Ik zag op de website van Staatsbosbeheer dat ze hun hondenlosloop beleid hebben aangepast.
Dus de grote wandel gebieden in het Drents/Friese Wold en in de bossen bij Borger/Gieten en bij Roden zijn nu Honden mogen mee, mits aangelijnd????
Weet iemand hier er meer van? Wij gaan namelijk naar Diever in een huisje omdat je daar juist van die fijne losloopbossen hebt en nu mag dat dus niet meer
Groetjes van Henny en een ferme poot van Yarra en Spirit
Daar ben ik ook niet mee bekend, geheel nieuw voor mij. Woon kleine vijftien kilometer van Diever. Keek even op klikkaart van staatsbosbeheer, klikte op een route maar werd hij niet vermeld. Ik weet dus ook niet of er nu borden staan anders zou ik doen of je neus bloed want staat er geen bord hebben ze ook geen poot om op te staan. Ondanks dit gedoe, toch een prettig verblijf in Diever. Loop zelf wel eens in Spier. Na dat je het informatiecentrum Lhee voorbij bent, krijg je na ongeveer een kilometer aan de linkerkant een P staan. Hier bevind zich een oranje route en daar loopt Floor altijd los. De route is vijf kilometer lang.
Wij zijn waren in juli nog in die omgeving met vakantie (Elsloo, Drents/ FRiese Wold). Toen waren daar nog wel losloopgebieden. Zou erg jammer zijn als dat nu niet meer kan.
groetjes janneke, pootje van Beau en Olan
Beau (Quinten Beau van het Oosterhuis 24-12-2001-15-09-2015) Jip (Prosciutto Fan't Detica 20-9-2015)
ik kom er regelmatig bij het Boomkroonpad...daar mogen ze officieel altijd alleen maar aangelijnt. Dus het klopt wel , maar er lopen veel honden los. Ook idd bij Spier, daar mogen ze gewoon los
Wij zijn er afgelopen zomer nog geweest ! Een heerlijk gebied !
In Diever zit een grote VVV vlak voor je het Wold in gaat, hier kun je even vragen of ze de gebieden aan kunnen geven waar je hond los mag.
Dit hebben wij in Augustus ook gedaan en toen konden ze er toch nog wel een aantal aanwijzen, maar weet niet hoe het nu is natuurlijk.....
miran&joost schreef:Wij zijn er afgelopen zomer nog geweest ! Een heerlijk gebied !
In Diever zit een grote VVV vlak voor je het Wold in gaat, hier kun je even vragen of ze de gebieden aan kunnen geven waar je hond los mag.
Dit hebben wij in Augustus ook gedaan en toen konden ze er toch nog wel een aantal aanwijzen, maar weet niet hoe het nu is natuurlijk.....
groeten,
Joost
Ja, dat gaan we zeker doen. Ik had SBB al een mail gestuurd met infoverzoek maar daar doen ze volgens mij niet aan.
Ik heb nog niets terug gehoord.
Groetjes van Henny en een ferme poot van Yarra en Spirit
Dit zijn wandelroutes met honden,
Hier kun je wel mooie routes lopen,door heel nederland in verschillende provincies van 6 km tot wel 30km http://www.ontrack.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Gr Irene