Dingen die een labrador moet onthouden

Vragen over de opvoeding van je Labrador? Plaats ze hier.
flippie

Ongelezen berichtdoor flippie » 14/09/08 22:39

7. Niet in dode beesten rollen, omdat het luchtje zo lekker is.

7a. En als je nou al tien jaar weet wat de gevolgen daarvan kunnen zijn, geen zielige 'help-wat-heb-ik-toch-een-rotleven'-kop meer trekken als je onder de douche moet.

Gebruikersavatar
Pandora
Speurneus
Speurneus
Berichten: 5538
Lid geworden op: 14/11/06 21:13
Locatie: Hoogvliet

Ongelezen berichtdoor Pandora » 14/09/08 22:49

41. Décolletées zijn niet bedoeld om ballen in te mikken.
42. De bestuurdersstoel in de auto hoeft niet voorverwarmd te worden, zeker niet als het regent.
43. Je mag niet je snuit in een kopje koffie met melk steken.
44. Alles wat op de salontafel ligt hoeft niet meer geapporteerd te worden.
Groetjes van Brigitte & Zoo
Afbeelding
Bedankt Marjolein, hij is top!

flippie

Ongelezen berichtdoor flippie » 14/09/08 22:51

Sorry, ik raak helemaal op dreef. :oops: :D

6. Niet overgeven in de auto.

6a. En in huis graag alleen op die tientallen meters afwasbare vloer, die je baasjes speciaal voor jou hebben laten leggen. Dus niet altijd precies op een kleedje mikken, aub.

45. Als je in een bovenwoning woont, is keiharde botten van de trap gooien als enthousiast begroetingsritueel een slecht plan.

Gebruikersavatar
Pandora
Speurneus
Speurneus
Berichten: 5538
Lid geworden op: 14/11/06 21:13
Locatie: Hoogvliet

Ongelezen berichtdoor Pandora » 14/09/08 23:05

46. "Alle eendjes zwemmen in het water" niet te letterlijk nemen, ze mogen ook op de kant zitten.
47. Niet plotseling je kop uit het raampje steken als het vrouwtje moet blazen van de politie.
48. "Halloooooo" is geen commando voor 'ren blaffend naar het tuinhek'.
Groetjes van Brigitte & Zoo

Afbeelding

Bedankt Marjolein, hij is top!

roos

Ongelezen berichtdoor roos » 14/09/08 23:27

49 Niet dansen en zingen als wij thuis komen, doen wij ook niet.

50 De bodem van de bak is duidelijk te zien, hij word ook door landurig
te likken echt niet weer vol.

Suikervrij

Ongelezen berichtdoor Suikervrij » 14/09/08 23:28

Pandora schreef:46. "Alle eendjes zwemmen in het water" niet te letterlijk nemen, ze mogen ook op de kant zitten.
47. Niet plotseling je kop uit het raampje steken als het vrouwtje moet blazen van de politie.
48. "Halloooooo" is geen commando voor 'ren blaffend naar het tuinhek'.


Hilarisch.. heb maar 1 wijntje op maar ik lig echt helemaal in een deuk. Je zou een boek moeten schrijven :applaus:

flippie

Ongelezen berichtdoor flippie » 14/09/08 23:29

:blij:

49. Er is géén wereldwijd complot gaande om je uit te hongeren; 100 kilo is gewoon écht geen ideaal gewicht voor labradors.

50. Als de dierenarts zegt dat je aan de beurt bent, dan moet je de deur naar de spreekkamer nemen - dus niet de buitendeur.

51. Als iemand vraagt of je een koekje lust, dan bedoelt-ie ook echt een koekje. Als-ie z'n vingers wil laten amputeren dan gaat-ie wel naar een chirurg ipv naar jou.

52. Mensenkinderen leren lopen met vallen en opstaan, maar het is niet jouw taak om dat proces te versnellen. De peuter van de buren valt heus vaak genoeg om zónder dat jij je ermee bemoeit.

flippie

Ongelezen berichtdoor flippie » 14/09/08 23:31

Oh sorry, dit moet dus zijn:

51. Er is géén wereldwijd complot gaande om je uit te hongeren; 100 kilo is gewoon écht geen ideaal gewicht voor labradors.

52. Als de dierenarts zegt dat je aan de beurt bent, dan moet je de deur naar de spreekkamer nemen - dus niet de buitendeur.

53. Als iemand vraagt of je een koekje lust, dan bedoelt-ie ook echt een koekje. Als-ie z'n vingers wil laten amputeren dan gaat-ie wel naar een chirurg ipv naar jou.

54. Mensenkinderen leren lopen met vallen en opstaan, maar het is niet jouw taak om dat proces te versnellen. De peuter van de buren valt heus vaak genoeg om zónder dat jij je ermee bemoeit.


Mijn hemel, wat moet een lab veel onthouden![/quote]

roos

Ongelezen berichtdoor roos » 14/09/08 23:33

flippie schreef::blij:

49. Er is géén wereldwijd complot gaande om je uit te hongeren; 100 kilo is gewoon écht geen ideaal gewicht voor labradors.

50. Als de dierenarts zegt dat je aan de beurt bent, dan moet je de deur naar de spreekkamer nemen - dus niet de buitendeur.

51. Als iemand vraagt of je een koekje lust, dan bedoelt-ie ook echt een koekje. Als-ie z'n vingers wil laten amputeren dan gaat-ie wel naar een chirurg ipv naar jou.

52. Mensenkinderen leren lopen met vallen en opstaan, maar het is niet jouw taak om dat proces te versnellen. De peuter van de buren valt heus vaak genoeg om zónder dat jij je ermee bemoeit.



:lol: :lol: :lol:

flippie

Ongelezen berichtdoor flippie » 14/09/08 23:39

roos schreef: :lol: :lol: :lol:

Heeeeeerlijk hè, ik vind echt dit hele topic en álle aanvullingen een feest van herkenning! Wat zijn labradors toch geweldig leuke, eigenwijze beesten. :D

roos

Ongelezen berichtdoor roos » 14/09/08 23:41

flippie schreef:
roos schreef: :lol: :lol: :lol:

Heeeeeerlijk hè, ik vind echt dit hele topic en álle aanvullingen een feest van herkenning! Wat zijn labradors toch geweldig leuke, eigenwijze beesten. :D


Ik ook, zit hier heel stom te grijnzen achter mijn pc :D
Het zijn zalige honden :verliefd1: , ik hoef geen andere soort meer.

roos

Ongelezen berichtdoor roos » 14/09/08 23:53

55 Als je bij de tafel kwispelt staart naar beneden, de asbak schoonmaken doen we zelf wel.

flippie

Ongelezen berichtdoor flippie » 15/09/08 00:02

Ho, er waren er nóg een paar niet genummerd. De lijst met regels groeit en groeit!

Tanja schreef:56 De afwasmachine hoeft niet te worden uitgelikt; daar hebben ze andere spullen voor uitgevonden ...
57 De voeten van de baas worden in de douche gewassen; daar hoef jij niet voor te zorgen ...
58 Niet onder een trampoline door lopen als er op wordt gesprongen; dat kan een keer fout gaan ...


Ze blijven leuk!
Hier mijn (iig voorlopig :twisted: ) laatste aanvulling:

59. Met een tak van minstens een meter lang dwars in je bek pas je meestal niet tussen twee boompjes door. Ook niet als je maar hard genoeg rent...

roos

Ongelezen berichtdoor roos » 15/09/08 00:18

59 Het woord HIER betekent niet heel hard de andere kant op.

Gebruikersavatar
Pandora
Speurneus
Speurneus
Berichten: 5538
Lid geworden op: 14/11/06 21:13
Locatie: Hoogvliet

Ongelezen berichtdoor Pandora » 15/09/08 07:09

61. Instructeurs op de hondenschool zijn geen koekjesautomaten.
62. Mensen die hun veters strikken hoeven niet meteen een wasbeurt.
63. Geen brillen afdweilen, de mensen maken die zelf schoon.
64. Niet vanaf het begin `We zijn er bijna...` joelen in de auto.
Groetjes van Brigitte & Zoo

Afbeelding

Bedankt Marjolein, hij is top!


Terug naar “Opvoeding”