YESSS! Hij kan het!

Plaats hier alles over jachttraining en de jacht.
Tilly
Speurneus
Speurneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door Tilly »

super Ramses :applaus: :applaus:
Groetjes Tilly
Pootje van Gina & Akka

*Er is op de wereld geen betere psychiatrie, dan een hond die je gezicht aflikt*
Tanja
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus

Ongelezen bericht door Tanja »

Wat zul jij trots zijn! En terecht ... :applaus:
Groetjes, Tanja

Laughter is timeless, imagination has no age and dreams are forever ...
Pandora
Speurneus
Speurneus

Re: benieuwd

Ongelezen bericht door Pandora »

rvdhagen schreef:en WIJ zijn dan weer heeeeeel erg benieuwd hoe je dat dan voor elkaar hebt gekregen. Ik ben al anderhalf jaar bezig om Xena aan haar verstand te peuteren dat ik graag wil dat ze de dummy vasthoudt tot ik em aanpak, in plaats van hem voor mijn voeten neer te kwakken.
Volgens mij moet ik haar niet vóór me laten zitten, want als ik dan zo boven haar uit toorn, kan dat natuurlijk erg dominant overkomen.
vertel vertel :?:
Okee, lang verhaal maar dit is hoe ik het met Ramses voor elkaar heb gekregen.
De basis: Ramses is een stuiterende werkidioot (buiten het werken om heel rustig), ik ben heel kalm, onze relatie is goed, hij wil alles voor me doen en heeft vertrouwen in mij.

Ik ben begonnen bij het begin:
Stap 1:Ik op de bank, Ramses voor me (aangelijnd), bek open doen, verfroller (schoon :wink: ) in de bek, duim er voor, hand onder zijn kin, VAST, aai over zijn bol, LOS, verfroller aanpakken, GOED ZO, snoepje.
Aangelijnd was na een keer of drie niet meer nodig, zijn bek ging steeds gemakkelijker open, vertrouwen, hij vond het prima stond ook te dringen om als eerste te mogen oefenen als ik de verfroller pakte.
De tijd tussen VAST en LOS werd steeds langer (in seconden, geen uren) en als hij begon te friemelen was het NEE... VAST.
De duim om de dummie in de bek te houden kon steeds losser en weg, de hand onder zijn kin kon steeds losser tot 2 vingers onder zijn kin en weg.
Toen werd het Vast, even vasthouden, LOS.

Stap 2:Daarna ging ik er bij staan ipv van zitten. Was een moeilijk moment voor hem, hij kreeg ook de neiging om te gaan staan bij het aanpakken van de dummie. Hand weer onder zijn kin tot hij weer rustig zat en bleef zitten.
Daarna VAST, stapje achteruit, terug, LOS.
Dit uitbouwen tot een paar stappen.

Stap 3:Vervolgens VAST, met Ramses samen een stapje achteruit, ZIT, laten zitten, LOS. Hierbij moest ik weer zijn kin ondersteunen en een duim voor de dummie en Ramses in zijn halsband meevoeren tot hij snapte wat de bedoeling was. Handhulpen weer afbouwen.
Meer stappen achteruit totdat hij kon zitten, aanpakken, een paar stappen meelopen, gaan zitten en afgeven.
Bij het afgeven heb ik heel lang mijn hand onder zijn kin moeten houden omdat bij het zakken van zijn derrière richting de terre zijn bek open ging, dit was een moeilijke stap voor hem. Hij kwam wel aanlopen legde bijna zelf zijn kin op mijn hand en ging zitten.

Stap 4:Daarna zitten, verfroller in zijn bek, VAST, zelf achteruit lopen, KOM VOOR, hand onder zijn kin, ZIT, laten zitten, LOS en aanpakken. Eerst een klein stukje, later wat verder.

Stap 5:Daarna. Ramses zit naast me. Verfroller een paar stappen wegbrengen. APPORT, hij komt aanlopen, hand onder zijn kin, ZIT, laten zitten, LOS, aanpakken.

Stap 6:Laatste stap. Verfroller weggooien (voor Ramses een stuk spannender waardoor hij onrustiger wordt), APPORT, hij komt aanlopen, hand onder zijn kin, ZIT, laten zitten, LOS, aanpakken.
Handhulp onder de kin afbouwen, steeds losser, af en toe een keertje weglaten tot het niet meer nodig was.

Elke stap heb ik eerst in de huiskamer, daarna in de tuin en dan op een veld geoefend.
Elke stap heb ik eerst met de verfroller geoefend, daarna een klein dummietje met een rattenvachtje en dan pas met een normale dummie.

Voor Ramses was het moeilijkste onderdeel het gaan zitten zonder dat zijn bek open ging.
Alles wat goed ging heb ik natuurlijk bejubeld en beloond, alles wat niet goed ging heb ik geen aandacht aan geschonken maar ik heb alleen beloond waar ik echt tevreden over was.
Ramses heeft het al die tijd (maanden, bijna een jaar) leuk gevonden om te oefenen, dat was voor mij heel belangrijk. Ik ben groot van postuur maar hij is niet overdreven onder de indruk van mij als ik recht voor hem sta (alleen als ik boos kijk of mijn stem boos maak).
Groetjes van Brigitte & Zoo
Afbeelding
Bedankt Marjolein, hij is top!
Saskia.Bernadette
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door Saskia.Bernadette »

Wat een mooie stap voor stap beschrijving! Dat van die verfroller heb ik ook al als tip op de jachtschool gehad. Ik ga er toch maar eens 1 kopen. Missy doet het nu goed (meestal dan toch) maar met Lina moet ik weer helemaal opnieuw beginnen he. :D
onvoorwaardelijk trouw en zonder bedrog
astrid schilder

Ongelezen bericht door astrid schilder »

Oke!! Wat een goede uitleg, Bono geeft alleen staand zijn dummy af, hij begrijpt nog niet dat hij dan moet zitten. Dat ga ik ook zo proberen met de hand onder zijn kin. Ook maf dat ik daar zelf dan weer niet op kom. We hebben weer een nieuwe invals hoek, thx!
-kim-
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door -kim- »

Super uitleg ! Thnx.

Zo ga ik het eens proberen met Mexx.
groetjes Kim , pootje van Mexx, Bear en JC

:blondkopje: Charlie (v.d. Leeda) ( † 24-12-2007, voor altijd in ons hart) 31-3-1994
:bruinkopje: Mexx ( Tresor du taillis madame x Shallow bay v. Janslust )22-03-2007
:blondkopje: Bear ( FAIR-COURT Play It Again )12-03-2009
:zwartkopje: JC ( Jill's Summer Breeze of Sir Geof ) 2-9-2013
marron
Speurneus
Speurneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door marron »

:applaus: :applaus: :applaus: yeahhhhhhhhh natuurtalentje :applaus: :applaus:
:bruinpootje: Marron R.I.P
:bruinpootje: Ayay (AYAY Cuidado v't Chielewout ) (F)
:bruinpootje: La Paz (Cuidado Roses Of Faskally's Fauve) (F)
:bruinpootje: Suez ( Roses Suez por M Of Faskally's Fauve) (F)
:bruinpootje: Topaz ( Call me Revelry Of Faskally's Fauve ) (F)
:bruinpootje: Brazz ( Play Mor Viva la Vida ) (F)
:bruinpootje: Riv ( Play Mor U gotta B Quick) (M)
Lunatic
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door Lunatic »

:applaus: Goed zo Ramses, toppie gedaan 8)
Goede duidelijke uitleg Brigitte :klasse:
Groetjes Lin en een :bruinpootje: van Max en een :zwartpootje: van Luna, Doran en Zinzi
rvdhagen

tja

Ongelezen bericht door rvdhagen »

Een hele duidelijke uitleg, inderdaad. Ik kan die verfroller ook wel es proberen. Het feit hier is helaas dat xena dat oefenen NIET leuk vindt. maar misschien met een nieuw ding, dat NIET op een dummy lijkt, vindt ze het wel wat.... :oops:
Ik ga er eens mee aan de slag.
nogmaals, bedankt voor je uitleg! :klasse:
Pandora
Speurneus
Speurneus

Graag gedaan! Succes! :)

De filosofie achter de verfroller is inderdaad dat het niet echt op een dummie lijkt en voor veel honden lekker in de bek ligt (zacht, niet zo zwaar, niet zo dik).
Vooral voor de begin oefeningen die best onder wat dwang gebeuren is het soms belangrijk dat dit wordt los gekoppeld van de dummie.
Afbeelding
miran&joost

Ongelezen bericht door miran&joost »

Jaaaaaaaa, applaus voor RAMSES !!!!

(en nu maar hopen dat wij het met tankje Enzo ook voor elkaar gaan krijgen......)
Pandora
Speurneus
Speurneus

En vanaf vandaag kan hij het zelfs tijdens de jachttrainingen als hij in top speed komt aansjezen :hehehe:

Afremmen... zitten... aanpakken... :braaf: ... :wave: jumpjumpjump... ZIT!!... "oja, sorrie, vrouwtje" :oops: ... :engel: (Het blijft een mafkees :D )

Mijn jongen is zo goeddddddd :pfffff:
Afbeelding
Saskia.Bernadette
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door Saskia.Bernadette »

:lol: Leuk hoor! :D Een beetje stuiteren moet kunnen toch? 8)
onvoorwaardelijk trouw en zonder bedrog
kristies
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door kristies »

:feest2: Goed hoor !!
ElisabethErnstDave
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door ElisabethErnstDave »

Wauw, Ramses is een echte :superman: :D
Afbeelding