Teuntjes eerste sleep!

Plaats hier je filmpjes over Labradors.
Deetje
Grote hondenneus
Grote hondenneus
Contacteer:

Teuntjes eerste sleep!

Ongelezen bericht door Deetje »

http://nl.youtube.com/watch?v=Vn4nIxAVDQ4" onclick="window.open(this.href);return false;
Dorette&Toosje

Ongelezen bericht door Dorette&Toosje »

:applaus: Wat is ze heerlijk enthousiast. Het staartje zwiept er zowat af :D
Jorinde
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door Jorinde »

Haha, wat een schitterend filmpje. En wat is ze mooi :verliefd1:
Dat enthousiaste staartje,dat zo snel draait als een propeller, dat ze haast opstijgt :D Dat heeft Brownie ook.
Groetjes Jorinde en :bruinpootje: van Brownie
MarlinH

Ongelezen bericht door MarlinH »

Agh wat een mooi filmpje, dat staartje viel mij ook direct op, heerlijk!
TamaraKees

Ongelezen bericht door TamaraKees »

Jeetje at een dolle hond 8) hij had er zin in .. leuk om te zien
margreet
Grote hondenneus
Grote hondenneus

Ongelezen bericht door margreet »

het is een heerlijk filmpje en ze is zo vreselijk enthousiast die gaat er wel komen hoor :)
Afbeelding
Geef nooit uitleg. Je vrienden begrijpen je wel en je vijanden geloven je toch niet
brigitte064

Ongelezen bericht door brigitte064 »

Zo heel erg enthousiast ben ik toch niet :(
Deetje
Grote hondenneus
Grote hondenneus
Contacteer:

brigitte064 schreef:Zo heel erg enthousiast ben ik toch niet :(
Vertel, wat is de reden?
Graag eerlijk, want dan kunnen we wat leren! :wink:
brigitte064

Deetje schreef:
Vertel, wat is de reden?
Doe ik, als je dat wilt :)

Zelf ben ik een enorme voorstander van het volgende:

Eerst je hondje onder appel krijgen, en dan pas apporteren..
Sleepjes lopen, en vervolgens je hondje met de prooi laten wegkomen, je hondje laten "ver"happen, en achter je hondje aanlopen tijdens werken (in jouw hondjes geval nog spel), zijn in mijn ogen cruciale fouten, die je er strakjes met heel veel moeite weer uit moet halen..

Op deze leeftijd laten wij de kleintjes ook wel eens een stukje wild "proeven" en, als ze er niet vies van zijn apporteren, maar altijd onaangelijnd, binnen zichtafstand, en zonder druk :wink:
Kyra
Speurneus
Speurneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door Kyra »

brigitte064 schreef:
Deetje schreef:
Vertel, wat is de reden?

Sleepjes lopen, en vervolgens je hondje met de prooi laten wegkomen, je hondje laten "ver"happen, en achter je hondje aanlopen tijdens werken (in jouw hondjes geval nog spel), zijn in mijn ogen cruciale fouten, die je er strakjes met heel veel moeite weer uit moet halen..

Op deze leeftijd laten wij de kleintjes ook wel eens een stukje wild "proeven" en, als ze er niet vies van zijn apporteren, maar altijd onaangelijnd, binnen zichtafstand, en zonder druk :wink:
Ben ik het mee eens, viel mij ook op.. 8)

Teuntje is wel lekker gegroeid zeg, word al een heerlijk hondje om te zien.. 8)
Afbeelding
Deetje
Grote hondenneus
Grote hondenneus
Contacteer:

brigitte064 schreef:
Deetje schreef:
Vertel, wat is de reden?

Dank je Brigitte, ik vind het fijn andermans visie ook te lezen!
Allereerst ben ik het voor een groot deel met je eens!
Maar wat doe je, met een hond, die werkelijk alles oppakt, van blikjes tot muisjes etc.?
Ik ben dan heel enthousiast en probeer haar met buit bij me te krijgen en te ruilen.
Ze heeft al bijna al het wild vastgehad en dat zonder enige aansporing. Ikkwam thuis van training met rat in de handen. 6 volwassen honden ruiken en ineens heb ik geen staart meer in handen, is die kleine tussen de andere door erbij gekomen en heeft de rat gepakt.
Ik heb haar met blijde stem en een snoepje kunnen lokken en heb kunnen ruilen.
Het sleepje was een grapje en is niet een vaste iets wat ik met puppen doe. Maar omdat Teuntje uit showlijnen komt, vonden mensen mij gek, omdat ze mijn andere honden kennen :wink:
Ik heb toen gezegd, dat showlijnen niet wil zeggen, dat er geen werklust in zit. Dit was een soort bewijs.

Even terug naar jouw visie en de mijne.
Jullie doen dus eerst alleen gehoorzaamheid/appel?
Ik ben vanaf 1995 altijd direct met 8 weken begonnen met ook apporteren, maar wel aan de lange lijn en op de positieve manier.
Zodra ze goed konden zwemmen, begon ik met smalle slootjes met het over water sturen, door zichtbaar een dummy te gooien.
Dus ik ben vanaf week 8 al met gehoorzaamheid bezig en apporteren.
Met Teuntje heb ik wat langer gewacht (ze is een totaal ander type hond om te trainen), die heb ik eerst wat uit laten razen en heb haar geleerd om op de fluit te komen. Ook kan ze al redelijk netjes volgen.
Pas vanaf volgende week ga ik met haar echt appel doen met als beloning een apportje met een dummy.
Ik denk, dat we niet heel veel verschillen, al doe ik dus wel af en toe een sleepje met pens om haar neus te trainen.
Ik ben nog steeds op zoek naar een trainingsgroep, die het op de positieve manier doet. Ik dacht er 1 gevonden te hebben, maar ook die heeft dingen, die mij niet aanstaan.
Ik help bij de KNJV, die training is absoluut niets voor mij. :?

Dit sleepje is dus absoluut geen onderdeel van mijn training, maar was een bewijs, dat ook deze types kunnen werken en hun neus gebruiken.
brigitte064

Ik wist wel dat het een grapje was :D , ik kon het me al bijna niet voorstellen dat jij nog zulke "beginners"fouten zou maken..
Bedenk echter altijd...jij hoeft niemand niks te bewijzen...heb je helemaal niet nodig meis :wink: , en dit soort filmpjes geven een wel heel vertekend beeld van aanleren aan he...

Hier wordt gehoorzaamheid natuurlijk ook met apport gecombineerd, apporteren heel rustig, in zicht, niet gooien enz enz, die sjmiegels zijn van zichzelf al gek genoeg, dus die gaan we echt niet nog gekker maken, voordat je het weet heb je een piepert of inspringer.
Bij hondjes uit werklijnen is het zeer belangrijk de rust erin te krijgen...en te houden, en een goede band met hun baasje te hebben...dus idd de nadruk wordt gelegd op gehoorzaamheid en volgzaamheid....en als beloning mogen ze dan lekker apporteren :)
Net zoals jij dat doet dus :)

Knjv...tja wat kan ik erover zeggen....ik zeg maar niks..

Trainingsgroepjes is idd moeilijk he, je weet waar Herman lesgeeft, misschien moet je toch maar eens een kijkje gaan nemen in Hasselt of Zichem, wie weet zal het je toch bevallen :)

Het verschil tussen werk- en showlijnen, ook daar laat ik me niet over uit, mijn persoonlijke voorkeur moge duidelijk zijn :wink:

De groetekes...en nog heel veel trainingsplezier met je meisje
Deetje
Grote hondenneus
Grote hondenneus
Contacteer:

Als het me lukt, ga ik inderdaad eens in Hasselt kijken over ruim een week.
Het jammere daarvan is, dat je altijd op hetzelfde terrein bezig bent. Ik vind zelf wat variatie erg belangrijk. 3x naar hetzelfde en dan weer naar een volgend terrein. Maar goed, dat kan ik thuis wel regelen.
Tijdens het gewoon wandelen maak ik wel gebruik van de dingen, die ik tegenkom. Vooral kleine obstakels ben ik gek op, hopen, dat de kleine het voor elkaar krijgt om het probleem op te lossen. Lopen door hoog gras met distels en brandnetels is al geen punt meer voor mevrouwtje.
Morgen doe ik met Kaatje mee in Meijel, eens kijken, of ze weer zo lekker werkt als in Soerendonk.
Ik heb nog een B nodig om met haar een nestje te kunnen fokken. Heb dus ook echte KNJV-proeven ingeschreven (Hoensbroek en Dongen). Niet dat ik die leuk vind, ik doe liever workingtesten of gewoon echt mee op jacht.
Plaats reactie