Doppen jullie ook mee????

Vraag of vertel hier alles over de Labrador als assistentiehond.
Miske
Speurneus
Speurneus
Berichten: 15115
Lid geworden op: 28/08/04 00:17
Locatie: Beerse
Contacteer:

Doppen jullie ook mee????

Ongelezen berichtdoor Miske » 10/03/07 15:31

Om de opleiding van blindengeleidehonden te financieren, is er eind 2005 een heuse dopjesactie in het leven geroepen. Het Belgisch Centrum voor Geleidehonden (BCG) zamelt plastic dopjes van flessendranken in! Ondertussen is er al voor zo'n 17.000 EUR aan dopjes ingezameld!

Er zijn heel wat verzamelpunten waar je je dopjes kan afleveren, ook dichtbij Nederland!

Dus ... dop je mee??? Ik hoop van wel!

Kijk op de webstek http://www.dopjesactie.be voor meer info!

Alvast DANK!
Groetjes
Kim & Olly
:zwartpootje: Kim en geleidehond op pensioen Olly, een zwarte labrador retriever van het Belgisch Centrum voor Geleidehonden te Tongeren.

Luka Madra

Ongelezen berichtdoor Luka Madra » 11/03/07 20:57

ik ga kijken, lijk me super

Miske
Speurneus
Speurneus
Berichten: 15115
Lid geworden op: 28/08/04 00:17
Locatie: Beerse
Contacteer:

Ongelezen berichtdoor Miske » 12/03/07 19:49

Geweldig Luka Madra!!!
:zwartpootje: Kim en geleidehond op pensioen Olly, een zwarte labrador retriever van het Belgisch Centrum voor Geleidehonden te Tongeren.

patricia stevens

Ongelezen berichtdoor patricia stevens » 12/03/07 20:17

Kim komen de doppen van alle plastiek flessen in aanmerking of enkel van bepaalde merken ? herinner mij nog zo'n actie van coca cola voor rolwagens vandaar :wink:

Miske
Speurneus
Speurneus
Berichten: 15115
Lid geworden op: 28/08/04 00:17
Locatie: Beerse
Contacteer:

Ongelezen berichtdoor Miske » 12/03/07 20:44

patricia stevens schreef:Kim komen de doppen van alle plastiek flessen in aanmerking of enkel van bepaalde merken ? herinner mij nog zo'n actie van coca cola voor rolwagens vandaar :wink:


Bron: http://www.dopjesactie.be/nl/welke.php# ... s_gaat_het

Goede dopjes zijn plastic schroefdopjes van drankflessen, met name:
- van mineraal- of spuitwater
- van frisdranken (Cola, Fanta e.d.)
- van melk
- van fruitsap.

Ze worden echter geweigerd wanneer ze vies zijn, dwz. vol zand, gras, schimmel ... zitten.
:zwartpootje: Kim en geleidehond op pensioen Olly, een zwarte labrador retriever van het Belgisch Centrum voor Geleidehonden te Tongeren.

patricia stevens

Ongelezen berichtdoor patricia stevens » 12/03/07 20:48

Miske schreef:
patricia stevens schreef:Kim komen de doppen van alle plastiek flessen in aanmerking of enkel van bepaalde merken ? herinner mij nog zo'n actie van coca cola voor rolwagens vandaar :wink:


Bron: http://www.dopjesactie.be/nl/welke.php# ... s_gaat_het

Goede dopjes zijn plastic schroefdopjes van drankflessen, met name:
- van mineraal- of spuitwater
- van frisdranken (Cola, Fanta e.d.)
- van melk
- van fruitsap.

Ze worden echter geweigerd wanneer ze vies zijn, dwz. vol zand, gras, schimmel ... zitten.

das metteen al een heel pak duidelijker :wink: we doen mee , de verzamelpot staat al klaar :D

Miske
Speurneus
Speurneus
Berichten: 15115
Lid geworden op: 28/08/04 00:17
Locatie: Beerse
Contacteer:

Ongelezen berichtdoor Miske » 12/03/07 20:49

patricia stevens schreef:
Miske schreef:
patricia stevens schreef:Kim komen de doppen van alle plastiek flessen in aanmerking of enkel van bepaalde merken ? herinner mij nog zo'n actie van coca cola voor rolwagens vandaar :wink:


Bron: http://www.dopjesactie.be/nl/welke.php# ... s_gaat_het

Goede dopjes zijn plastic schroefdopjes van drankflessen, met name:
- van mineraal- of spuitwater
- van frisdranken (Cola, Fanta e.d.)
- van melk
- van fruitsap.

Ze worden echter geweigerd wanneer ze vies zijn, dwz. vol zand, gras, schimmel ... zitten.

das metteen al een heel pak duidelijker :wink: we doen mee , de verzamelpot staat al klaar :D


WOEHOEW!!! Kijk ook eens op de site, daar vind je meer info ook over waar je je dopjes naartoe kan (laten) brengen!
:zwartpootje: Kim en geleidehond op pensioen Olly, een zwarte labrador retriever van het Belgisch Centrum voor Geleidehonden te Tongeren.

patricia stevens

Ongelezen berichtdoor patricia stevens » 12/03/07 20:52

Miske schreef:
patricia stevens schreef:
Miske schreef:
patricia stevens schreef:Kim komen de doppen van alle plastiek flessen in aanmerking of enkel van bepaalde merken ? herinner mij nog zo'n actie van coca cola voor rolwagens vandaar :wink:


Bron: http://www.dopjesactie.be/nl/welke.php# ... s_gaat_het

Goede dopjes zijn plastic schroefdopjes van drankflessen, met name:
- van mineraal- of spuitwater
- van frisdranken (Cola, Fanta e.d.)
- van melk
- van fruitsap.

Ze worden echter geweigerd wanneer ze vies zijn, dwz. vol zand, gras, schimmel ... zitten.

das metteen al een heel pak duidelijker :wink: we doen mee , de verzamelpot staat al klaar :D


WOEHOEW!!! Kijk ook eens op de site, daar vind je meer info ook over waar je je dopjes naartoe kan (laten) brengen!

ze verzamelen ze hier in her St- pieters station , erg makkelijk hier gaan ze met de trein naar school / werk , Johan kan elke week ons zakje deponeren , das een kleine moeite :wink:

Miske
Speurneus
Speurneus
Berichten: 15115
Lid geworden op: 28/08/04 00:17
Locatie: Beerse
Contacteer:

Ongelezen berichtdoor Miske » 12/03/07 20:59

patricia stevens schreef:
Miske schreef:
patricia stevens schreef:
Miske schreef:
patricia stevens schreef:Kim komen de doppen van alle plastiek flessen in aanmerking of enkel van bepaalde merken ? herinner mij nog zo'n actie van coca cola voor rolwagens vandaar :wink:


Bron: http://www.dopjesactie.be/nl/welke.php# ... s_gaat_het

Goede dopjes zijn plastic schroefdopjes van drankflessen, met name:
- van mineraal- of spuitwater
- van frisdranken (Cola, Fanta e.d.)
- van melk
- van fruitsap.

Ze worden echter geweigerd wanneer ze vies zijn, dwz. vol zand, gras, schimmel ... zitten.

das metteen al een heel pak duidelijker :wink: we doen mee , de verzamelpot staat al klaar :D


WOEHOEW!!! Kijk ook eens op de site, daar vind je meer info ook over waar je je dopjes naartoe kan (laten) brengen!

ze verzamelen ze hier in her St- pieters station , erg makkelijk hier gaan ze met de trein naar school / werk , Johan kan elke week ons zakje deponeren , das een kleine moeite :wink:


Mooi zo, want elk dopje telt hé!
:zwartpootje: Kim en geleidehond op pensioen Olly, een zwarte labrador retriever van het Belgisch Centrum voor Geleidehonden te Tongeren.

Miske
Speurneus
Speurneus
Berichten: 15115
Lid geworden op: 28/08/04 00:17
Locatie: Beerse
Contacteer:

Ongelezen berichtdoor Miske » 17/03/07 17:28

Beste,

Eerst en vooral willen wij U van harte danken voor het inzamelen van dopjes voor het Belgisch Centrum voor Geleidehonden (BCG). Deze actie kent een groot succes waar wij zéér trots op zijn.

Onze vorige coördinator Chris Hendrickx kan door gezondheidsredenen deze actie spijtig genoeg niet meer verder zetten

Vanaf heden zal enkel het BCG grote hoeveelheden dopjes ophalen. Het dopjesteam maakt er werk van om nieuwe ophaalroutes uit te stippelen.

Indien mogelijk, zouden wij van U ook nog wat extra informatie bekomen (contactpersoon, adres, telefoonnummer, e-mailadres). Deze gegevens blijven strikt vertrouwelijk.

Wat wij graag van U zouden weten:

- Brengt U de dopjes naar een erkend inzamelpunt of verzamelt U deze thuis, in een school, of op een andere plaats?
- Bent U bereid om de dopjes naar een erkend inzamelpunt in uw buurt te brengen .
- Hoeveel dozen, grote of kleine zakken dopjes heeft U gemiddeld per maand? (eventueel in kilo's)
- Hoe dikwijls wenst U dat de dopjes opgehaald worden?(enkel grote hoeveelheden)
- Mogen wij als erkend inzamelpunt uw GSM of telefoonnummer op de website plaatsen?
- Hoeveel opslagruimte heeft U beschikbaar?

Het BCG heeft nu ook eigen zakken ter beschikking.

Voor meer informatie over de dopjesactie en de werking van onze geleidehonden kan U steeds terecht op www.geleidehond.be en www.dopjesactie.be.

Wij hopen op een verdere vlotte samenwerking en dat er nog vele dopjes ingezameld mogen worden.

Met vriendelijke groeten.

Mick.
(in naam van het dopjesteam)
E-mail: info@dopjesactie.be
Website: http://www.dopjesactie.be

Belgisch Centrum voor Geleidehonden
Maastrichtersteenweg 64
3700 Tongeren
Tel: 012/23.43.19
E-mail: bcg@geleidehond.be

Voorzitster
Adeline Valkenborg
Tel. : 011/25.55.07
E-mail: adeline.valkenborg@skynet.be
:zwartpootje: Kim en geleidehond op pensioen Olly, een zwarte labrador retriever van het Belgisch Centrum voor Geleidehonden te Tongeren.

Eelkje

Ongelezen berichtdoor Eelkje » 20/03/07 10:53

Ik ga doppies verzamelen! :shock: Sowiezo van de cola en extran... en ik heb altijd melk van de aldi, die doppies zijn ook goed neem ik aan en de doppies van de vruchtensappen... merk maakt niet uit toch?
Doppebakkie komt ook hier op het aanrecht. Ik zal eens zien of mijn jeugd nog zin heeft om het dorp hier te motiveren hihi... ze hadden laatst nog rommelmarkt voor het WNF, en daar zaten ze op het trottoir... niet al te warm... wel een slap zonnetje erbij, maar zeeeeeeeeeeer gemotiveerd :D . Ze zijn wel aardig goededoellerig haha. Hoop dat ze er voor te porren zijn, kan ik mooi de doppies even uitprinten en dan kunnen ze maar langs de deuren hahaha (stiekum snoepje hier, snoepje daar hahaha). Meestal zijn ze er wel in voor zulke dingen... hebben ze gelijk weer wat te doen he :wink: Ah ... al tikkend al weer een idee... het dorpskrantje! yahoeeeeeeeeeeeeeeeeeee! Ik ga mijn enthousiasme straks ff overbrengen hihi.

Eelkje

Ongelezen berichtdoor Eelkje » 20/03/07 11:17

oh euh... geloof dat ik een probleempje heb. Ik zit in Friesland :?

Eelkje

Ongelezen berichtdoor Eelkje » 20/03/07 11:24

Nou dan moet de garage maar opslagplaats worden hahaha zal mijn husband blij mee zijn hahaha hahaha :lol: Zit niks anders op he :wink:

patricia stevens

Ongelezen berichtdoor patricia stevens » 20/03/07 14:33

Eelkje schreef:Nou dan moet de garage maar opslagplaats worden hahaha zal mijn husband blij mee zijn hahaha hahaha :lol: Zit niks anders op he :wink:

de wandelingen beginnen weer , misschien kan je ze meesturen met de " labjespost" ik zorg dan wel dat ze hier op de juiste plek terechtkomen :wink:

Miske
Speurneus
Speurneus
Berichten: 15115
Lid geworden op: 28/08/04 00:17
Locatie: Beerse
Contacteer:

Ongelezen berichtdoor Miske » 20/03/07 23:44

Eelkje schreef:Ik ga doppies verzamelen! :shock: Sowiezo van de cola en extran... en ik heb altijd melk van de aldi, die doppies zijn ook goed neem ik aan en de doppies van de vruchtensappen... merk maakt niet uit toch?
Doppebakkie komt ook hier op het aanrecht. Ik zal eens zien of mijn jeugd nog zin heeft om het dorp hier te motiveren hihi... ze hadden laatst nog rommelmarkt voor het WNF, en daar zaten ze op het trottoir... niet al te warm... wel een slap zonnetje erbij, maar zeeeeeeeeeeer gemotiveerd :D . Ze zijn wel aardig goededoellerig haha. Hoop dat ze er voor te porren zijn, kan ik mooi de doppies even uitprinten en dan kunnen ze maar langs de deuren hahaha (stiekum snoepje hier, snoepje daar hahaha). Meestal zijn ze er wel in voor zulke dingen... hebben ze gelijk weer wat te doen he :wink: Ah ... al tikkend al weer een idee... het dorpskrantje! yahoeeeeeeeeeeeeeeeeeee! Ik ga mijn enthousiasme straks ff overbrengen hihi.


Jeuj, nog een enthousiaste meedopper!!! En die dopjes ... dat maakt niet uit van welk merk het is hoor :). Echt superrrr en ze zullen op de één of andere manier wel bij 't BCG of bij een ander inzamelpunt geraken hé!!! TOF!!!
:zwartpootje: Kim en geleidehond op pensioen Olly, een zwarte labrador retriever van het Belgisch Centrum voor Geleidehonden te Tongeren.


Terug naar “De Labrador als assistentiehond”