Maar niet naast blijven lopen

Plaats hier alles wat je wilt vragen of vertellen over het volgen van hondentraining.
AnP
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus

Ongelezen bericht door AnP »

Ik ben met Asta ook weer wat intensiever bezig. Ze zijn hier bezig met het spoor en daardoor chaos zonder stoep en gevaarlijk oversteken dus ze moet nu echt naast blijven ivm veiligheid met wegen oversteken e.d.
Ik maak veel onverwachte bewegingen, bochtjes, andere kant, dan let ze veel beter op want ze vind het niet leuk om steeds tegen me aan te botsen. Geef er ook veel brokjes bij.
Stoppen en stilstaan helpt niet, dan gaat ze zitten en me aankijken alsof ik gekke henkie ben :?
Joppe

Ongelezen bericht door Joppe »

Hoi Jessica,

Joppe doet precies hetzelfde, ( eigenlijk best "fijn" om te lezen dat ik niet de enige ben met dit probleem :wink: )
Ik vraag me ook steeds af wat ik niet goed doe.
Ik maak de lijn al kort, door hem een keer voor zijn borst langs te halen, en dan heb je dus als het ware een dubbele lijn.
Ook heeft Joppe al een tuigje om, maar dat helpt niet echt. Vgl. mij heeft hij dan minder last van zijn getrek.
( misschien is een jachtlijntje of halsband dan toch beter, want dan heeft hij zelf ook last van het getrek, alleen leek het mij niet zo goed voor zijn keel/hals).
Aandacht vragen met het naast lopen gaat prima zolang meneer maar het idee heeft dat hij wat krijgt, en zodra ik "goed zo' zeg, denkt hij dat het klaar is.
Maar ik lees hier dat we geduld moeten hebben.... dus we blijven oefenen.Het zal toch wel een keer tot hem door dringen dat netjes naast lopen sneller gaat dan steeds maar stil staan??
( iemand enig idee waar ik dat geduld kan kopen, het is soms op...)
Jess

Ongelezen bericht door Jess »

Ik ben geduld aan het kweken, als het me lukt laat ik je wel weten hoe. :D
milo
Grote hondenneus
Grote hondenneus

Ongelezen bericht door milo »

Haha, inderdaad!

dan ben ik zigzaggend aan het lopen met King, terwijl mensen me aanstaren :D
Maargoed, ik probeer wel mijn hond netjesop te voeden en wanneer er iemand langkomt (fietser, wandelaar, honden) MOET hij naast mij lopen en bij me blijven. Dan ben ik inderdaad druk bezig en moet ik consequent (of in anderen ogen 'streng') handelen.
Pfff.. kost veel energie, maar het gaat steeds beter!

Wat ik wel vervelend vind, is dat wanneer wíj druk bezig zijn, andere mensen hun hond gewoon op King laten afdenderen. mensein ZIEN toch dat ik moeite doe om mijn hond bij me te houden?
Ik lijn King ook aan wanneer de andere hond aan de lijn loopt.
echt vervelend... laatst schoot ik uit mijn slof en riep ik keihrd: 'Dit werkt toch niet!!!!'
Man deed zijn hond snel aan de lijn :D
:zwartpootje:Afbeelding:zwartpootje:
Jess

:D Die man zal wel gedacht hebben. Maar t werkte wel.

Brego heeft op dit moment erg veel last van bananen in zn oren. Zomaar spontaan komen die dingen, volgens mij heeft hij een bananenplant ingeslikt. :lol:
Maar we blijven stug doorgaan en t werkt wel. Gewoon weer even de touwtjes wat strakker houden. De draak.
Hij heeft nu ook meer dat hij me ineens ergens naar toe trekt omdat hij wat ruikt. Zo'n hekel aan, dat mag gewoon ook niet. Je merkt echt dat zn hormonen beginnen te werken.
Mandy
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus

Ongelezen bericht door Mandy »

Jess schreef::D Die man zal wel gedacht hebben. Maar t werkte wel.

Brego heeft op dit moment erg veel last van bananen in zn oren. Zomaar spontaan komen die dingen, volgens mij heeft hij een bananenplant ingeslikt. :lol:
Maar we blijven stug doorgaan en t werkt wel. Gewoon weer even de touwtjes wat strakker houden. De draak.
Hij heeft nu ook meer dat hij me ineens ergens naar toe trekt omdat hij wat ruikt. Zo'n hekel aan, dat mag gewoon ook niet. Je merkt echt dat zn hormonen beginnen te werken.
dat gebeurt echt op van die onverwachte momenten dat je het zelf niet door hebt he? Dan word je zelf gewoon helemaal mee gesleurd haha
Jess

Oh, idd. Ben ik even op Bullet aan het letten vlieg ik ineens 2 meter opzij. Ik hoop dat deze fase snel over is. :D
Mandy
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus

Ongelezen bericht door Mandy »

Nou don doet het nu nog wel eens en die is 1.5 jaar dus dan moet jij nog wel even :D
Lapje

Ongelezen bericht door Lapje »

Ja, ja, hier nog zo'n hopeloos geval.
Fijn om te lezen dat er veel labvriendjes
zijn met dit probleem en ik dus niet de
enige ben. Ook ik stop zodra Beau gaat
trekken. Hij komt echter niet naar mij
toe hoor, hij gaat wel netjes zitten
wachten tot ik bij hem ben. Is dit fout? :confused:
Daarna stap ik met m'n linkerbeen het
eerste naar voren om de wandeling in
te zetten. Helaas blijft meneertje dan vaak
nog lekker zitten maar dat is het andere
probleem, niet aan de riem willen lopen. :D
Ik blijf dit wel volhouden want een trekkende
hond vind ik niet prettig wandelen. Als hij
het goed doet, dan krijgt hij natuurlijk een
uitgebreide aai/snoep beloning.

Groetjes Lapje :pootje:
dinodap
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus

Ongelezen bericht door dinodap »

Zit in dezelfde positie... :evil:
Ben even benieuwd of er bij jullie al verbetering in zit?
Greetje

Ongelezen bericht door Greetje »

Wat je ook kan doen maar daar moet je wel tijd en geduld voor hebben is voor dat je ziet dat de lijn strak gaat dan ga je 180 graden de andere kant op en zo iedere keer. Dus als hij bijna strak gaat ga jij de tegenovergestelde richting op. Dit kost wel tijd en je moet rekening houden dat je wandeling van bv 15 min nu misschien wel 30 min gaat duren.
Saskia.Bernadette
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door Saskia.Bernadette »

Met Lina is het niet anders. Toch een kwestie van volhouden. Ze weten het wel, maar een enkele keer komen ze ermee weg................. en dan kun je weer van voren af aan beginnen helaas. :?
De aanhouder wint. Hier begint het nu langzaam beter te gaan. :)
onvoorwaardelijk trouw en zonder bedrog
laika
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door laika »

ik moet Shanna steeds naast me roepen ik heb een turkse hond ze loopt achter me :roll: en als ze naast loopt dan zit ze steeds met haar snuit tegen mijn hand aan van krijg ik nu wat
stil staan omlopen alles gedaan en soms zonder iets doet ze het wel ze heeft een hele sterke eigenwil
:zwartkopje: Zosja 31-03-2003...........02-02-2016
:zwartkopje: Quinty 7-06-2005
:blondkopje: Shanna 8-11-2008
Jess

Bij Brego is het kwartje al een tijdje geleden gevallen.
Nu komt hij netjes naast me als ik het commando geef en trekt hij niet als ik dt commando geef. Dan mag hij nl wel snuffelen ed.
Loopt hij toch voor me uit te trekken dan sta ik stil en staat hij binnen een sec naast me.

Het blijft idd nog volhouden, maar hij weet t nu wel goed.
phos4

Ongelezen bericht door phos4 »

Bij mij op de hondenschool zeiden ze dat je moet stoppen als hij/zij begint te trekken. Dan wanneer de les zonder spanning komt klikken (ik doe aan klickertraining) en met een snoepje terug naar jou en naast jou lokken.

Ook wanneer hij mooi naast jou aan het lopen is af en toe en snoepje en heel veel goede woordjes geven...

Dit is wel voor een pup, maar mss heb je r wat aan...
Plaats reactie