeft te maken, dit hoort er gewoon bij denk ik. Ze zijn gewoon klaar voor de cursus en daarna zal hij echt wel een stuk beter luisteren en meer aandacht voor je hebben. Ik ben er in ieder geval niet bang voor en vertrouw erop dat alles goed komt.
-
iris