Aan alle Almeerders en omgeving!

Plaats hier leuke wandelplekken.
patries

Aan alle Almeerders en omgeving!

Ongelezen bericht door patries »

Vandaag weer druk op zoek geweest naar een leuk stukje bos in Almere........
Moet zeggen dat ik het toch moeilijk blijf vinden.
Of je loopt na 10min al bij een weg of het bos na 10min. gewoon al afgelopen :?

Wij komen allebei uit Arnhem en daar heb je wel bos en ik heb vroeger in Hoogeveen gewoond daar was ook een echt bos, maar hier.........

Dus aan alle Almeerders waar gaan jullie heen om es even een lekker stuk in het bos te lopen?
Of lukt dat hier gewoon niet :lol:
retriever resort
Speurneus
Speurneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door retriever resort »

Nou, ik heb 9 jaar in Almere gewoond, ben er nu ook inmiddels al weer 7 jaar weg. Mijn favoriete plekjes waren, bij de golfbaan, stukje verder doorijden en dan aan de rechterkant. De groene cathedraal natuurlijk. En als je onze wijk uitrreed (Almere Hout) dan had je aan de andere kant van de weg een slagboom waar je de auto kon parkeren, daar kon je ook heel fijn lopen. Maar Almere wordt zo uitgebreid dat die plekjes misschien inmiddels wel zijn volgebouwd, geen idee. Verder bij Groeneveld in Baarn, is een klein halfuurtje via de stichtsebrug daar kun je ook geweldig wandelen.

groetjes Jeannette
groetjes Jeannette
Wammes

Ongelezen bericht door Wammes »

Waar ik lekker loop is bij ons achter in het bos. Ik woon in oostvaarders buurt. En als ik echt lang wil lopen dan ga ik de brug over, de hogering over dan kom ik in het natuurreservaar. EN daar kun je wel uren lopen. Echt mooi lopen.
Mocht je meer willen weten dan wil ik het wel beter uitleggen mocht je hier niet uitkomen hahaha
Benthe

Ongelezen bericht door Benthe »

Dat is allemaal auto-afstand he?
Jammer.. Ik ben op zoek naar een plekje waar ik met Benthe heen kan lopen en dan zo dat ze niet moe is als ze aankomt :D
retriever resort
Speurneus
Speurneus
Contacteer:

Welke wijk woon je dan in Almere?

groetjes Jeannette
groetjes Jeannette
patries

Ik antwoord stiekem voor Benthe (Rianne) zij woont in Literatuurwijk als ik het goed heb. Ik woon in Filmwijk.
retriever resort
Speurneus
Speurneus
Contacteer:

Wij hebben ook een tijdje in de Filmwijk gewoond, James Stewartstraat. Dat was in de periode dat we Aranka kregen, nu dus 12jr geleden. Volgens mij is het inmiddels redelijk volgebouwd daar maar wij liepen altijd langs het weerwater. Was toen ideaal, een rondje van 10 minuten of een half uur/3 kwartier was allemaal mogelijk. Op het laatst werd het overigens al wel steeds drukker, ook met allerlei honden.

groetjes Jeannette
groetjes Jeannette
retriever resort
Speurneus
Speurneus
Contacteer:

retriever resort schreef:Wij hebben ook een tijdje in de Filmwijk gewoond, James Stewartstraat. Dat was in de periode dat we Aranka kregen, nu dus 12jr geleden. Volgens mij is het inmiddels redelijk volgebouwd daar maar wij liepen altijd langs het weerwater. Was toen ideaal, een rondje van 10 minuten of een half uur/3 kwartier was allemaal mogelijk. Op het laatst werd het overigens al wel steeds drukker, ook met allerlei honden.

groetjes Jeannette
dat was overigens ook een tijd waarin er nog vossen en reeen liepen, die zullen er nu wel niet meer zijn. Literatuurwijk weet ik zo niet, maar Almere verandert ook zo snel dat wat nu zo is is morgen weer anders :wink:

groetjes Jeannette
groetjes Jeannette
patries

retriever resort schreef:
retriever resort schreef:Wij hebben ook een tijdje in de Filmwijk gewoond, James Stewartstraat. Dat was in de periode dat we Aranka kregen, nu dus 12jr geleden. Volgens mij is het inmiddels redelijk volgebouwd daar maar wij liepen altijd langs het weerwater. Was toen ideaal, een rondje van 10 minuten of een half uur/3 kwartier was allemaal mogelijk. Op het laatst werd het overigens al wel steeds drukker, ook met allerlei honden.

groetjes Jeannette
dat was overigens ook een tijd waarin er nog vossen en reeen liepen, die zullen er nu wel niet meer zijn. Literatuurwijk weet ik zo niet, maar Almere verandert ook zo snel dat wat nu zo is is morgen weer anders :wink:

groetjes Jeannette
:lol: Nou die vossen lopen er niet meer hoor :D
Ik woon ook vlakbij het weerwater, daar is nu een park aangelegd waar ik veel loop voor de dagelijkse wandeling. En je denk ik idd nog wel het weerwater rond maar niet meer zoals eerst. Het gedeelte bij het ziekenhuis moet je nu door de stad. Niet heel ontspannen lopen dus :?
Maar ik ken de James Stewartstraat wel. Ik woon daar vlakbij.

Maar wat je eerder schreef, ik denk dat ik maar es naar de Groene Kathedraal ga rijden. De jachthondenschool geeft daar ook wel es training las ik.
En verder blijf ik maar es rondspeuren :D
retriever resort
Speurneus
Speurneus
Contacteer:

Succes hoor, met het zoeken naar een fijne wandelplek. Ik zal je een geheimpje verklappen :giechel:
wij wonen nu weer in drenthe, op 10 minuten van Hoogeveen, en dat had zo zijn redenen :wink:

groetjes Jeannette
groetjes Jeannette
patries

retriever resort schreef:Succes hoor, met het zoeken naar een fijne wandelplek. Ik zal je een geheimpje verklappen :giechel:
wij wonen nu weer in drenthe, op 10 minuten van Hoogeveen, en dat had zo zijn redenen :wink:

groetjes Jeannette
Tja en die reden begrijp ik wel :D
Wij hebben net op Funda zitten kijken en die omgeving komt toch wel vaak op ons lijstje voor :wink:

Ik heb er als kind heerlijk gewoond. Het zal daar ook wel niet meer helemaal zo zijn als toen, maar toch niet te vergelijken met Almere........

Dusse als wij eens rond gaan rijden daar dan weet jij wel een leuk plekje voor Gin om te rennen? :lol:
Gin is trouwens geboren in Rouveen ook niet ver daar vandaan.
retriever resort
Speurneus
Speurneus
Contacteer:

patries schreef:
retriever resort schreef:Succes hoor, met het zoeken naar een fijne wandelplek. Ik zal je een geheimpje verklappen :giechel:

groetjes Jeannette
Tja en die reden begrijp ik wel :D
Wij hebben net op Funda zitten kijken en die omgeving komt toch wel vaak op ons lijstje voor :wink:

Ik heb er als kind heerlijk gewoond. Het zal daar ook wel niet meer helemaal zo zijn als toen, maar toch niet te vergelijken met Almere........

Dusse als wij eens rond gaan rijden daar dan weet jij wel een leuk plekje voor Gin om te rennen? :lol:
Gin is trouwens geboren in Rouveen ook niet ver daar vandaan.
Ik ben hier ook opgegroeid en tja, het bloed kruipt ...........
maar als je ooit in de buurt bent weet ik heel veel plekjes waar Gin lekker kan rondrennen.

groetjes Jeannette
groetjes Jeannette
LindavW

Ongelezen bericht door LindavW »

Wammes schreef:Waar ik lekker loop is bij ons achter in het bos. Ik woon in oostvaarders buurt. En als ik echt lang wil lopen dan ga ik de brug over, de hogering over dan kom ik in het natuurreservaar. EN daar kun je wel uren lopen. Echt mooi lopen.
Mocht je meer willen weten dan wil ik het wel beter uitleggen mocht je hier niet uitkomen hahaha
Ik woon ook in de Oostvaardersbuurt (heb je nog nooit gezien volgens mij...) en loop inderdaad zo het bos weer uit, maar als ik jouw verhaal begrijp ga je richting de Oostvaardersplassen??
Is dat dat pad waar je dan eerst over loopt en waar je een kruising hebt waar je links af kunt richting Seizoenenbuurt en rechtsaf het bos in. En als je dan wat rechtdoor loopt ook weer links of rechtsaf of rechtdoor kunt?
Saskia.Bernadette
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door Saskia.Bernadette »

Benthe schreef:Dat is allemaal auto-afstand he?
Jammer.. Ik ben op zoek naar een plekje waar ik met Benthe heen kan lopen en dan zo dat ze niet moe is als ze aankomt :D
Pampushout is bij jou zo ongeveer om de hoek toch? :D
onvoorwaardelijk trouw en zonder bedrog
Saskia.Bernadette
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door Saskia.Bernadette »

Autoplekje;

Je rijdt richting Stadslandgoed de Kemphaan. Daar ga je rechtsaf bij het stoplicht, dus niet naar de Kemphaan he. 8) Na 50 m. rechterkant parkeren. 1e stuk is losloop, dan fietspad over -aanlijnen- volgende fietspad over is weer losloop. Daar kun je echt wel een aardig eindje om hoor. :D

Echt prettig wandelen daar en grootste deel kunnen ze ook echt los. :D
onvoorwaardelijk trouw en zonder bedrog
Plaats reactie