Of The Music Forest (E-nest ) Verzamelen..!!!

Plaats hier je foto's van Labradors. Maximale maat 800x640 pixels.
kristies
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door kristies »

iris schreef:Hallo allemaal,
even een klein berichtje van uit Rijen. Tessel plast ook nog steeds als een vrouwtje en plast meestal ook in 1 keer helemaal uit. We hebben de examendatum doorgekregen en ik moet 6 mei bij Michel (ken je die Kristie?) Ik heb dinsdag 1 mei mijn laatste les omdat het komende zondag niet doorgaat en dan 6 mei samen met nog 2 hondjes examen :? :? :? Vind het wel erg spannend hoor. en dan beginnen we 3 juni aan de nieuwe cursus. De rest van mijn groep doet 13 mei examen en daarna is het pinksteren en hemelvaart en dan is het alweer juni. Heb erg veel zin in de nieuwe cursus, maar ben benieuwd of het wat wordt. Alle pups moeten dan los alle commando's opvolgend. Als ze nu los gaan dan mogen ze spelen en hebben ze allemaal bananen in de oren. Ben benieuwd hoe dat af gaat lopen hoor.
Jee, die Enzo is al lekker aan het puberen zeg. Ben benieuwd wannneer Tessel ermee begint??? Hij probeert wel het een en ander., maar het blijft bij het bijten in de riem en het weglopen als er andere honden in de buurt zijn. Dan heeft hij even bananen in zijn oren. Maar, het zal vast snel weer over gaan en dan kunnen we weer verder trainen met onze schatjes.
Tessel gaat trouwens een weekend naar Diana. Ben benieuwd hoe dat zal gaan. Ik breng hem zaterdagochtend en ga hem zondagavond meteen weer halen, want ik kan echt niet tot maandag wachten. Ben erg benieuwd of en hoe hij zich daar zal gedragen.
Nou, ga nu weer gauw verder werken en weer een dikke knuffel voor jullie lieve hondjes!
ik durf niet te zeggen of ik Michel ken..
Maar het komt vast goed toch ? ! :wink:
Ben wel nieuwsgierig hoe het gaat een weekeindje bij Diana !
miran&joost

Ongelezen bericht door miran&joost »

Nou ik ben ook benieuwd naar de logeerpartij...
Wij gaan dit weekende weg naar de veluwe met Enzo.
Joost zijn ouders (met Jip de friesse stabij) en zus met haar man gaan ook mee!
Kortom dat wordt een gezellige boel!

Ik vindt dat Enzo er op het moment niet uitziet zeg...
Hij heeft allemaal lichte plekken in zijn vacht, en verhaard GRUWELIJK
ook is hij dof.

Zou dit met de rui te maken hebben?

Miranda
S.Breijer
Speurneus
Speurneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door S.Breijer »

Finn is wel wat dof, het verharen valt nu wel mee...een week of twee geleden was het net een vogel...echt in de rui :shock:

Die lichte plekken hebben bruine labjes wel vaker in de zomer, geloof ik. Ik weet het niet helemaal zeker, maar volgens mij komt dat doordat ze van vacht verwisselen... Nu krijgen ze a.h.w. een 'zomervacht' en ze hadden een 'wintervacht', extra dik tegen de kou.
kim
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door kim »

miran&joost schreef:Nou ik ben ook benieuwd naar de logeerpartij...
Wij gaan dit weekende weg naar de veluwe met Enzo.
Joost zijn ouders (met Jip de friesse stabij) en zus met haar man gaan ook mee!
Kortom dat wordt een gezellige boel!

Ik vindt dat Enzo er op het moment niet uitziet zeg...
Hij heeft allemaal lichte plekken in zijn vacht, en verhaard GRUWELIJK
ook is hij dof.

Zou dit met de rui te maken hebben?

Miranda
Dat kan met de rui te maken hebben ja. Maar Pepper is wel heel lang meerkleurig geweest. Wel anderhalf jaar lang ofzo. Sinds vorig jaar zomer is hij eigenlijk pas mooi egaal donker bruin geworden. Ik vond het altijd wel speciaal, al die verschillende kleuren bruin in zijn vacht. Op de kringdag waren ze er een stuk minder over te spreken. De keurmeester maakte er destijds een opmerking over, dat hij niet goed in zijn vacht zat. Ik gok dus dat ze dat bij Finn ook zullen beschrijven.

Groetjes Kim
Afbeelding
kristies
Speurneus
Speurneus

Chester heeft ook wat lichtere plekjes.. maar dat zijn inderdaad meestal losse haren zegmaar..

Oh enne veel plezier zeg op de veluwe... heerlijk lijkt me dat .. ! 8)
S.Breijer
Speurneus
Speurneus
Contacteer:

De bevestiging van de inschrijving voor de Kringdag is binnen. Er is geen weg terug meer :? 8) Echt spannend! Dat staan gaat misschien wel lukken, maar het betasten of tandjes kijken vindt Finn niet erg, maar hij wordt er wel een beetje dol van altijd. Pff...gelukkig is het 'pas' over 2 weken :D Ik heb er wel veel zin in trouwens! Leuk om Enzo weer eens te zien.
kristies
Speurneus
Speurneus

S.Breijer schreef:De bevestiging van de inschrijving voor de Kringdag is binnen. Er is geen weg terug meer :? 8) Echt spannend! Dat staan gaat misschien wel lukken, maar het betasten of tandjes kijken vindt Finn niet erg, maar hij wordt er wel een beetje dol van altijd. Pff...gelukkig is het 'pas' over 2 weken :D Ik heb er wel veel zin in trouwens! Leuk om Enzo weer eens te zien.
Spannend hoor... toch wel balen dat wij er niet zijn.. :( maar goed volgende keer beter toch..
En Finn gaat zich vast voorbeeldig gedragen zoals een echte of the music forest betaamd.. :)

We moeten ook echt weer eens afspreken met zijn allen.. is leuk toch !

pg 99 op naar de 100 !! :wink:
miran&joost

Jaja, de 100 komt in zicht (zeker met nutteloze berichtjes als deze).

Niet verkeerd in nog geen 5 maanden.......

groeten,

Joost
S.Breijer
Speurneus
Speurneus
Contacteer:

Pfff...iedere keer weer is het raak: Finn die door een andere hond (flink!) op zijn plaats gezet wordt.

Opzich kan dat terecht wijzen geen kwaad, hij moet gewoon leren zich naar andere honden te gedragen en zich niet als een kanon op andere honden te storten.
Toch blijft het vaak niet bij het terecht wijzen door een andere hond.
Finn geeft, als de andere hond heel duidelijk naar hem is, zich vrij snel over.
Hij gaat dan of op zijn zij, of op zijn rug liggen.
(Onderdaniger zou het haast niet kunnen, denk ik :???: )

Maar ja, net dus ook weer...Finn zat aan de riem, ik liet hem los, zodat hij weg kon lopen van de hond toen hij werd gegrepen.
(Hebben we geleerd op de training).
Hij maakte zich al klein toen de Border Collie aan kwam lopen en draaide op zijn rug.
Hij durfde na een tijdje toch wel overeind te komen om te snuffelen.
Tsja, daar was de Border Collie niet van gediend :?
Hap, snauw, grauw!
Pfff...meneer zette het op een piepen :(
Het lukte me gelukkig heel goed om rustig te blijven.
Ik heb zijn riem weer vastgepakt en heb hem laten zitten, geprobeerd hem even te negeren totdat hij klaar was met piepen.
Hij was er niet zo blij mee en sprong tegen me op.
Uiteindelijk was het snel weer over en wilde hij zelfs weer naar de hond toe!
Het vrouwtje van de andere hond aaide Finn nog even en we keken hem nog na.
Geen schade, dat had ik allang gezien, gelukkig!!
Kort daarna kwamen we nog een hond tegen.
Finn was in eerste instantie bang en bleef even wachten in de bosjes (meneer was daar wat op het spoor).
Hij kwam toch naar de hond en maakte zich klein.
Al snel begon hij voorzichtig te spelen.

Pfff sorry voor de lange tekst hoor, maar ik moest even mijn verhaal kwijt. Dit is nu al de zoveelste keer dat Finn als het ware wordt aangepakt door een andere hond. Meestal echt totaal onverwacht. Ja, soms is hij wat opdringerig, maar dan roep ik hem terug (of haal hem even) en lijn hem aan. Dat snap ik ook wel, niet iedere hond heeft zin in zo'n stuiterbal 8) Maar dit....nee, echt onnodig en niet fijn!

Dan te bedenken dat ook deze hond gewoon loos liep. Daar kan ik zoo boos om worden. "Gelukkig bijt hij niet". Nou, niet hard genoeg nee, gelukkig :evil: [/b]
S.Breijer
Speurneus
Speurneus
Contacteer:

Mijn bericht draagt ook wel een steentje bij om pagina 100 te halen :wink:

Even wat anders hoor: hebben jullie nog plannen met Koninginnedag? Hier is het altijd erg gezellig. Allerlei kraampjes voor de deur, kermis hier in de buurt, muziek etc. . Op de rommelmarkt ga ik even wat goedkope knuffels inslaan voor Finn. (Hij speelt er buiten mee, dus nieuwe knuffels kopen is een beetje zonde) Heeft Finneke ook wat leuks :D
miran&joost

In zoverre plannen voor koninginnedag, dat we dan terug komen van een weekendje weg. We vertrekken morgenvroeg (hebben nog een 12 1/2 jarige bruiloft vanavond) en gaan dan naar de Veluwe met mijn ouders.

Fotocamera mee, en gaan met die banaan......

Misschien als we vroeg thuis zijn dat we dan nog wat leuks gaan doen, maar kan ook zijn dat we de straat niet meer uitkomen, omdat we een hele fantieke buurtvereniging hebben.

groeten,

Joost
S.Breijer
Speurneus
Speurneus
Contacteer:

O, dat is waar ook! Jullie zouden weg gaan :) Veel plezier ! Enzo gaat zich vast vermaken.
kristies
Speurneus
Speurneus

Goede morgen !!

Wat vervelend Sandra, maar helaas erg herkenbaar.. :? Chester is zo onderdanig als wat ( gaat zelfs voor een jack-russel pupje op zijn rug.. :???: )en krijgt ondanks dat vrij regelmatig een snauw. Wij begonnen ons ook al af te vragen hoeveel echt niet leuke honden er eigenlijk zijn.. :( Chester is er meestal gelukkig niet echt van onder de indruk althans het is meestal snel weer vergeten.. maar echt leuk is het niet nee..

Miranda en Joost en Enzo... heeeeeel veel plezier... !

Oh ja en de plannen voor koninginnedag; Ik moet werken... :cry: :cry:

ohhhhhhhhhh en het belangrijkste vergeet ik nog ;

Wij hebben de puppy cursus gehaald... :schreeuw: :schreeuw: :orange10:
S.Breijer
Speurneus
Speurneus
Contacteer:

Goedzo!!!!!!!!!!! :feest2:

Gefeliciteerd hoor!

Gaan jullie nu verder met een vervolgcursus, of nemen jullie even rust?

Balen zeg, dat je moet werken. Ik ben van plan om maandag met Finn door het dorp te lopen, langs alle kraampjes en langs mensen die op een hoopje bij elkaar staan. Ben benieuwd...:)
S.Breijer
Speurneus
Speurneus
Contacteer:

@ Miranda & Joost: Nou, mijn fotobewerkingsprogramma doet het weer!! Misschien hebben jullie in het weekend wat leuke foto's gemaakt die ik kan gebruiken :) (De foto's van een tijdje terug zijn al weer 'oud'. Enzo is nu vast wel een stuk groter!)

Ik hoor het wel..
Plaats reactie