Mooie losloopgebieden in Nederland/Belgie

Plaats hier leuke wandelplekken.
Lolita

Ongelezen berichtdoor Lolita » 26/10/07 12:04

Ik had het idd over Belgie, zoals Karlien al zei. Het is jammer, maar eerlijk gezegd, ik hou mij er niet aan. Ik zorg er dus gewoon voor dat Lola voor niemand overlast betekent en dat ik haar tijdig terug roep als we iemand zien aankomen.

Lousje

Ongelezen berichtdoor Lousje » 26/10/07 12:17

De Katwijkse duinen en het strand,heerlijk!De zuidduinen zijn heel uitgebreid ,ook verschillende meren waar ze lekker kunnen zwemmen en de Noordwijkse duinen zijn ook vlakbij waar ze een echt hondenstrand hebben.Hier in de duinen mogen ze alleen los buiten de broedtijd om,dat moet ik er nog wel even bij zeggen.En op het strand 's zomers na 19.00 uur.Maar op het hondenstrand in Noordwijk het hele jaar door... :wink:

Lousje

Ongelezen berichtdoor Lousje » 26/10/07 12:18

En...Langevelderslag in Noordwijk natuurlijk niet te vergeten!Een uitgestrekt bos wat doorloopt naar de duinen en het strand. :wink:

molletje
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus
Berichten: 1503
Lid geworden op: 19/11/06 00:00
Locatie: rotterdam

Ongelezen berichtdoor molletje » 26/10/07 12:57

omgeving Rotterdam;
* bergse bos (is al genoemd) en Rottemeren (Bleiswijk)
* Prinsenmolenpad en Beatrix-Plantsoen ligt aan elkaar, altijd goed voor een uur wandelen en veel zwemmen in de Bergse Plas. Bereikbaar via de Straatweg (R'dam Hillegersberg) en dan de Pr. Bernhardkade op. Aan het eind parkeren en dan het ophaalbruggetje over en LOS!!!
* Schiebroekse Park, ingang aan Abeelweg of Hoge Limiet. Goed voor een klein uurtje.
* Kralingse Bos; er zijn stukken waar de hond vast moet (staat duidelijk aangegeven) maar er is ook een groot stuk waar ze los mogen. Omgeving pannenkoekenhuis "de Nachtegaal"
* iets verder weg maar heerlijk om tussen 1 oktober en 1 april te lopen; Delftse Hout (vooral het "oude"stuk rondom het hertenkamp!!) en Dobbeplas (Nootdorp). Afslag Delft (bij Ikea). Bordjes Pijnacker volgen, bordjes Delftse Hout volgen. Ik rij het blind dus weet niet zo goed de straatnamen, even op de kaart kijken voor de details.
* midden Delf-Land; tussen Schiedam, Vlaardingen en Delft
* tussen Zeist en Austerlitz, groot bos met diverse lange en korte routes, bijna overal mogen honden los

groetjes, Tycho, Vesta, Karen

Pippi

Ongelezen berichtdoor Pippi » 26/10/07 15:30

De lange Duinen in Soest. Honden mogen los mits onder appel :oops: Mooie wandelroutes en een enorme zandkuil waar de honden heerlijk kunnen ravotten.
Gevonden door achter een hondeuitlaatservice aan te rijden. Gelukkig waren ze niet op weg naar huis :lol: :lol: :lol: :lol:

Sandraske

Ongelezen berichtdoor Sandraske » 26/10/07 16:44

De Loonse en Drunense duinen
routebeschrijving (gekopieerd uit een andere topic)
Vanaf de A59:
Neem afslag 37 (Waalwijk), dan kom je op de N261 richting Waalwijk/Kaatsheuvel/Tilburg.
Dan neem je rechtsaf de afslag Sprang Capelle/Kaatsheuvel. Ter herkenning: op de hoek van dit kruispunt ligt een flink hotel met iets van Queen in de naam. Op de rotonde neem je de 3e afslag (3/4 rond dus). Deze weg volg je tot je aan de rechterkant een molen (restaurant geloof ik) ziet. Hier ga je linksaf (voorlangs een chinees/indisch restaurant). Dit is de Van Haestrechtstraat. Deze blijf je een hele tijd volgen (zitten nogal wat drempels en bochten in). Op een gegeven moment krijg je de Waalwijkse Baan aan je rechterhand (op de Waalwijkse Baan dus niet de afslag naar links de Roestelbergsestraat nemen!!). Deze rijdt je helemaal uit (loopt uiteindelijk "dood" (gaat over in een ruiterpad) en daar kun je parkeren.
Je kunt ook de borden volgen naar cafe-restaurant de Roestelberg daar kun je ook parkeren.

De Bedafse Bergen in Uden
Lekkere lange paden en een grote zandverstuiving, helaas voor de labjes staat de waterpoel regelmatig droog
routebeschrijving vanaf Eindhoven
In Eindhoven neemt u de A50 richting nijmegen.
U volgt de A50 helemaal (31km) tot de afslag Zeeland/Uden-Noord [Afrit14].
Let op, niet afslag Volkel/Uden [Afrit13]!
Onderaan de afslag gaat u linksaf de snelweg onderdoor richting Vorstenbosch/Bedaf.
Na ong. 2 km rechtsaf de Schansweg op, na 500 m.
(vanaf de snelweg staat restaurant/camping de Pier aangegeven, na het restaurant kun je het beste parkeren in de berm en de ingang naar het bos nemen langs de langlaufclub)

Het Wijboschbroek (tussen Schijndel en Veghel), wandelroutes van 3, 5 en 8 km, dit is een voormalig moerasgebied dus kan na veel regen behoorlijk drassig zijn
Routebeschrijving:
vanuit Veghel meteen na het bordje bebouwde kom Wijbosch, rechtsaf, daarna rechts aanhouden langs de voetbalvelden, na 200 meter linksaf en volg daarna het bordje P

Natuurgebied de Duiventoren (tussen Dongen en Rijen)
Tegenover cafe Den Hespel (Dongense weg) kun je het bos inrijden. LET OP: alleen rechts van het grote pad mogen de honden los(als je met je rug naar de ingang staat)!!!
Aan deze kant liggen wel de zandverstuiving en een waterpoel

luna-flame

Losloopgebieden Nederland

Ongelezen berichtdoor luna-flame » 12/02/08 18:22

Een loslooproute is bij cafe de Roestelberg (Roestelbergseweg 2) te Kaatsheuvel. Dit is een route die je loopt met een ven erbij waar ze kunnen zwemmen.
Wel lekker om na de wandeling even een terrasje te pikken. Met uitzondering van juli en augustus is het café op woensdag gesloten.


Tevens heb je nog 2 losloopgebieden in de duinen bij cafe de Rustende Jager (Oude Bosschebaan 11) in Biezenmortel en bij cafe Bos en Duin (Oude bosschebaan 1) in Udenhout.
Ook bij deze 2 cafees kun je lekker gaan zitten. Café de Rustende Jager ligt onder de bomen, lekker voor de hond om in de zomer wat schaduw te hebben.

Ben benieuwd of iemand hem een keer gaat lopen en wat de bevindingen zijn.

Jitske-Esther

losloopgebied(je) rond Hapert ?

Ongelezen berichtdoor Jitske-Esther » 20/02/08 16:56

Weet er iemand een mooi gebied in of rond Hapert ?
Wij gaan namelijk eerste weekend van april op vakantie naar het Vennebos.
altijd leuk als we de honden even kunnen laten ravotten naar hartelust.

Colinda

Ongelezen berichtdoor Colinda » 20/02/08 20:22

In Amersfoort mogen de honden los lopen (mits onder appel) in het bos bij Birkhoven. Daar hebben ze ook een meer waar alleen de honden in zwemmen. Heerlijk wandelen daar. :klasse:

Gebruikersavatar
helga hendriks
Speurneus
Speurneus
Berichten: 2053
Lid geworden op: 20/10/06 18:33
Locatie: Weert
Contacteer:

Ongelezen berichtdoor helga hendriks » 09/04/08 19:26

Leuke wandelingen in zuid limburg http://www.wandelgidszuidlimburg.com/index.html

Leuke wandelroute in het leudal
Leudalroute 13 km). Prachtige afwisselende wandelroute door het Leudal. Een aanrader! Met dank aan Staatsbosbeheer. Start: P-plaats bij informatiecentrum St. Elisabeth's Hof, Roggelseweg 58, Haelen
Via deze link http://www.leudal.net/wandel.html kun je de route downloaden
Groetjes Helga en een poot van Kaja en Whoopi

Afbeelding

Jitske-Esther

Ongelezen berichtdoor Jitske-Esther » 10/04/08 09:37

In Hapert net achter "Het Vennebos". Is wel tegen de autosnelweg en redelijk druk.

waar je kan parkeren weet ik niet, wij zaten daar in een bungalow.

Annelies

Ongelezen berichtdoor Annelies » 17/04/08 19:47

Voor mensen uit Voorne-Putten: je kan heerlijk wandelen met je hond bij 1 van de stranden aan de maasvlakte. Je kan er op verschillende punten op en af en er is genoeg parkeergelegenheid. Je hond mag overal los maar in de zomervakantie met mooi weer is het wel druk met zonaanbidders. Verder nooit een 'hond te bekennen' :lol: dus heerlijk wandelen. In Oostvoorne en Rockanje heb je ook heerlijke wandelgebieden maar daar moet je hond wel worden aangelijnd note van de boswachters hier krijg je altijd alleen maar waarschuwingen, ik ben in elk geval nog nooit beboet!

Sieldra

Ongelezen berichtdoor Sieldra » 10/02/09 12:18

Ja inderdaad je kan heerlijk wandelen in Rockanje en Oostvoorne, vooral ook op het strand is het erg leuk en het is een ontzettend mooi gebied. Ik ben zelf nog nooit een boswachter tegen gekomen. Maar op sommige stukken lopen er paarden en koeien los dus daar moet je zo wie zo goed opletten!

Daarnaast is de bernisse (van spijkenisse tot aan ongeveer hellevoetsluis) ook een ontzettend mooi gebied voor leuke wandelingen met je hond, ze kunnen gemakelijk op diverse plaatsen het water in. Er is bos maar ook open grasvlaktes waar ze heerlijk op kunnen rennen en spelen. Het enigste nadeel is dat het vrij druk bezocht is en dat er ook veel fietsers langs rijden. Dus je moet je hond goed onder appel hebben en goed opletten wat er aankomt.
Maar wij komen er vaak en graag.

Annette1

Ongelezen berichtdoor Annette1 » 07/05/09 10:15

Hoi,hoi,

Misschien al lang bekend, maar ik vond een heel informatieve site voor wandelingen waarbij de hond los mag, namelijk www.hondenlosloopgebied.nl :D De wandelingen worden per provincie genoemd.

Anjess

Ongelezen berichtdoor Anjess » 07/05/09 13:07

Ik ga bijna elke dag met mijn Sjammai naar het Veerse bos in Veere (Zeeland).
Mocht je naar het strand willen dan is hier in Oostkapelle een hondenstrand.Op het Noordzeestrand mag je verder 's zomers na 19.00 uur met je hond komen...ideaal dus.
Hier in Zeeland vind ik sowieso dat er veel gewandeld (los) met je hond kan lopen.

Groetjes Jessica


Terug naar “Wandeltips”