Help! Joep loopt mank...

Vragen over de gezondheid van je Labrador? Plaats ze hier.
toscak
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door toscak »

Mij werd toen verteld dat als een hond niet in de kikkerhouding ligt, hij waarschijnlijk HD heeft. Heb ik toen ook hier gevraagd en de meningen waren wat verschillend, maar voornamelijk dat het onzin is. Uiteindelijk heeft Bob HDA en norbergwaarde 40.
Er is dus geen touw aan vast te knopen, sommige honden liggen wel in de kikkerhouding en hebben HD en sommigen niet en hebben geen HD.

En die zithouding van de Boxer hebben veel labradorpups hoor. Bob zit nog regelmatig zo.

Nee als je het echt zeker wilt weten, moeten er foto's gemaakt worden.
Maar zoals je zegt, zou ik ook gewacht hebben tot vrijdag.
:bruinkopje: Bob (Damiën De Heicopper) 22-02-2009
:zwartkopje: James (Mollywood's Innuendo) 25-02-2011 - 24-02-2012
:zwartkopje: Mack (Jill's Summer Splash Of Sir Geof) 02-09-2013
Janneke

Ongelezen bericht door Janneke »

ik heb er geen verstand van, maar zo ligt Sascha ook hoor: achterpoten gestrekt en staart zo nu en dan rechtomhoog. (geen problemen hier met lopen e.d.)

Sterkte en wacht het inderdaad maar af, als je het internet afspeurt "herken" je zoveel dingetjes, dat je soms het ergste denkt!
Lunatic
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door Lunatic »

kelly1609 schreef:ik weet niet hoe ik mijn vorige bericht kan aanpassen maar ik was dit vergeten te vermelden:

Joep ligt vaak op zijn buik en dan zijn achterpoten recht naar achteren gestrekt.
Dit deed hij al vanaf begin af aan. Mij werd toen verteld dat hij dan geen HD zou hebben. Klopt dit?
Nee dat is een fabeltje.

Ik zou voor de zekerheid toch foto's laten nemen. Het feit dat het af en toe goed gaat, wil opzich niet zoveel zeggen helaas, hij kan dan nog steeds ontzettend veel pijn hebben.

De eerste 6 maanden van Luna's leven had ik totaal niet door dat ze ergens last van had, ze zijn gewoon ontzettend hard voor zichzelf, tot het mis ging en haar heup uit de kom schoot, foto's laten maken en toen bleek ze aan beide kanten zware HD te hebben :cry: Volgens de doktoren moet ze erg veel pijn hebben gehad, in 6 weken tijd heeft ze 2 nieuwe heupen gekregen, erg duur, maar de beste investering die ik ooit gedaan heb :klasse: ze kan en mag alles weer en als je haar nu ziet rennen en vliegen dan zou je niet zeggen dat ze kunstheupen heeft, ze is pijnvrij en geniet met volle teugen van het leven :applaus:
Groetjes Lin en een :bruinpootje: van Max en een :zwartpootje: van Luna, Doran en Zinzi
kelly1609

Ongelezen bericht door kelly1609 »

We zijn vanmiddag toch maar even naar de dierenarts gegaan. het rare is alleen dat het deze keer een voorpoot was en niet zijn achterpoot.

Dierenarts heeft hem helemaal nagekeken. Bij de achterpoot voelde ze niks en daar reageerde Joep ook niet op.

Ook bij de voorpoten (ze heeft ze beide nagekeken) voelde ze niks. Joep liet ook niet veel merken. Alleen bij zijn schouders vond hij het niet zo fijn.

Dierenarts heeft uitgelegd wat zij denk dat er aan de hand is. Ze gaf 2 opties. De ene is groeipijn en de ander is dat hij toch is uitgegleden. Joep krijgt nu voor 8 dagen pijnstillers. Mocht het met pijnstillers niet beter gaan maken we volgende week nog foto's.

Joep is vooral erg sloom en mank als hij net geslapen heeft. Het wordt tijdens het wandelen wel minder maar gaat niet over. Ben wel een beetje gerustgesteld gelukkig
Plaats reactie